Vraag

• Kay Bey
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-11-2020
Ik zoek een labelprinter om een naametiket op een voorwerp te kleven: naam op brievenbus, op bel, op deur enzovoort.

Het gaat hier over labels van ongeveer 1,4 cm hoog waarop ik een tekstje kan drukken, om het daarna op een voorwerp te kleven.

Moet verschillende groottes kunnen printer: 10, 12, 14, 16 tot max 18, bij voorbeeld.

Ik denk één kleur voldoende is: achtergrond wit met letters zwart. Mag niet verkleuren in zon, ook niet loskomen.

Moet umlaut-o kunnen printer op kleine en grote letter o : ö & Ö
Moet Franse accenten kunnen printen: è, é, ê, ë. Dit ook op grote letter.
Moet tekens van het metrieke stelsel kunnen printen: 1 kg·m²/s² & µV, bij voorbeeld..

Zal slechts een zestal keer per jaar worden gebruik om dan ongeveer zeven labels te printen per keer.

Moet niet met PC werken. Dus een labelprinter die op zichzelf kan werken.

Kan er iemand koopadvies geven?

Blijkbaar heeft Brother goede labelprinters? Ik betaal liever meer voor een kwaliteitsproduct, want ik heb graag een wel degelijk product dat vele jaren meegaat.

Ik denk bij aan de LabelManager™ 160, bij voorbeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Kay Bey op 20-02-2020 17:13 ]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:59
De meeste goedkope labelprinters zijn thermische printers en voor weerbestendig gebruik is thermisch transfer nodig. Heb onlangs voor dezelfde toepassing, alleen dan voor labels van 24mm breed, pricewatch: Brother PT-P900W gekocht. Prima apparaat met fijn werkende software. Wordt geleverd met 36mm tape dus andere maten zal je bij moeten kopen en dat is niet goedkoop.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:31
Moet het per se met de PC werken? Anders zou je ook naar iets als een Dymo LetraTag 100H kunnen kijken, dat is een stuk goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wat is er mis met een Dymo 450? Zo'n beetje de meest verkochte labelwriter zou ik denken....
product: Dymo LabelWriter 450
En soms komt hij met een cash back of andere actie. Mijn 450 kostte destijds slechts de helft van de normale prijs.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Indien je naast labels ook tape (je noemt deurbel) kan je ook voor de dymo 450 gaan maar dan een duo variant.

Label en tape in een apparaat.

Bla Bla Bla

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:59
Microkid schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 07:28:
Wat is er mis met een Dymo 450? Zo'n beetje de meest verkochte labelwriter zou ik denken....
product: Dymo LabelWriter 450
En soms komt hij met een cash back of andere actie. Mijn 450 kostte destijds slechts de helft van de normale prijs.
Omdat het thermisch is ipv thermisch transfer. Thermisch vervaagt na verloop van tijd, denk aan de kassabonnetjes, thermisch transfer blijft permanent goed leesbaar.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb eigenlijk geen verstand van labelprinters. Maar ik weet wel dat inkjetprinters slecht tegen sporadisch gebruik kunnen. Naar verloop van tijd gaan de inktpatronen en de printkoppen opdrogen als je een lange tijd niet print. Heeft een labelprinters hier ook last van en moet @Kay Bey hier rekening mee houden?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:32
hoi1234 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:34:
Ik heb eigenlijk geen verstand van labelprinters. Maar ik weet wel dat inkjetprinters slecht tegen sporadisch gebruik kunnen. Naar verloop van tijd gaan de inktpatronen en de printkoppen opdrogen als je een lange tijd niet print. Heeft een labelprinters hier ook last van en moet @Kay Bey hier rekening mee houden?
Neen, zo'n labelprinters verbruiken geen vloeibare inkt. Bij een direct thermische printer is er hoegenaamd geen inkt en reageert het label zelf op een warmte element. Bij thermisch transfer heb je droge inkt op een rol of lint dat ook langs een warmte element gaat en daardoor op het label achter blijft.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:14

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Anyways; je gebruikt dat ding één keer voor alles wat je in huis wilt labelen, legt hem dan in de kast en over drie jaar wil je weer wat printen, maar zijn de batterijen gaan lekken dus kan je hem weggooien. Batterijen er uithalen dus.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:48

dragonhaertt

@_'.'

Tens schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:50:
Anyways; je gebruikt dat ding één keer voor alles wat je in huis wilt labelen, legt hem dan in de kast en over drie jaar wil je weer wat printen, maar zijn de batterijen gaan lekken dus kan je hem weggooien. Batterijen er uithalen dus.
Of NiMH gebruiken ;)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-04 17:42
Waarvoor koop je niet gewoon a4-labels die je in een gewone printer kunt stoppen.

Goede thermische transfer labelprinters zijn waarschijnlijk veel duurder dan wat jij ervoor uit wil geven (bijvoorbeeld Sato cl4nx).

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-04 12:36

KhaZ

Alfa Romeo

Waar ik werk maken en verkopen we labelprinters & labels (supplies) voor de industrie die ook in de zon en extreme omstandigheden goed blijven zitten en leesbaar blijven. Onze printers voldoen aan al je wensen maar zijn waarschijnlijk ruim boven je budget (aanname). Met een paar honderd euro red je het niet..

Ik zou je aanraden om een design te maken in bijvoorbeeld Adobe Illustrator, de maten erbij zetten en dit opslaan als EPS bestand. De namen of teksten zet je in een Excel of TXT bestand en daarna ermee naar je lokale (reclame) drukker gaan, die heeft hoogstwaarschijnlijk de printers staan om het snel te kunnen maken. Dat is totaal gezien goedkoper dan zelf een relatief duur apparaat aan te schaffen dat je bijna nooit gebruikt. Zo'n apparaat gebruik je minstens wekelijks of maandelijks voor een grote job om goedkoper te zijn dan uitbesteden.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 20:56

TheBorg

Resistance is futile.

Beletteringsysteem
- Super goedkoop
- Plakt goed
- Verkleurd niet
- Niet hoger dan 18mm
- Lage resolutie

Dymo 450 of andere adreslabelprinter