Update/Upgrade WD My Cloud

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Cor Jansen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 31-07 14:21
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik gebruik Windows 10 m.b.t. MD My Cloud Nass 2 TB
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Op Internet gezocht, maar niet gevonden; een antwoord op mijn vraag, of Mijn Nass apparaat ge-Update/Upgrade kan worden en zo ja, hoe? Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Begin eerst eens te vertellen wat je zou willen updaten/upgraden. Wil je de software bijwerken? Wil je er een andere HD in zetten? Wees dus specifiek, dan pas kunnen we je helpen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:20
Wat precies is je reden om te willen updaten?
Als je hem zelf secure instelt bij ingebruikname en hij werkt goed zonder gemelde defecten of securityproblemen, zou ik hem niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor Jansen
Bedankt voor jullie reactie's. Bij de meeste elektronische apparaten is het zo, dat er na enige tijd Update/Upgrade beschikbaar zijn/worden. Bij dit apparaat heb ik daar nog nooit van gehoord of gemerkt, dat vind ik merkwaardig. Vandaar mijn vraag,
Vriendelijke groet,
truus22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor Jansen
Verder is het zo, dat het mij niet lukt om (grote) bestanden toe te voegen aan de Nas. Is hier ergens een instructie of handleiding voor te vinden. Hoe kan ik dat op een simpele wijze doen?
Ik hoor het nog graag.
truus22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
Wat wel raadzaam is, is om de beveiliging van je NAS nog eens onder de loep te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Welk bestandssysteem gebruik je op je NAS?
(Als dat bv. FAT32 is, zit daar een begrenzing in de maximale bestandsgrootte in.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor Jansen
Bedankt voor jouw reactie Renault, maar wat bedoel je precies hiermee: Wat wel raadzaam is, is om de beveiliging van je NAS nog eens onder de loep te nemen.
Ik hoor het nog graag.
groet,
truus22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

Cor Jansen schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:45:
Bedankt voor jouw reactie Renault, maar wat bedoel je precies hiermee: Wat wel raadzaam is, is om de beveiliging van je NAS nog eens onder de loep te nemen.
Ik hoor het nog graag.
groet,
truus22
De maximale bestandsgrootte van FAT32 is 4GB per file, GPT heeft deze limitatie niet. Dus check even hoe je harddisk geformatteerd is.

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
..Voorbeelden:
- heb je het standaard wachtwoord van je NAS gewijzigd in een sterk wachtwoord?
- heb je onveilige protocollen uitgeschakeld staan?
Ik ken jouw NAS niet, maar dit zijn gewoon standaard veiligheidsmaatregelen die je data beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:02

1Kb

In het menu van de nas zul je moeten zoeken naar de firmware versie. Als je deze hebt gevonden, dan via google jouw modelnummer zoeken in combinatie met de tekst firmware. De kans is groot dat je dan vindt dat je de laatste firmware hebt. Ik geloof namelijk dat de mycloud nas zelf de updates automatisch uitvoert.
Mocht je een grotere harde schijf willen plaatsen, dan is het eenvoudiger om een grotere nas aan te schaffen (en misschien van qnap of synology) het vervangen van de mycloud is nogal een klusje (lees rommelen via linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor Jansen
Aan allen die gereageerd hebben op mijn Topic. Hartelijk dank voor jullie bijdrage. Ik ga er mee aan de slag en zal zien waar ik uit kom,
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
Pagina: 1