Nood oplossing analoog tv verdwijnt.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Focal
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik zal wel een van de weinigen zijn die nog analoog kijkt. :o

Zit wegens ziekte thuis dus een tv is noodzaak.
Ik kom nog uit de tijd dat je bij providers maar 1 zender tegelijk kon opnemen, maar ik had 3 HDD recorders, dus geen rede om duurder uit te zijn met een digitaal abonnement en analoog was prima voor mij.

Anderhalve week geleden verscheen er op tv de tekst dit kanaal stopt per 25 Februari, men zei ruim op tijd enekel maanden van te voor, tijd zat dus, ik vorige week naast de bestaande KPN internet en vaste telefoon aansluiting ook van hun een tv box besteld, experia meen ik.

De monteur moet komen ivm omzetten van iets, hij kan niet eerder komen dan 3 maart ggrgrrr, week zonder tv, nou vooruit dan.

Blijkt nu dat ze pas op 18 Maart de ''schakelaar'' omzetten waardoor ik dan pas tv kan kijken.
Noodoplossing is er volgens KPN alleen maar als je verhuist, dan krijg je een wifi mogelijkheid om tv te kijken.

Wij hebben een Ziggo tv aansluiting (ouders) in de woonkamer, aan dat kastje heb ik niets is maar voor 1 TV. Wil ook geen Ziggo ivm eigen programma's opnemen, dat werkt op hetzelfde kastje namelijk.

Help, wie weet een alternatief.

Beste antwoord (via Bas Focal op 20-02-2020 14:46)

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Ziggo levert toch een kastje met digitale tuner voor klanten die nog analoog kijken en die niet over een televisie met digitale tuner beschikken?

https://www.ziggo.nl/klan...io/ontvangers/humax-5500c

Ik heb rond de overstap twee van die dingen gehad; één is inmiddels terug, de andere ligt stof te vangen in de kast.
De standaardzenders zitten gewoon zonder encryptie op de kabel, waarvan 1, 2 en 3 ook in HD.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
In de tussentijd 'gratis' via de Ziggo GO app van je ouders TV kijken?

Bijvoorbeeld via een laptop of pc aan de tv, of via mobiel + een chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:25

AzzKickah

06-CENSORED

NPO1-2-3 kun je sowieso gewoon live kijken op npo.nl
Via RTLxl en sbs kun je nog van alles terugkijken.

Dus helemaal verloren ben je niet, lijkt me. Je zult alleen niet alles kunnen kijken op het moment dat het op TV is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dragon2 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:48:
Bijvoorbeeld via een laptop of pc aan de tv, of via mobiel + een chromecast.
Met Ziggo Go icm de Chromecast zal het niet altijd kunnen werken, bijvoorbeeld omdat sommige programma's later nog herhaald worden op TV. Geen idee waarom, maar soms moet er meer dan 24 uur tussen zitten.

Zo wilde ik ooit Formule 1 kijken via de Ziggo Go app op mijn TV via de Chromecast, maar dat kon niet, met de melding dat ik 24 uur moest wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo go op je laptop. Of je android tablet of telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Laatst online: 16:04
Desnoods koppel je laptop oid aan tv. En dan via internet tv kijken. (Neem even aan dat je tv te oud is om internet te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 07:43
Een maandje NLziet?
https://www.nlziet.nl/account/register
Eerste maand gratis, daarna 7,95 per maand.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Ziggo levert toch een kastje met digitale tuner voor klanten die nog analoog kijken en die niet over een televisie met digitale tuner beschikken?

Ik heb rond de overstap twee van die dingen gehad; één is inmiddels terug, de andere ligt stof te vangen in de kast.
De standaardzenders zitten gewoon zonder encryptie op de kabel, waarvan 1, 2 en 3 ook in HD.

• Bas Focal
  • Laatst online: 06-07-2022
RudolfR schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:03:

_/-\o_
En Besteld, komt over een paar dagen aan.

Kan ik ieder geval tv kijken, opnemen als ik er niet ben kan, stuur in het signaal van het kastje door de HDD recorder.

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bas Focal schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:46:
[...]

_/-\o_
En Besteld, komt over een paar dagen aan.

Kan ik ieder geval tv kijken, opnemen als ik er niet ben kan, stuur in het signaal van het kastje door de HDD recorder.
Als je inderdaad een tv hebt die niet ouder is dan een jaar of tien kun je zo de digitale basiszenders ongecodeerd op je tv krijgen, zoals @RudolfR zegt. En dat zónder kastje, de coax-kabel kun je gewoon laten zitten zoals die nu zit. Je hebt het zo geïnstalleerd via dit stappenplan.
Pagina: 1