Nieuwe parameters voor automatisch thumbnailen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:50
Ik vind niet direct een betere plek om mijn idee uit te leggen, dus bij deze... :)

Ik vraag me af of dit nog up to date is (FAQ met revisie 2007).
De werking van de forumsoftware in het kort #images
Zorg er voor dat je niet al te grote plaatjes gebruikt, zodat ook mensen met een minder snelle verbinding ernaar kunnen kijken, en de layout goed blijft. Plaatjes resizen doe je bij voorkeur met een programma zoals Paint Shop Pro (shareware), Photoshop (commercieel) of The Gimp (gratis).

Een goede richtlijn is een breedte van niet meer dan 570 pixels, en een hoogte van niet meer dan 430 pixels. JPEG (.JPG) bestanden, gesaved met een kwaliteit van 30-60 (op een schaal van 0-100) hebben de voorkeur voor foto's. PNG (.PNG) en GIF (.GIF) bestanden hebben de voorkeur voor screenshots, lijntekeningen, schema's, enzovoort.
Dit ten tijde van gigabit glasvezel aan huis, unlimited databundels over 4G, een 27" 4K wide curved scherm op de bureau en 2340x1080 als populairste scherm op je mobiel volgens de pricewatch.

Ik erger me er nogal aan dat deze melding nog steeds onder elke afbeelding komt:
Deze afbeelding is 1097 * 513 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.
Terwijl dit dus gewoon een jpeg afbeelding van 224kb was en gebruikt niet eens de volledige breedte van mijn FullHD scherm. Tijd om de parameters wat aan te passen?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:50
Bump :w

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:54
Niet iedereen heeft glasvezel, 4G, 4K scherm en oneindig data.

Vind het prima hoe het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een paar honderd Mb/s thuis op de WiFi, een paar honderd Kb/s per persoon op het gastennetwerk bij de klant op 15” laptopscherm of onderweg in een buitengebied op een scherm van een paar inch. Ik vind het prima zo.

Na paar dagen omhooghalen lijkt me niet zo nodig, er zijn heel veel meer Mooie Feature-requests :P

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 21-02-2020 12:16 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Malantur schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:14:
[...]

Dit ten tijde van gigabit glasvezel aan huis, unlimited databundels over 4G, een 27" 4K wide curved scherm op de bureau en 2340x1080 als populairste scherm op je mobiel volgens de pricewatch.

Ik erger me er nogal aan dat deze melding nog steeds onder elke afbeelding komt:

[...]
Mobiel is voor mij meer het ding. Lang niet iedereen heeft een onbeperkte databundel. Plaatjes 2k in breedte worden toch niet met die resolutie getoond dus het is onnodig dataverbruik. Plus dat als je een aantal plaatjes moet laden vertraagd het ook het inladen van de pagina als geheel. Voor mij persoonlijk wel een reden om het alsnog aan te moedigen. Maar misschien/hopelijk word het makkelijker met de nieuwe upload mogelijkheden?