Goedemiddag allemaal!
Na een aantal jaar Mac gebruikt (daarvoor Windows) ben ik voor mijn werk weer over op Windows!
Zelf een hele build samengesteld zie lijst hieronder.
Nu weet ik nog uit mijn ouwe Windows jeugd dat je altijd driver updates had en alles zelf moest gaan zoeken etc.
Mijn vraag is dus ook als volgt:
Ik heb de build samengesteld en Windows 10 geïnstalleerd.
Windows naar recente updates laten zoeken dat allemaal afgerond.. maar dan.
Heb ik de bios ge-update naar de meest recente versie, en de ram geheugen met het xmp profiel die beschikbaar was geladen.
Wat is er verder allemaal noodzakelijk? Hoe kan ik zien of alles up to date is, qua moederbord, drivers, etc.
Hoe weet ik of het systeem stabiel draait?
Met Mac was het meer plug en play en onder Windows moet je een stuk meer zelf fine tune volgens mij.
Het is misschien een beetje onduidelijk allemaal, maar wat is een goed stappenplan die je afgaat na het bouwen van je nieuwe Windows PC
Na een aantal jaar Mac gebruikt (daarvoor Windows) ben ik voor mijn werk weer over op Windows!
Zelf een hele build samengesteld zie lijst hieronder.
Nu weet ik nog uit mijn ouwe Windows jeugd dat je altijd driver updates had en alles zelf moest gaan zoeken etc.
Mijn vraag is dus ook als volgt:
Ik heb de build samengesteld en Windows 10 geïnstalleerd.
Windows naar recente updates laten zoeken dat allemaal afgerond.. maar dan.
Heb ik de bios ge-update naar de meest recente versie, en de ram geheugen met het xmp profiel die beschikbaar was geladen.
Wat is er verder allemaal noodzakelijk? Hoe kan ik zien of alles up to date is, qua moederbord, drivers, etc.
Hoe weet ik of het systeem stabiel draait?
Met Mac was het meer plug en play en onder Windows moet je een stuk meer zelf fine tune volgens mij.
Het is misschien een beetje onduidelijk allemaal, maar wat is een goed stappenplan die je afgaat na het bouwen van je nieuwe Windows PC
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3950X | € 795,05 | € 795,05 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 MASTER | € 376,- | € 376,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super Gaming OC 6G | € 264,- | € 264,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define C TG | € 90,25 | € 90,25 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 74,50 | € 74,50 |
2 | Ventilatoren | Fractal Design Dynamic X2 GP-14 PWM, 140mm | € 16,- | € 32,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z F4-3600C16D-32GTZNC | € 212,90 | € 212,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 102,90 | € 102,90 |
1 | Solid state drives | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 1TB | € 222,64 | € 222,64 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.170,24 |
[ Voor 59% gewijzigd door costerleone op 19-02-2020 12:36 ]