Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_boom
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-02-2024
Mijn vraag
Momenteel hebben we nog een receiver staan met 5.1 speaker set. Wil graag minder apparatuur hebben staan en dus overstappen naar een soundbar met evt losse speakers en subwoofer. Momenteel al 2 sonos speakers in huis en ergens de beam beluisterd. Moet zeggen de kwaliteit van geluid viel me niet tegen. Zijn er mensen die een sonos soundbar hebben staan met evt de sub of zijn er wellicht mensen die iets anders onder de aandacht willen brengen qua merk of oplossing.

Gebruik nu een Pioneer receiver met losse speakers. Gamen doe ik met headset verder kijken we veel series en reguliere tv op een Philips tv. Films ongeveer 1x per maand. Alles word afgespeeld op normaal volume omdat we in een tussenwoning wonen.

Alvast bedankt voor evt input.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Laat het modereren maar aan de modjes over.

[ Voor 188% gewijzigd door FeaR op 19-02-2020 15:44 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:09

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik schop het topic die kant even op. AUD > CEA.

Dringend verzoek om wat concreter te zijn in de wensen en meer informatie aan te leveren. Dat het een soundbar moet worden is duidelijk maar of het slechts bij enkel een soundbar moet blijven of dat er ook rear speakers bij moeten en een subwoofer maakt nogal een verschil met wat aangeraden kan worden. Ook wordt niet benoemd welke bronnen er aangesloten moeten worden en welke TV we hier over praten. Punten die in de template ingevuld hadden moeten worden. De template die geheel verwijderd is... Denk ook aan wat je af wilt spelen: moet de set over iets als Bluetooth beschikken? Spotify Connect? Et cetera? Een van de veelal belangrijkste punten mist ook: het budget.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_boom
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-02-2024
Begrijp dat er wellicht te weinig info in de vraag stond. Rear speakers hebben geen pre. Subwoofer is wenselijk. Evt bronnen kunnen op de tv worden aangesloten. Tv is een Philips 42PFK7179. Budget maakt niet uit afhankelijk van de kwaliteit. We zijn geen audiofielen gaat meer om gemak qua bediening en beleving mbt geluid op normaal volume. Spotify ed spelen we nu af op de sonos one die evt in de opstelling toe te voegen is. Bluetooth is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 13:15
@michiel_boom Ik heb afgelopen weekend een Sonos Beam gekocht omdat hij bij de MM in de aanbieding is (was). Liep al langer met het idee voor een upgrade van het platte TV geluid en vind het daarnaast soms ook prettig om audio te streamen via Airplay. Dus zodoende...

De Sonos Beam heeft voor het geld zeker een leuk geluid waardoor een platte TV, in mijn geval een oudere Samsung LCD, zeker een mooie upgrade krijgt. Ook de lage tonen weet de Beam goed te reproduceren, al zit dat niet op het niveau van een echte sub maar wel boven het niveau van een gemiddeld goede BT speaker zoals van JBL, etc.

Het geluidsbeeld bij TV is redelijk breed maar blijft bij muiziek merkbaar van 1 kant komen, ook al pas je de futuristische TrueSound instelling toe. Ook twijfel ik tot op heden of de loudness van de Beam aan of uit moet omdat dit de bass soms iets te pomperig maakt. Echter, bij lagere volumes trekt de loudness de bass weer iets op waardoor deze subiel goed hoorbaar blijft.

Over-All vind ik de Sonos Beam prima klinken voor TV geluiden en 320kbs streaming diensten. Echter zit Sonos niet op het niveau van een Hifi set zoals mijn toch best oudere Sphinx Project 10 met 2 Scandina Mega Pod speakers. Maar goed, ik vergelijk hier natuurlijk appels met peren.

Jij hebt momenteel al 2 stuks Sonos speakers dus als je voor een Sonos Beam zou gaan dan is je stereobeeld automatisch afgedekt en heb je vast en zeker een mooie 2.1 opstelling met acceptabel lage bassen. Wil je echt sub voelen dan neemt ik aan dat je de Sonos Sub er bij zal moeten nemen.
Omdat je graag van je klassieke hardware afwilt en de prijs een mindere rol speelt is Sonos voor jou denk ik een goede oplossing.

Je kunt eventueel ook nog kijken naar de duurdere Playbar of nieuwere en duurdere Playbase, die schijnen net even beter te presteren door meer tweaters dus meer ruimtelijk geluid en een ingebouwde sub module die beter presteerd dan de Beam.
Op de tweedehandssites rouleren deze modellen ook, mocht je het financieel toch leuk willen houden.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-10 11:05
Heb lang zitten twijfelen tussen de playbar en playbase. Uiteindelijk voor de playbase gegaan omdat ik m’n tv staand heb ipv hangend. En ook omdat AirPlay 2 op de playbase werkt. Daarbij nog twee play1 en een sub gehaald.

Moet zeggen dat ik het geluid van de playbar beter vind. Maar de bass voldoet imo niet bij films. De playbase daarentegen klinkt net wat minder helder, maar heeft ruim genoeg bass. De sub die ik erbij had gehaald was dus zwaar overbodig.

Dus wil je het beste qua sonos geluid, dan zou ik playbar+sub doen. Anderzijds playbase stand alone werkt ook goed en is goedkoper dan bar+sub. En dan heb je de beam. Sja, de beam is een goedkope optie. Maar als je voor beam+sub ga, ben je nog meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@michiel_boom Lees dit Jorgen in "Keuze tussen receivers" eens door. Waar kom je dan op uit?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1