advertentie gemarkeerd als .actie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odyssey
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 15:12
plan: Operatie Volt: unieke duik in de wereld van cybersecurity en cyberwarfare
@Tweakers Partners

Staat gemarkeerd als .actie maar is toch echt duidelijk een advertentie.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:29

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Edit: redactie vermeld dat het wel degelijk .actie moet zijn.

Persoonlijk vind ik het wel een dunne lijn. Zo te zien is iedereen er hartstikke blij mee in de reacties dus ik zal niet al te veel zeuren.

Maar in principe word je "advertentie" nu een "actie" enkel omdat je de kans heb om er een gratis kaartje bij te krijgen. Of zie ik dit verkeerd? Ik dacht namelijk dat dit voornamelijk gereserveerd was voor Tweakers acties.

[ Voor 100% gewijzigd door Yariva op 20-02-2020 09:14 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Trendingtrees
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-08-2024
@Odyssey thanks voor je opmerking. Het artikel is een .actie omdat je namelijk kans maakt om bij dit gave event te zijn. Er zijn namelijk maar een beperkt aantal tickets beschikbaar.....

Tweakerella

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je doelgroep zijn 12-jarige? :?
Er zijn namelijk maar een beperkt aantal tickets beschikbaar.....
Als er iets marketingtaal is, is dat het wel! :X :r

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

@Odyssey Een .actie is een advertentie met interactie.

Zie:
chengbondkwok schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:43:
[...]

Hi @segil ,

Ik snap je reactie volkomen en zeker in de drukke feestdagen periode lijkt het wel alsof Tweakers is overgenomen door een groep adverteerders.

Anderhalf jaar geleden zijn de .adv artikelen geïntroduceerd om onderscheid te maken tussen advertorials en acties.

Om het even kort samen te vatten:
  • .Plan is er voor interne dingen, zoals updates aan de site en andere zaken die Tweakers aangaan.
  • .Actie blijft voorbehouden aan zaken die (deels) gesponsord zijn, maar waarbij er sprake is van interactie, een wedstrijd of weggeven van iets.
  • .Adv zijn zaken die verwant zijn aan een .Actie bijvoorbeeld, maar waar geen winelement meer inzit.
Je kan inderdaad zoals @Alternative al aangaf via een setting bepaalde artikelen verbergen, waaronder de .plans. De reden dat we .acties niet automatisch verbergen voor abonnees, is dat we hen geen winkans willen laten ontnemen. Uiteraard staat het je vrij om dat weg te filteren als je daar geen interesse in hebt :)

Wat betreft duurzaamheid: daar kan ik je helaas geen antwoord op geven.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 12:16

De Nelis

en anders maar niet...

Trendingtrees schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:02:
@Odyssey thanks voor je opmerking. Het artikel is een .actie omdat je namelijk kans maakt om bij dit gave event te zijn. Er zijn namelijk maar een beperkt aantal tickets beschikbaar.....
Maar je maakt geen kans op een ticket, je reserveert er een, daar is weinig actie aan. Dus gewoon een advertentie om bezoekers binnen te trekken op het event.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odyssey
@Trendingtrees Dat is een interessante manier van redeneren. Laten we die gedachte trein eens volgen. Stel nou dat ik een werkgever ben en een evenement organiseert. Tijdens dit evenement behandel ik een aantal onderwerpen die raakvlak hebben met de markt die in bedien. Ik maak dit evenement gratis en limiteer het aantal gasten (wat volgens mij altijd zo is?).

Stelling:
Dit evenement is gratis omdat ik gewoon zo'n empathisch persoon ben die graag kennis deel met anderen.

Stelling:
Dit evenement is gratis omdat mijn gasten het product zijn: potentiële klanten, potentiële werknemers. (i.e; netwerken)

Welke van deze stellingen is volgens u waarschijnlijker?

Zoals @DeNelis al aangeeft gaat het hier niet over het weg loten van tickets maar het first-come-first-serve reserveren van tickets. Daarom zou ik u willen vragen om opnieuw te kijken of .adv niet geschikter is voor dit artikel

[ Voor 14% gewijzigd door Odyssey op 20-02-2020 09:16 ]

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:46
Odyssey schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:13:
@Trendingtrees Dat is een interessante manier van redeneren. Laten we die gedachte trein eens volgen. Stel nou dat ik een werkgever ben en een evenement organiseert. Tijdens dit evenement behandel ik een aantal onderwerpen die raakvlak hebben met de markt die in bedien. Ik maak dit evenement gratis en limiteer het aantal gasten (wat volgens mij altijd zo is?).

Stelling:
Dit evenement is gratis omdat ik gewoon zo'n empathisch persoon ben die graag kennis deel met anderen.

Stelling:
Dit evenement is gratis omdat mijn gasten het product zijn: potentiële klanten, potentiële werknemers. (i.e; netwerken)

Welke van deze stellingen is volgens u waarschijnlijker?

