Ik zoek een externe monitor voor MacBook Pro 13 inch 2018

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-01 23:43
Ik zoek een externe monitor voor mijn MacBook Pro 13 inch 2018 model?
Ik ben al 1 jaar super happy met mijn MacBook Pro. Alleen is mijn iMac uit 2011 stuk gegaan. Eerst dacht ik aan het vervangen van mijn iMac, maar ik dacht ik kan ook een externe monitor aansluiten op mijn MacBook Pro. Ik zie tegenwoordig van die mooi curved monitoren, dus dacht misschien is dat is voor mij.

Wat is je budget?
mijn budget is max 1000 euro, maar als er iets goed is wat er 100 euro overheen gaat, is dat ook niet erg.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zat al bij LG en Samsung te kijken, maar misschien zijn er andere merken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga de monitor gebruiken om mijn MacBook Pro 13 inch uit 2018 aan te sluiten. Hij heeft 4 Thunderbolt 3 aansluitingen. De videokaart is een Intel Iris Plus Graphics 655 1536 MB. Ik gebruik de laptop voornamelijk voor Photoshop, Lightroom, After Effects en videobewerking.Vanwege dit laatste is volgens mij een 4K scherm wel handig. Dit alles doe ik hobbymatig, ik ben dus geen pro.

De vraag is, is curved voor mijn doeleinde wel geschikt of kan ik toch beter een rechte nemen?
Daarnaast welke Monitor raden jullie mij aan?

Ik zat zelf te twijfelen over:

pricewatch: Samsung C34H890WJU Zwart (ik weet het, geen 4K)

pricewatch: Samsung C34J791WTU Grijs

pricewatch: LG 32UL950 Wit

pricewatch: LG 34WK95U Zilver, Zwart

pricewatch: LG 27UK850-W Zilver

Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus wie kan er wat tips geven.

Beste antwoord (via j.f.otten op 20-02-2020 10:25)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Schermen die niet lekker op 60Hz werken met USB-C heeft meestal te maken met videooutput over USB-C. Daar heb je als het goed is met een 2018 MacBook geen problemen mee. Hier op 't werk hebben we een stuk of 70 van die LG 27UK850-Ws staan (of z'n iets oudere broertje), en dat werkt prima.
Nu is 4K op 27" niet ideaal vind ik zelf, het is vrij klein, tenzij je gaat scalen. Maar scaling vind ik er zelf dan weer spuuglelijk uitzien. Zelf zou ik voor 32" gaan op 4K. Dan kun je gewoon native resolutie draaien zonder scaling (hoewel dat misschien wat minder van belang is op een Macbook).

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:35

nelizmastr

Goed wies kapot

Of je curved wil kunnen we niet voor je bepalen. Dan is het handig om zelf te gaan kijken bij een winkel waar die dingen staan. 3440x1440 is dan de gewenste resolutie. Val niet voor een super ultrawide met bijv. 5120x1080, want dan mis je een bak verticale ruimte.

Qua resolutie is 4K op een "normaal" scherm wel lekker ja, neem dan niet een scherm dat te groot is (niet een 16:9 scherm van 40" bijv. 27-32" is het mooist).

Qua aansluitingen moet je oppassen voor schermen die alleen USB-C zijn, dat wil in mijn ervaring lang niet altijd betekenen dat de volledige resolutie ook lekker op 60Hz werkt. Neem dan liever een scherm met displayport met een verloop naar Thunderbolt of die direct met Thunderbolt 3 kan worden aangesloten.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Acties:
  • Beste antwoord

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Schermen die niet lekker op 60Hz werken met USB-C heeft meestal te maken met videooutput over USB-C. Daar heb je als het goed is met een 2018 MacBook geen problemen mee. Hier op 't werk hebben we een stuk of 70 van die LG 27UK850-Ws staan (of z'n iets oudere broertje), en dat werkt prima.
Nu is 4K op 27" niet ideaal vind ik zelf, het is vrij klein, tenzij je gaat scalen. Maar scaling vind ik er zelf dan weer spuuglelijk uitzien. Zelf zou ik voor 32" gaan op 4K. Dan kun je gewoon native resolutie draaien zonder scaling (hoewel dat misschien wat minder van belang is op een Macbook).