Help met keuze tussen 2 verschillende koelers i.c.m. 2700x

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mirano
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-01 14:08
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Koeler voor de 2700x, de huidige (standaard) koeler is nogal luid, en ik vondt hierbij 2 opties:

https://tweakers.net/pric...iet!-dark-rock-pro-4.html
of
pricewatch: Scythe Ninja 5

Ik ben benieuwd naar jullie mening welke beter zou zijn, ik ga overklokken naar 4,2 all cores en hij draait 24/7

Wat is je budget?
Maximaal 80 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Alles behalve msi maar die maken geen coolers _/-\o_

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Case: Define R5
MB: Asus X470-Pro
Videokaart: Nvidia GTX 760 (eventueel mag je vragen waarom!)
RAM: 32GB Corsair Vengeance
Amd Ryzen 2700x

De computer draait unraid 24/7, waarbij er ongeveer 15 dockers en 2 VM's draaien, en eventueel in de avond start ik me Macos of Windows 10 VM op

Ik ben erg benieuwd!

Alle reacties

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:54
Ik heb de darkrock pro. Enorm blok staal dat ruimte vreet. Hangt ook schaamteloos over mijn RAM bankjes heen. Mocht dat een probleem zijn, dan 'moet' je voor de andere gaan.
De her-pasta-baarheid vind ik prima. Je schroeft het blok er zo af om na ~2 jaar de koelpasta te vervangen. Ik kan niet zeggen dat ik 'm ooit heb gehoord (maar mijn case is ook geluid/trillingproof).

Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Edit: Bij sommige moederborden kan de afstand tussen de CPU en het 1e PCIe zo 'klein' zijn dat deze koeler in de weg zit. Let hier op. Heb zelf EATX :7

[ Voor 15% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 20-02-2020 16:02 ]

Team anti-scalp - wauw..

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:00
https://nl.hardware.info/...estresultaten-socket-20xx

De Dark Rock Pro is iets beter, maar het scheelt niets.

Mijn vraag is echter: waarom ga je een systeem overclocken dat stabiel en mijn inziens zuinig zou moeten zijn (24/7)?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:08
Mirano schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:07:

Alles behalve msi maar die maken geen coolers _/-\o_
O nee?

Beide zullen voldoen alleen zijn het enorm lompe dingen. Jammer dat pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power vaak slecht leverbaar is anders had ik je die geadviseerd.