Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SMS time-out

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11 14:41
Hoe lang duurt het voordat het afleveren van een SMS naar een telefoon die uit staat wordt gestaakt?

Dus als iemand mij een SMS stuurt en mijn telefoon staat uit, en ik zet hem na zeg 24 uur aan ontvang ik zijn SMS dan?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kun je in je GSM instellen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je het niet in je GSM kunt instellen dan is de houdbaarheid meestal 72 uur (3 dagen). Bij veel telefoons kun je dit ook zelf instellen.

Op mijn C35i zit zo'n functie en ook een "maximum" houdbaarheid-optie. Dit maximum is bij Libertel 4 weken, maar kan dus per provider verschillen.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11 14:41
Nee, ik bedoel niet de tijd dat de SMS in mijn telefoon blijft, maar de tijd dat de provider blijft proberen om de SMS naar mijn telefoon te sturen als ie uit staat.

Verwijderd

Dat is nou juist wat je met houdbaarheid instelt. Als jij 'm er zelf niet uithaalt, blijft een ontvangen SMS bericht tot in lengte van dagen in je telefoon staan.

• Sick Nick
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 04 augustus 2001 22:05 schreef treinhomo het volgende:
Dat is nou juist wat je met houdbaarheid instelt. Als jij 'm er zelf niet uithaalt, blijft een ontvangen SMS bericht tot in lengte van dagen in je telefoon staan.
Hij bedoelt dus hoe lang blijft een SMS in de berichtencentrale staan VOORDAT hij op je eigen telefoon komt. Dus als jij je telefoon gewoon een maand uit heb staan, komt het SMS bericht dan nog aan.
Overigens denk ik zelf van wel.

• AtHomer
  • Niet online
Op zaterdag 04 augustus 2001 17:21 schreef Sanjuro het volgende:
Nee, ik bedoel niet de tijd dat de SMS in mijn telefoon blijft, maar de tijd dat de provider blijft proberen om de SMS naar mijn telefoon te sturen als ie uit staat.
Dat bedoelde ik ook. De tijd dat een SMS op je simkaart blijft (oftewel "in de telefoon") kun je helemaal zelf bepalen natuurlijk.

Bij Libertel is het maximum dus 4 weken, waarna het bericht niet meer afgeleverd zal worden bij de bedoelde ontvanger. Het bericht wordt dan van de SMS centrale gewist. Als je dan "status info" voor die SMS hebt opgevraagd (= speciale functie om te zien of het bericht al is afgeleverd) zal je dan bericht krijgen dat het verzenden niet gelukt is.

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Is het ook zo dat bij een lange houdbaarheisdatum de frequentie van de pogingen het smsje te versturen omlaag gaat? Dit om de server bijv. minder te belasten?

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

• AtHomer
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 14:13 schreef achappey het volgende:
Is het ook zo dat bij een lange houdbaarheisdatum de frequentie van de pogingen het smsje te versturen omlaag gaat? Dit om de server bijv. minder te belasten?
Uit eigen ervaring kan ik je in ieder geval vertellen dat als er een SMS binnenkomt op de centrale dat het meteen doorgestuurd wordt. Als er dan toevallig nog meer berichten (in de wacht) zijn voor die gebruiker dan worden die ook meteen verstuurd als de ontvanger bereikbaar is.

Als ik me aanmeld op het netwerk (van Libertel Vodafone) krijg ik ook meteen alle "in de wacht" staande SMS berichten. Dan zet ik dus mijn telefoon bijvoorbeeld voor het eerst aan die dag.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11 09:38
smsjes worden meteen geprobeert af te leveren. als je telefoon uit staat, worden ze in de sms centrale bewaart, die dan een berichtje krijgt zodra je je telefoon aanzet en vervolgens alle smsjes die er nog voor je zijn gaat versturen

Maak je eigen poll

Pagina: 1