Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kantoor desktop build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Het systeem van onze boekhoudster is flink verouderd en aan mij de taak om een nieuw systeem samen te stellen en in elkaar te zetten.

Heb dit lijstje samengesteld en was benieuwd of er nog verbeterpunten zijn :)
Voornamelijk het geheugen en de kast zijn kleine vraagtekens bij me.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Kantoorwerkzaamheden; boekhouding, mail, surfen

Wat mag het systeem gaan kosten?
400-450 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Asus GT710 videokaart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het moet een Intel systeem worden.
De AMD 3200G is vergelijkbaar met de i3, maar is net iets trager.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een systeem wat relatief stil is.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-9100F (SRF7W) Boxed€ 77,50€ 77,50
1MoederbordenAsus Prime B360M-K€ 69,90€ 69,90
1BehuizingenFractal Design Core 1100€ 37,-€ 37,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 79,-€ 79,-
1VoedingenCorsair VS450 (2018)€ 35,90€ 35,90
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 500GB€ 83,-€ 83,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 382,30

Alvast bedankt voor de input!

Soundcloud

Alle reacties

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:57
Op zich een prima build. Alleen je CPU kan niet hoger geheugen aan dan 2400. Je hebt nu 3200 geselecteerd. Dus je gaat niet die hele snelheid eruit halen.

Je kan wel sneller kopen, maar je haalt er niet meer uit dan 2400. En een goede snelheid setje is niet veel goedkoper. pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16

De kast is een prima, simpele kast.Je moederbord past erin. Er zit 1 fan in aan de voorkant. Voor simpele taken zoals jij omschrijft is dit voldoende.

[ Voor 31% gewijzigd door TECHcrime op 20-02-2020 10:16 ]

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:42
In je huidige build is het geheugen, moederbord en SSD vrij duur voor wat je er mee gaat doen.

Ook al eens gekeken naar een intel NUC?
Perfect voor de gestelde doeleinden en een stuk kleiner/zuiniger. Die plak je zo achterop een monitor en je ziet er niets meer van.

Als het per se een semi-upgrade baar systeem moet zijn zou ik zelf kiezen voor een AMD ryzen barebone.

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
TECHcrime schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:14:
Op zich een prima build. Alleen je CPU kan niet hoger geheugen aan dan 2400. Je hebt nu 3200 geselecteerd. Dus je gaat niet die hele snelheid eruit halen.

Je kan wel sneller kopen, maar je haalt er niet meer uit dan 2400. En een goede snelheid setje is niet veel goedkoper. pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16

De kast is een prima, simpele kast.Je moederbord past erin. Er zit 1 fan in aan de voorkant. Voor simpele taken zoals jij omschrijft is dit voldoende.
Wat gebeurt er als ik het geheugen via XMP aanstuur?
Locked het systeem het geheugen dan gewoon op 2400mhz of hoe moet ik dat zien?
Kan er ook best een 2400mhz setje inzetten, maar zoals je ook al zei, het verschil qua prijs is minimaal.
iamzero456 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:23:
In je huidige build is het geheugen, moederbord en SSD vrij duur voor wat je er mee gaat doen.

Ook al eens gekeken naar een intel NUC?
Perfect voor de gestelde doeleinden en een stuk kleiner/zuiniger. Die plak je zo achterop een monitor en je ziet er niets meer van.

Als het per se een semi-upgrade baar systeem moet zijn zou ik zelf kiezen voor een AMD ryzen barebone.
Het moet een systeem worden wat ongeveer 3 tot 5 jaar meegaat.
Zuinigheid/compactheid is geen issue en na de gestelde tijd komt er gewoon weer een nieuwe B)
Het klopt dat 16GB en die SSD een beetje overkill zijn, maar mijn werkgever had zo zijn wensen wat dat betreft.

Soundcloud