Beste techies,
Sinds een maand of twee heb ik een zelfgebouwde battlestation staan, die mij prima bevalt. Hij heeft echter één klein (maar zeer hinderlijk) probleempje, namelijk dat hij tijdens het gamen nog weleens een seconde of 2 wilt blijven hangen. Als dit zich voordoet gebeurt het vaak enkele keren achter elkaar en moet ik het systeem rebooten om het probleem te verhelpen. Wanneer het probleem zich niet voordoet blijft mijn FPS stabiel en draai ik de games (waar mogelijk) op 1440p 144Hz resolutie met G-Sync enabled. Komt dit probleem iemand bekend voor, en kan iemand mij op weg helpen deze op te lossen? Onderstaand de specs van mijn pc en de geprobeerde oplossingen:
Met competatieve groet,
0x8B4DF00D
Sinds een maand of twee heb ik een zelfgebouwde battlestation staan, die mij prima bevalt. Hij heeft echter één klein (maar zeer hinderlijk) probleempje, namelijk dat hij tijdens het gamen nog weleens een seconde of 2 wilt blijven hangen. Als dit zich voordoet gebeurt het vaak enkele keren achter elkaar en moet ik het systeem rebooten om het probleem te verhelpen. Wanneer het probleem zich niet voordoet blijft mijn FPS stabiel en draai ik de games (waar mogelijk) op 1440p 144Hz resolutie met G-Sync enabled. Komt dit probleem iemand bekend voor, en kan iemand mij op weg helpen deze op te lossen? Onderstaand de specs van mijn pc en de geprobeerde oplossingen:
- MSI MPG X570 GAMING PLUS (geflashed met nieuwste firmware)
- AMD Ryzen 7 3700X met bijbehorende Wraith Prism cooler (EZ OC naar 4.2GHz, probleem deed zich al voor, voor de OC)
- 2x 16GB DDR4-3200 Corsair Vengeance RGB Pro (in eerste instantie herkend door mobo als zijnde 2400 MHz RAM, dit met XMP opgehoogd naar 3200 MHz)
- MSI GeForce RTX 2070 SUPER GAMING X (geen OC)
- Intel 660p 1TB M.2 SSD (boot drive, 100% OK getest)
- Seagate FireCuda 2TB SSHD (100% OK getest)
- Corsair RM850 Plus gold (850W)
- Windows 10 Pro (ver. 1909 osbuild. 18363.657)
- Alle drivers en firmware zijn geïnstalleerd en up-to-date
- 'Above 4G memory' optie geenabled in de BIOS ter ondersteuning van de 8G DDR6 geheugen
- XMP profile gebruikt om RAM compatibility aan te passen
- Drives getest, deze zijn in orde
- CPU & GPU usage gemonitord, deze lijken niet het probleem te zijn
Met competatieve groet,
0x8B4DF00D
Veilige cybergroet!