Dag Tweakers,
Op 14.11.2018 heb ik bij Alternate in Antwerpen onderstaande setup twv. 4400 eur (!) aangekocht, die zij voor mij op aanvraag hebben gebouwd. De bedoeling was om een state of the art machine te bouwen die me jarenlang professioneel zou kunnen dienen.
Helaas liep het iets anders...
Al snel werd duidelijk dat er iets grondig mis was met de build, aangezien de computer na het in slaapstand gaan niet meer wou opstarten of tijdens het gamen plots blokkeerde met een BSOD.
Daarnaast wilt de build soms gewoon niet opstarten: dan zie ik de lichtjes even heel kort opflikkeren voor alles (voor de POST fase, geen tijd om Q codes te zien zelfs) meteen terug afsluit.
Aangezien de computer soms wel, soms niet, wilt booten heb ik de build ter nazicht/garantie terug bij Alternate binnen gestoken. Zij hebben de computer "4u lang de Furmark stress test doen draaien" waar geen problemen naar boven kwamen. Volgens hun geeft dit weer dat de computer en zijn onderdelen werken naar behoren.
Na wat gekibbel hebben ze me de computer terug meegegeven met de melding "om mijn randapparaten ook eens binnen te steken". Desondanks de computer ook zonder randapparaten niet opstart.
Ondertussen zijn we x aantal maanden verder en heb ik nog steeds geen werkende, betrouwbare computer...
Vandaag trad het probleem opnieuw op. Volgende dingen heb ik geprobeerd:
- Alle randapparatuur afgekoppeld
- RAM latten aandrukken
- Kijken of graka goed vast zit
- Alle RAM latten behalve 1 verwijderen
- Computer 24u lang afkoppelen van het stroomnet (hielp soms vroeger)
De computer wilt nog steeds niet booten...
De setup:
1 x Intel® Core i9-7920X, 2,9 GHz (4,3 GHz Turbo Boost) socket 2066 processor
1 x Thermaltake Floe Riing RGB 280 Premium waterkoeling
1 x Corsair 64 GB DDR4-3200 Octo-Kit werkgeheugen
1 x ASUS Turbo GeForce GTX 1080 Ti 11GB grafische kaart
1 x Samsung 860 EVO, 500 GB SSD
1 x Samsung 1 TB, 970 PRO SSD
1 x WD Blue, 4 TB Harde schijf
1 x Cooler Master V1200 Platinum, 1200 Watt voeding
1 x Fractal Design Define S2 tower-behuizing
1 x ASUS ROG Strix X299-XE Gaming, socket 2066 moederbord
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Bedankt!
Op 14.11.2018 heb ik bij Alternate in Antwerpen onderstaande setup twv. 4400 eur (!) aangekocht, die zij voor mij op aanvraag hebben gebouwd. De bedoeling was om een state of the art machine te bouwen die me jarenlang professioneel zou kunnen dienen.
Helaas liep het iets anders...

Al snel werd duidelijk dat er iets grondig mis was met de build, aangezien de computer na het in slaapstand gaan niet meer wou opstarten of tijdens het gamen plots blokkeerde met een BSOD.
Daarnaast wilt de build soms gewoon niet opstarten: dan zie ik de lichtjes even heel kort opflikkeren voor alles (voor de POST fase, geen tijd om Q codes te zien zelfs) meteen terug afsluit.
Aangezien de computer soms wel, soms niet, wilt booten heb ik de build ter nazicht/garantie terug bij Alternate binnen gestoken. Zij hebben de computer "4u lang de Furmark stress test doen draaien" waar geen problemen naar boven kwamen. Volgens hun geeft dit weer dat de computer en zijn onderdelen werken naar behoren.
Na wat gekibbel hebben ze me de computer terug meegegeven met de melding "om mijn randapparaten ook eens binnen te steken". Desondanks de computer ook zonder randapparaten niet opstart.
Ondertussen zijn we x aantal maanden verder en heb ik nog steeds geen werkende, betrouwbare computer...
Vandaag trad het probleem opnieuw op. Volgende dingen heb ik geprobeerd:
- Alle randapparatuur afgekoppeld
- RAM latten aandrukken
- Kijken of graka goed vast zit
- Alle RAM latten behalve 1 verwijderen
- Computer 24u lang afkoppelen van het stroomnet (hielp soms vroeger)
De computer wilt nog steeds niet booten...
De setup:
1 x Intel® Core i9-7920X, 2,9 GHz (4,3 GHz Turbo Boost) socket 2066 processor
1 x Thermaltake Floe Riing RGB 280 Premium waterkoeling
1 x Corsair 64 GB DDR4-3200 Octo-Kit werkgeheugen
1 x ASUS Turbo GeForce GTX 1080 Ti 11GB grafische kaart
1 x Samsung 860 EVO, 500 GB SSD
1 x Samsung 1 TB, 970 PRO SSD
1 x WD Blue, 4 TB Harde schijf
1 x Cooler Master V1200 Platinum, 1200 Watt voeding
1 x Fractal Design Define S2 tower-behuizing
1 x ASUS ROG Strix X299-XE Gaming, socket 2066 moederbord
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Bedankt!