Mobo wil niet werken in de kast....

Pagina: 1
Acties:

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem:

Na het vervoeren van mijn compu naar een vriend van me wil dat ding niet meer werken. Als ik op de powerknop druk gebeurt er helemaal nix. Haal ik het Mobo uit de kast en leg ik het gewoon op tafel, dan werkt het allemaal wel.
Ik heb een andere voeding geprobeerd maar dat geeft geen resultaat.

Ik ben er na veel klooien achter dat de boel uitvalt als de poorten(serieel, parallel, USB) op het moederbord contact maken met de verende stukkies blik op de kast. Als ik het mobo er tegen aan houdt valt hij uit en doet de powerswitch ook helemaal nix meer.

o ja de specs:

ASUS A7V133;
Athlon 1200-266;
256Mb geheugen;
Fotron-Source 300W voeding;
2 x Seagate 20 Gb in RAID0;
Een paar Delta ventilatoren en nog wat spul.

Heeft iemand een oplossing, want ik wordt na een paar uur klooien toch wel een beetje moedeloos.
|:(

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
klinkt als hevige kortsluiting, misschien brakke voeding? Is er een stekkertje of iets dergelijks losgerammeld tijdens het vervoer?
Of een draadje waarvan de isolatie is doorgebrand en die dus nu contact maakt met je mammieplank of kast?

• marco899
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Kijk eens naar de schroefjes, waarmee je je mobo hebt vastgezet. Wellicht moeten hier fiberringen tussen, welke bij sommige kasten worden geleverd. Een andere oplossing is ander je voeding isoleren, maw dat deze geen kontakt meer maakt met je kast door bv eerder genoemde ringen.
Het is niet de beste oplossing, maar wel de goedkoopste.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Paling1
  • Niet online
Mijn kast is van PaloAlto. Deze kasten hebben geen schroeven om het mobo vast te zetten(nou ja eentje dan). Er zitten een soort weerhaakjes aan de kast waar je het mobo overheenzet en dan draai je een schroef aan om de boel klem te zetten.

Ik heb dus al een andere voeding erop gezet. Maar dat geeft dezelfde gekke dingen. Ik denk dus dat het niet aan de voeding ligt.

Het moederbord geisoleerd ophangen vind ik eigenlijk ook geen goede oplossing want hij heeft altijd(3 maanden) heel erg goed gewerkt.
|:(|:(|:(