Zoals @DeNelis al aangeeft gaat het hier niet over het weg loten van tickets maar het first-come-first-serve reserveren van tickets. Daarom zou ik u willen vragen om opnieuw te kijken of .adv niet geschikter is voor dit artikel
Je plaatst wel de stellingen zo alsof ze mutual exclusive zijn, terwijl het prima allebei kan zijn ;)

Anyway, zoals @FirePuma142 mijn post van een tijd geleden quotte:

Om het even kort samen te vatten:
  • .Plan is er voor interne dingen, zoals updates aan de site en andere zaken die Tweakers aangaan.
  • .Actie blijft voorbehouden aan zaken die (deels) gesponsord zijn, maar waarbij er sprake is van interactie, een wedstrijd of weggeven van iets.
  • .Adv zijn zaken die verwant zijn aan een .Actie bijvoorbeeld, maar waar geen winelement meer inzit.
We geven kaarten weg voor een gesponsorde evenement, op een first come, first serve basis. En dan past het in een .Actie artikel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Ik quote mezelf even uit een ander topic
We maken onderscheid tussen Advertorials en Acties. Dit grotendeels op basis van feedback van gebruikers, aangezien men Advertorials vaak overslaat (en abo's ze niet zien), maar het wel interessant vindt om mee te doen aan winacties. Beiden komen vanuit de commerciële afdeling.
Acties hebben altijd een interactief element waarbij er voor de gebruiker iets 'te halen' valt; winnen van een prijs, toegang tot een evenement, etc. Advertorials hebben dat niet.

Gezien de positieve reacties onder de post en de interesse van mensen om erbij te zijn, lijkt bovenstaand onderscheid hier dus het doel te bereiken. Overigens hebben we op basis van eerdere feedback wel besloten vanaf nu bij alle .Acties de volgende tekst weer te geven, zodat er geen twijfel is over de totstandkoming
Dit artikel is geen redactioneel artikel, maar gesponsord en deels tot stand gekomen dankzij onze partner(s). Mocht je ideeën met ons willen delen over deze vorm van adverteren, dan horen wij dat graag. Hierover kun je met ons in gesprek via [Discussie] Reclame algemeen], daar zullen collega's aanwezig zijn om jouw vragen en/of opmerkingen te bespreken/beantwoorden.

• Odyssey
We maken onderscheid tussen Advertorials en Acties. Dit grotendeels op basis van feedback van gebruikers, aangezien men Advertorials vaak overslaat (en abo's ze niet zien), maar het wel interessant vindt om mee te doen aan winacties. Beiden komen vanuit de commerciële afdeling.
Dit is een duidelijke reden waarom dit evenement geclassificeerd is als .actie. Toch vind het ruiken en voelen als advertentie; ik kan me slecht voorstellen dat jullie dat niet zien maar ik wil dat ook zeker niet voor jullie invullen. Is het misschien een goed idee om voortaan een aparte classificatie voor evenementen te maken? zodat zoals je al aangeeft abo's die toch interesse hebben om hiernaartoe te gaan, zich hiervoor kunnen aanmelden en mensen die deze artikelen willen mijden het kunnen overslaan?

In ieder geval bedankt voor de opheldering.

• WoutF
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Odyssey schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:13:
[...]

Dit is een duidelijke reden waarom dit evenement geclassificeerd is als .actie. Toch vind het ruiken en voelen als advertentie; ik kan me slecht voorstellen dat jullie dat niet zien maar ik wil dat ook zeker niet voor jullie invullen. Is het misschien een goed idee om voortaan een aparte classificatie voor evenementen te maken? zodat zoals je al aangeeft abo's die toch interesse hebben om hiernaartoe te gaan, zich hiervoor kunnen aanmelden en mensen die deze artikelen willen mijden het kunnen overslaan?

In ieder geval bedankt voor de opheldering.
Begrijp ik het dan goed dat jij een evenement waar kaarten voor verloot worden niet associeert met het label .Actie?

• Odyssey
Dat ligt helemaal aan het type evenement. Mochten jullie kaarten verloten voor een gamebeurs, muziekevenement of een filmfestival dan zie ik dat persoonlijk zeker als een .actie. Echter, vind ik zakelijke evenementen wel degelijk een vorm van reclame. Ik vind de term verloten ook wel erg vrij gebruikt worden wanneer er geen sprake is van loting. Dit zijn mijn persoonlijke associaties, als andere Tweakers dit niet zo zien en een evenement van Defensie/Politie zien als entertainment in tegenstelling tot een zakelijk uitje dan ben ik misschien een uitzondering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 19:53
Als we het over 12-jarigen van 20 jaar geleden hadden, soit. Maar 12-jarigen anno 2020 gebruiken het woord 'gaaf' niet tot nauwelijks omdat het als ouderwets wordt ervaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

WoutF schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:41:
[...]

Overigens hebben we op basis van eerdere feedback wel besloten vanaf nu bij alle .Acties de volgende tekst weer te geven, zodat er geen twijfel is over de totstandkoming
Dat is ook verplicht: PcDealer in "gesponsorde reviews"

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1