Opleveren vrije sector woning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ml002
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik huur op dit moment een woning en ga over een kleine 2 weken de woning verlaten. Ik heb recent een voorinspectie gehad en hierbij gaf de verhuurder aan dat ik alle gaten moest dichten. De muren met acrylaatkit ivm behang en de plafonds met acrylaatkit met korrel. Zo gezegd zo gedaan, totdat je er achter komt dat de acrylaatkit met korrel geen egaal effect geeft, waardoor ik met mijn stomme kop het met verf (ook wit) had aangestipt/weggewerkt. Helaas is hierdoor kleurverschil ontstaan en was ik er opnieuw overheen gegaan, waardoor er een vlek ontstaan is van 20cm bij 20cm. (Heel stom ik weet het...)

Ik was er echt vanuit gegaan dat je totaal niks meer mocht zien van de gaten, aangezien het zo ook in de brochure staat. Egale witte plafonds.

Hebben jullie tips/adviezen op deze kwestie? Morgenochtend gaat de verhuurder verder oordelen en ik zou hem willen vragen een voorstel te doen van de kosten om de hele woonkamer opnieuw te verven (+/- 38m²). Wat zou redelijk zijn kwa kosten?

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:13
Hij had zelf aangegeven de gaten op te vullen met dat spul, dus hij weet dat er kleurverschil ontstaat. Ik zou verder even niets doen :) . Je hebt precies wat hij gevraagd heeft, helaas ook wat extra.

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Egaal wit of korrels? Of gaat egaal alleen over de kleur en niet over het fysieke oppervlak?

Ik zou ook eerst niks doen.

[ Voor 14% gewijzigd door kabeltjekabel op 19-02-2020 18:28 ]

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Gewoon niets over zeggen, nieuwe bewoners zouden sowieso alles wel gesausd hebben. Kwestie van dichtstoppen is genoeg om overheen te kunnen sauzen.

Edit: Als ie er wel over gaat vallen, dan moet je niet laten afzetten; simpel plafond van 38m2 opnieuw sauzen zou in totaal wss max ~300 kosten als je het professioneel laat doen (waarschijnlijk goedkoper via een 'beunhaas' / werkspot).

[ Voor 44% gewijzigd door naitsoezn op 19-02-2020 18:30 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• ml002
naitsoezn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:28:

Edit: Als ie er wel over gaat vallen, dan moet je niet laten afzetten; simpel plafond van 38m2 opnieuw sauzen zou in totaal wss max ~300 kosten als je het professioneel laat doen (waarschijnlijk goedkoper via een 'beunhaas' / werkspot).
Helaas weet de verhuurder dit, aangezien op de slaapkamer al geboord was in het plafond was hij extra scherp op dit, hierdoor ben ik iets teveel gaan doen. Achteraf gezien had ik puur de gaatjes moeten dichten.

Morgenochtend krijg ik reactie van hem wat er moet gaan gebeuren, hij heeft om foto's gevraagd. Het betreft een spachtelputz plafond. Het sauzen/spuiten voor ongeveer 300 a 400 euro zou wat mij betreft prima zijn, ik ben alleen bang dat ze met absurde bedragen aankomen. Voor nu zal ik er niks aan doen (kan er nog weinig aan verpesten ;) )

• ml002
kabeltjekabel schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:28:
Egaal wit of korrels? Of gaat egaal alleen over de kleur en niet over het fysieke oppervlak?

Ik zou ook eerst niks doen.
Dat was mij dus niet duidelijk, nu begrijp ik dat alleen de gaten vullen voldoende was. Terwijl in de brochure echt gesproken wordt over egale witte plafonds, vandaar ook mijn handelingen.

• Jopie035
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-07-2025
Vroeger in je studentenflatje smeerde je gewoon wat tandpasta in de gaten, klaar!

• ml002
Ter illustratie:

https://m.imgur.com/gallery/ymIQLW4

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/53Uij0O.jpg

Ik laat jullie morgen weten waar ik op uitkom met de verhuurder (betreft grote maatschappij). Ik ga in ieder geval niet zo maar toegeven alles te laten herstellen..

[ Voor 59% gewijzigd door ml002 op 19-02-2020 18:55 ]

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:53
Ziet er netjes uit, precies dezelfde kleur redt je toch niet.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-01 11:44

PcDealer

HP ftw \o/

ml002 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:39:
[...]
Het sauzen/spuiten voor ongeveer 300 a 400 euro zou wat mij betreft prima zijn, ik ben alleen bang dat ze met absurde bedragen aankomen.
Als het bedrag vanuit de verhuurder hoger wordt, dan huur je toch zelf iemand in?

Heb je borg betaald? Zo ja, eventueel laten verrekenen met de schilderkosten.

LinkedIn WoT Cash Converter

• ml002
PcDealer schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:11:
[...]

Als het bedrag vanuit de verhuurder hoger wordt, dan huur je toch zelf iemand in?

Heb je borg betaald? Zo ja, eventueel laten verrekenen met de schilderkosten.
Ja, 845 euro is de borg. Dat moet ruim voldoende zijn om de hele woonkamer van te sauzen (lijkt mij). Zelf doen zie ik niet zitten. Straks doe ik het weer niet goed in hun ogen.

Ik heb al meerdere huurwoningen gehad en heb echt nog nooit zulke rare eisen gehoord als bij deze. In principe gaan de meeste bewoners toch een keer sauzen als ze er in komen wonen. Er werd zelfs aangegeven of ik de ramen wilde lappen.

Hopelijk morgen beetje positief bericht!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-01 11:44

PcDealer

HP ftw \o/

ml002 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:23:
[...]
Ja, 845 euro is de borg. Dat moet ruim voldoende zijn om de hele woonkamer van te sauzen (lijkt mij).
Ik heb er geen verstand van. Aangezien je bang bent dat ze te veel zullen rekenen, ben je slim als je zelf wat offertes opvraagt.
Zelf doen zie ik niet zitten. Straks doe ik het weer niet goed in hun ogen.
Ik schreef inhuren, dus laten doen.
In principe gaan de meeste bewoners toch een keer sauzen als ze er in komen wonen. Er werd zelfs aangegeven of ik de ramen wilde lappen.
Zolang je er gewoon doorheen kunt kijken zou ik niets doen tenzij je je verveelt.

LinkedIn WoT Cash Converter

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:13
Als je een jaar het laat verstoffen en zonlicht enzo is t zelfde kleur.

Verwijderd

Alabastine vlekken sprayen deze laten uitwaaieren?
Pagina: 1