wifi adapter op urp kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Moosjes
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-01 00:40
Ik zoek een?
Geen idee of het bestaat. Maar ik ben opzoek naar een WIFI adapter om van een utp kabel naar wifi te gaan. We hebben aparaten die enkel een stroom aansluiting en een utp kabel hebben. Dus geen USB of iets dergelijks. Deze staat op een plek waar een utp kabel niet echt mogelijk is. Zijn er adapters te koop die hierin voorzien?

Alle reacties

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

De Nelis

en anders maar niet...

Is een powerline kit geen oplossing in dit geval? Als er nog een vrij stopcontact aan de wand is.

categorie: Powerline

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Moosjes
daar ben ik inderdaad ook mee bekend. Er zijn echter zware ventilatoren enz aanwezig en ik heb ooit gehoort dat dat kan storen op een powerline adapter. Daarom heb ik dat in eerste instantie niet als optie bekeken

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-01 07:40
Beetje onduidelijke TS maar ben je niet op zoek naar een Acces Point?

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:13
Deze kan wat jij wil, vangt het wifi signaal op, en jij kan met UTP verder.
https://www.asus.com/nl/Networking/RP-AC68U/

[ Voor 46% gewijzigd door Bushie op 20-02-2020 09:41 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:49
RichardKim06 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:39:
Beetje onduidelijke TS maar ben je niet op zoek naar een Acces Point?
dacht ik eerst ook, denk dat hij bedoelde:
We hebben aparaten die enkel een stroom aansluiting en een utp kabelaansluiting hebben.
want later zegt hij dat er geen kabel mogelijk is.

Powerline => zeer goed mogelijk dat ze niet werken vanwege zware motoren, maar waarom toch niet geprobeerd?

Wat voor apparaten gaat het om en om wat voor communicatie?

Er zijn wifi repeaters met een utp uitgang zodat je apparaten zonder wifi aan kunt sluiten. Heb je wel degelijke wifi nodig op die locatie uiteraard.

[ Voor 11% gewijzigd door Tens op 20-02-2020 10:16 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Moosjes
Bedankt allemaal, het wordt een wifi repeater met utp aansluiting.

Om nog even antwoord te geven op de laatste vragen: het gaat over schietregistratiepunten op een schietbaan. Dit zijn een of andere custom linux dingen waar ik niet bij de hardware kan komen. Enkel de 2 kalbeltjes die uit het aparaat komen, power en lan.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:56
Waar jij naar op zoek bent zijn Acces Points die je in client mode kan draaien.
Wifi repeaters zou ik niet doen omdat dit effectief de bandbreedte halveert, althans als we over echte repeaters spreken. Sommige mensen spreken over repeaters terwijl ze eigenlijk access points bedoelen. Daar zit een groot verschil in.

Je kan even Google'en op Access Point en client mode, dan vind je al redelijk wat, bv. voor TP-Link:

https://www.tp-link.com/n.../?utm_medium=select-local

Zoiets doet *exact* wat je wil zonder te grote impact op je bestaande netwerk en vervuiling daar op door repeaters, de eerste zin beschrijft je case...

[ Voor 52% gewijzigd door HyperBart op 20-02-2020 10:33 ]

Pagina: 1