Er gebeurt iets op 1 van mijn switches wat ik niet helemaal kan verklaren. En ja, dat ligt zeker aan onvolledige Cisco kennis
Ik heb een Cisco WS-C2960X-24TS-L, draaien op IOS Version 15.2
Op 2 poorten is een EWON Firewallbox FLX3101 aangesloten. Hierop kan een derde partij inbellen en diverse machine uitlezen.
Het vreemde is alleen dat de poorten waar deze boxen aan hangen continu Up en Down blijven gaan
Feb 20 13:11:40.820: %LINEPROTO-5-UPDOWN: Line protocol on Interface GigabitEthernet1/0/2, changed state to down
Feb 20 13:11:41.824: %LINK-3-UPDOWN: Interface GigabitEthernet1/0/2, changed state to down
Feb 20 13:11:47.780: %LINK-3-UPDOWN: Interface GigabitEthernet1/0/2, changed state to up
Feb 20 13:11:48.783: %LINEPROTO-5-UPDOWN: Line protocol on Interface GigabitEthernet1/0/2, changed state to up
Heel af en toe stopt het, zo is het op dit moment ook maar 1 poort die het doet, waar het er gisteren 2 waren. Als ik een laptop aan de poort hang, dan is er niets aan de hand. Enige wijziging die ik dan doorvoer is een ander VLAN op die poort. Maar zelfs voordat ik dat doe blijft de poort gewoon up
Config van de Poort die nu problemen geeft:
interface GigabitEthernet1/0/2
description MACHINE01
switchport access vlan 70
switchport mode access
switchport nonegotiate
speed 100
duplex full
!
Speed en Duplex zijn een test, als ik ze eruit haal blijft het probleem
Port 5 gaf gisteren dezelfde problemen, maar die config heb ik met rust gelaten. Op het moment werkt die poort wel normaal. Config:
interface GigabitEthernet1/0/5
description PRODUCTIEVLAN
switchport mode access
switchport nonegotiate
spanning-tree portfast edge
!
Overige config info die wellicht relevant is:
vtp mode transparent
spanning-tree mode rapid-pvst
spanning-tree extend system-id
auto qos srnd4
errdisable recovery cause bpduguard
errdisable recovery cause channel-misconfig
errdisable recovery cause link-flap
errdisable recovery interval 60
Iemand een idee/suggestie/tip/zoekrichting?

Ik heb een Cisco WS-C2960X-24TS-L, draaien op IOS Version 15.2
Op 2 poorten is een EWON Firewallbox FLX3101 aangesloten. Hierop kan een derde partij inbellen en diverse machine uitlezen.
Het vreemde is alleen dat de poorten waar deze boxen aan hangen continu Up en Down blijven gaan
Feb 20 13:11:40.820: %LINEPROTO-5-UPDOWN: Line protocol on Interface GigabitEthernet1/0/2, changed state to down
Feb 20 13:11:41.824: %LINK-3-UPDOWN: Interface GigabitEthernet1/0/2, changed state to down
Feb 20 13:11:47.780: %LINK-3-UPDOWN: Interface GigabitEthernet1/0/2, changed state to up
Feb 20 13:11:48.783: %LINEPROTO-5-UPDOWN: Line protocol on Interface GigabitEthernet1/0/2, changed state to up
Heel af en toe stopt het, zo is het op dit moment ook maar 1 poort die het doet, waar het er gisteren 2 waren. Als ik een laptop aan de poort hang, dan is er niets aan de hand. Enige wijziging die ik dan doorvoer is een ander VLAN op die poort. Maar zelfs voordat ik dat doe blijft de poort gewoon up
Config van de Poort die nu problemen geeft:
interface GigabitEthernet1/0/2
description MACHINE01
switchport mode access
switchport nonegotiate
speed 100
duplex full
!
Speed en Duplex zijn een test, als ik ze eruit haal blijft het probleem
Port 5 gaf gisteren dezelfde problemen, maar die config heb ik met rust gelaten. Op het moment werkt die poort wel normaal. Config:
interface GigabitEthernet1/0/5
description PRODUCTIEVLAN
switchport mode access
switchport nonegotiate
spanning-tree portfast edge
!
Overige config info die wellicht relevant is:
vtp mode transparent
spanning-tree mode rapid-pvst
spanning-tree extend system-id
auto qos srnd4
errdisable recovery cause bpduguard
errdisable recovery cause channel-misconfig
errdisable recovery cause link-flap
errdisable recovery interval 60
Iemand een idee/suggestie/tip/zoekrichting?