Ik heb een Ryzen 3900x en er zijn blijkbaar vele manieren om hier een beetje extra performance uit te krijgen. Afhankelijk van hoe je de CPU gebruikt, kan het zijn dat je meer hebt aan een all-core OC of gebruik van PBO / AutoOC (eventueel in combinatie met het voltage wat verlagen).
Ik heb niet echt een vast gebruik en doe vanalles met mijn computer:
* Gaming
* VMs
* Adobe
* Compilen
* Browser met 100en tabs
* Archives extracten
* Multiplexen
* etc
Ik zou maw graag met zo min mogelijk benchmarks, toch een goed overzicht krijgen van welke "OC-setting" mij de "beste" mixed workload prestatie geeft, zodat ik kan vergelijken en afwegen... Een bepaalde instelling kan bv een veel hogere Cinebench r20 score (all-core-boost) geven, maar een veel lagere game-FPS (some-core boost). Ik wil aan de hand van enkele benchmarks kunnen zien welke setting mij het meeste voordeel geeft, zonder ergens een groot nadeel te geven...
Zo deed BuildZoid laatst volgende benchs:
* Cinebench r20 (all core)
* Cinebench r15 (6 core limit)
* HWbot x265 bench 4k preset
* Intel Burntest High preset
Dit is een voorbeeld van verschillende benchmarks, maar ik denk dat hier toch wel een beetje veel de focus op all-core ligt (enkel die r15 is niet all-core).
Misschien de bovenstaande benchmarks met nog een 3DMark?Of wat denken jullie dat een goeie mix is?
Ik heb niet echt een vast gebruik en doe vanalles met mijn computer:
* Gaming
* VMs
* Adobe
* Compilen
* Browser met 100en tabs
* Archives extracten
* Multiplexen
* etc
Ik zou maw graag met zo min mogelijk benchmarks, toch een goed overzicht krijgen van welke "OC-setting" mij de "beste" mixed workload prestatie geeft, zodat ik kan vergelijken en afwegen... Een bepaalde instelling kan bv een veel hogere Cinebench r20 score (all-core-boost) geven, maar een veel lagere game-FPS (some-core boost). Ik wil aan de hand van enkele benchmarks kunnen zien welke setting mij het meeste voordeel geeft, zonder ergens een groot nadeel te geven...
Zo deed BuildZoid laatst volgende benchs:
* Cinebench r20 (all core)
* Cinebench r15 (6 core limit)
* HWbot x265 bench 4k preset
* Intel Burntest High preset
Dit is een voorbeeld van verschillende benchmarks, maar ik denk dat hier toch wel een beetje veel de focus op all-core ligt (enkel die r15 is niet all-core).
Misschien de bovenstaande benchmarks met nog een 3DMark?Of wat denken jullie dat een goeie mix is?