Een rare Python foutmelding.

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Er is een aparte foutmelding en ik snap niet hoe ik het kan fixen. De foutmelding is:
File "main.py", line 66
print('MATT: okey, i have a number in mind.')
^
TabError: inconsistent use of tabs and spaces in indentation

Relevante software en hardware die ik gebruik
Repl.it

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eigenlijk alles waar ik aan dacht.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertBertjes
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18:53
Eigenlijk zegt de foutmelding al waar het mis gaat.

Je gebruikt Tabs en spaties door elkaar heen, en dat gaat hier mis. Of je gebruikt Tabs al een indent of 4 spaties. Dit is ook eventueel standaard in te stellen in je Editor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 08:57

Croga

The Unreasonable Man

Wat DjTjon zegt....
Bij Python hebben tabs en spaties betekenis. Bij de meeste andere talen niet, bij Python wel. Je moet dus heel goed opletten hoe je ze gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Je kunt hem ook door Google Translate halen als je het Engels niet snapt, hè. ;)
Inconsistent gebruik van tabs en spaties bij inspringen.
Veel duidelijker kan het toch niet?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:56:
\Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eigenlijk alles waar ik aan dacht.
Oooooh, dan....

Het is wel handig als je aangeeft wáár je dan aan dacht en wát je dan geprobeerd hebt. Ik hoop dat je snapt dat wij ook geen glazen bol hebben en om te voorkomen dat wij onze tijd gaan lopen verdoen met het typen van mogelijke zaken die je probleem oplossen maar die je al lang bedacht en geprobeerd hebt vragen we je met die vraag dus al aan te geven wat dat is zodat iedereen zijn/haar tijd het efficiëntst gebruikt. Ik wil je vriendelijk verzoeken onze Quickstart eens door te nemen en, als dat nog nodig is, een nieuw topic te openen. Dank dan tevens ook goed na over een topictitel die de lading een beetje dekt en zorg vooral dat de template die je voorgeschoteld krijgt bij 't openen van een topic goed ingevuld wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 19-02-2020 22:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.