Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:16
Het doel is om 4 computers, die geen wifi hebben, te verbinden met het wifi dat al aanwezig is.

Ik gebruik een wifi range extender (TP-Link AC1750) om het signaal op te vangen en vervolgens gaat het signaal vanuit dit apparaat via een netwerk kabel door naar een router (TP-Link TL-MR3420). En dit werkt. Maar niet stabiel. Soms hebben de computers een paar minuten geen verbinding met het internet.

Als ik slechts 1 computer direct aan de wifi range extender aansluit, blijft de verbinding stabiel.

Wat kan hier het probleem zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Routeert de TP-link ook? Zo ja, komt het WiFi signaal al vanuit een andere router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@vegboy om je beter te helpen is het handig om een beetje meer informatie te geven. Aan wat voor apparaat zit de TP-Link AC1750 verbonden? En wat voor afstanden enzo zit daar tussen?

Het kan namelijk goed zijn dat die verbinding niet stabiel is, waardoor alles wat er achter hangt niet voldoende is.

Heb je geen mogelijkheid om alles te verbinden met een kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
Excuses, ik had meer informatie moeten geven.

Het wifi signaal komt van het modem van Ziggo wat in de meterkast staat. Dan een meter of 5 verder, maar met een muur ertussen, vangt de range extender het wifi signaal op. Ik denk dat deze brug goed gaat, omdat de verbinding stabiel is als ik een computer direct op de range extender aansluit.

Ziggo modem>>wifi>> range extender >>netwerk kabel>> router >>netwerk kabels>> 4 computers.

Het is een tijdelijke opstelling, vandaar dat ik even niet wil gaan boren (oudere woning, heeft geen kabelgoten).

Ook heb ik geprobeerd een oude switch te gebruiken in plaats van de TP-Link router. Dan krijg ik precies hetzelfde probleem, namelijk een verbinding die regelmatig een paar minuten weg valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
5 meter met een muur er tussen? 2e Router er tussenuit, wifi op 2,4GHz zetten, aan de andere kant omzetten met de extender, switch er tussen een je kunt alles netjes bekabelen. Die router doet niet veel goeds op die plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
sypie schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:47:
5 meter met een muur er tussen? 2e Router er tussenuit, wifi op 2,4GHz zetten, aan de andere kant omzetten met de extender, switch er tussen een je kunt alles netjes bekabelen. Die router doet niet veel goeds op die plek.
Als ik je goed begrijp is dit wat ik reeds geprobeerd heb. Met als resultaat toch hetzelfde probleem. Ik moet wel zeggen dat ik een oude switch gebruikt heb, dan noemen we volgens mij een domme switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Unnanaged switch (dus stekker er in en gaan) is iets anders dan een hub. Ik hoop echt dat het een switch is. Dat die wat ouder is maakt niet zoveel uit vermoed ik.

Heb je je wifi op 2,4GHz staan? Daar is de data overdracht op een afstandje een stuk beter dan op 5GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
sypie schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:54:
Unnanaged switch (dus stekker er in en gaan) is iets anders dan een hub. Ik hoop echt dat het een switch is. Dat die wat ouder is maakt niet zoveel uit vermoed ik.

Heb je je wifi op 2,4GHz staan? Daar is de data overdracht op een afstandje een stuk beter dan op 5GHz.
Wifi staat op 2.4GHz en inderdaad, de switch is "stekker er in en gaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
Inmiddels heb ik een nieuwe switch gekocht, maar het probleem blijft bestaan.

De nieuwe switch: pricewatch: TP-Link TL-SG108

Ik vang een wifi signaal op met een range extender. Vanaf de extender geef ik het signaal met een netwerkkabel door aan de switch. Vanaf de switch geef ik het signaal met netwerk kabels door naar computers. De verbinding van die computers valt nu steeds om de paar minuten weg.

