Vraag

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Hoi,

Vanochtend werd ik wakker en zag ik dat er op mijn telefoon push enkele berichten gestuurd zijn vanuit 'Samsung One UI Home' t.b.v.' find my phone'. De berichten hadden de cijfer '1' en stuurde de locatie door van mijn telefoon.
Dit is natuurlijk erg raar, gezien ikzelf dit verzoek niet heb ingediend. voor de goede orde, dit zijn geen phishing smsjes o.i.d., maar push notifications vanuit een APP.

Mijn 'Google activity' meld ook dat er 4 meldingen zijn geweest vanuit 'Samsung One UI Home', maar niet waarvandaan en/of dat er iemand daadwerkelijk ingelogd was op mijn google account of samsung account. Als ik de logging van de accounts erbij pak zie ik namelijk dat er geen activiteit is geweest op deze accounts.

Tegelijkertijd hoor ik dat anderen in mijn omgeving (met diverse verschillende toestellen, waar ik nooit meer in contact ben geweest) ook deze meldingen hebben gehad.

Zijn er onder de tweakers Android gebruikers die dit ook hebben gehad en weten waar dit vandaan komt?

Ben erg benieuwd.

Groet,

EDIT:
Zie homepage van Tweakers: https://tweakers.net/nieu...zoek-mijn-mobiel-app.html

[ Voor 7% gewijzigd door Squishie op 20-02-2020 09:46 ]

Beste antwoord (via rens-br op 20-02-2020 11:08)

Alle reacties