Laptop voor mijn ICT studie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardoodje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-05-2024
Hallo,

Ik ga volgend schooljaar beginnen met mijn Studie HBO-ICT. Ik vond op de website van de studie een lijst met specs van een laptop. Heeft iemand een suggestie? De laptop moet niet te veel kosten en een videokaart mag er ook wel in want ik hou wel van een spelletje.

Hier de specs

https://www.hanze.nl/asse...Laptop%20advies%20CMI.pdf

Minimaal:
Processor: Intel Core i5 met virtualisatiemogelijkheid (VT-x)
Intern geheugen: 8 GB
Hardeschijf: 250 GB
Schermresolutie: 15”/ 1920x1080
Grafische processor: Onboard
Wifi 802.11n/ac + Ethernet poort
USB 2 usb poorten
USB3 of nieuwer
Besturingssysteem Windows 10/ Linux/Mac OSX

Aanbevolen:
Processor: Intel Core i7 met virtualisatiemogelijkheden (VT-x en VT-d)
Intern geheugen: 16 GB
Hardeschijf: 500 GB SSD of hoger
Schermresolutie: 17”/ 1920x1080 of hoger
Grafische processor: Onboard of dedicated videokaart
Wifi: 802.11n/ac + Ethernet poort
USB: 3 usb poorten, minimal 1 poort
Besturingssysteem: Windows 10/Linux/ Mac OSX

[ Voor 5% gewijzigd door Allardoodje op 19-02-2020 15:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 12:10

Agent47

I always close my contracts.

Kijk eens in de pricewatch op de aanbevolen eisen en pas de prijs aan van laag naar hoog?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:12

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Heb je momenteel al een laptop? Zo ja, zou ik even wachten met kopen. Bij mij voldeed m'n oude Toshiba sattelite c660-10C met Pentium dual core T4500, 2GB RAM en een 128GB SSD prima het eerste halve jaar. Na een half jaar weet je ook beter of de opleiding echt wat is en heb je een beter idee van welke specs je nodig hebt. Tegenwoordig heb je binnen 1 dag een nieuwe laptop, dus je zal echt niet gaan achterlopen vanwege een ondermaatse laptop.

Kijk ook eens tweedehands. Ik heb tweedehands een latitude E7240 en een elitebook 2570p gekocht. Heerlijk compact en licht en de elitebook gaat 6-9 uur op één lading mee. Het LCD is inderdaad aan de kleine kant, maar voor mij maakt dat niet uit, omdat ik buiten de les om op een grote TV op school werk of thuis op een andere computer werk. Daarom dus ook even wachten. Dan weet je beter wat je eisen zijn. Ik zit nu met een 15.6 inch gevaarte, die ik alleen voor gaming thuis gebruik. Maar voor dat geld had ik een dikke gaming PC weg kunnen zetten.