Haal ik de switch weg, dan kan ik slechts 1 computer via een netwerkkabel aansluiten op de range extender. Maar dan blijft de verbinding wel constant. Zodra ik de switch weer terug in de opstelling zet, gaat het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNJvG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
vegboy schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:08:

Haal ik de switch weg, dan kan ik slechts 1 computer via een netwerkkabel aansluiten op de range extender. Maar dan blijft de verbinding wel constant. Zodra ik de switch weer terug in de opstelling zet, gaat het fout.
En als je de switch wel terug in de opstelling zet en er vervolgens maar 1 pc aan koppelt?

Wat ik eigenlijk probeer te vragen is, deelt er wel "iemand" op het netwerk via DHCP (voldoende) IP-adressen uit?
Krijgen alle computers wel een "normaal" IP-adres toegewezen? Of krijgt er slechts 1 van de pc's een normaal IP-adres en de rest 169.x.x.x adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
PNJvG schreef op maandag 2 maart 2020 @ 18:51:
[...]

En als je de switch wel terug in de opstelling zet en er vervolgens maar 1 pc aan koppelt?

Wat ik eigenlijk probeer te vragen is, deelt er wel "iemand" op het netwerk via DHCP (voldoende) IP-adressen uit?
Krijgen alle computers wel een "normaal" IP-adres toegewezen? Of krijgt er slechts 1 van de pc's een normaal IP-adres en de rest 169.x.x.x adressen?
Als ik de switch terug in de opstelling zet en vervolgens maar 1 pc koppel, is er geen probleem.

Ik heb het even laten rusten en een paar USB wifi adapters gekocht om dit probleem te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
Gezien dit toch niet een ideale oplossing was, heb ik een nieuwe router gekocht. Een TP-Link Archer C6.

pricewatch: TP-Link Archer C6

Nu wil ik met deze router het wifi signaal van Ziggo opvangen en dan via netwerkkabels tussen de Archer C6 en de computers, internet hebben op die computers. Ik wil dus de Archer C6 gebruiken als wifi adapter.

Wat ik al heb gedaan:
-enable WDS bridging en het juiste wifi netwerk kiezen met wachtwoord
-disable DHCP Server

Bij status zie ik dan dat de WDS status op run staat. Dit zou goed moeten zijn.

Maar, ik krijg nog steeds geen internet via de 4 netwerkaansluitingen van de Archer C6.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:27
vegboy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:06:
Gezien dit toch niet een ideale oplossing was, heb ik een nieuwe router gekocht. Een TP-Link Archer C6.

pricewatch: TP-Link Archer C6

Nu wil ik met deze router het wifi signaal van Ziggo opvangen en dan via netwerkkabels tussen de Archer C6 en de computers, internet hebben op die computers. Ik wil dus de Archer C6 gebruiken als wifi adapter.

Wat ik al heb gedaan:
-enable WDS bridging en het juiste wifi netwerk kiezen met wachtwoord
-disable DHCP Server

Bij status zie ik dan dat de WDS status op run staat. Dit zou goed moeten zijn.

Maar, ik krijg nog steeds geen internet via de 4 netwerkaansluitingen van de Archer C6.

Wat doe ik fout?
Staan beide routers in hetzelfde subnet?

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/440/

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:47
Ik heb persoonlijk goede ervaringen met een loco m2 in client mode. Tijdje ingezet om een wifi hotspot signaal op te pakken en door te zetten aan een router. Is ook nog eens een richtantenne

pricewatch: Ubiquiti NanoStation locoM2

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegboy
Ja, dat is in orde. Ik zie ook dat de Archer C6 wel het wifi signaal van Ziggo pakt en een nieuw wifi netwerk beschikbaar stelt (wat ook werkt).

Dus de Archer C6 geeft wel internet via wifi, maar niet via de lan poorten.

Toevoeging: ik heb de Archer C6 nog eens gereset en opnieuw ingesteld, nu lijkt het naar behoren te werken. Ik zie zo snel niet waarom dat het de eerste keer niet functioneerde.

[ Voor 17% gewijzigd door vegboy op 12-03-2020 20:25 ]

Pagina: 1