Advies voor inbouw speakers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-06 01:09
hallo.

dit is mijn eerste topic hier op tweakers dus heb een beetje genade:)

ik hoor iedereen al denken inbouw speakers doet dat nu niet.. maar ik zal uitleggen wat ik wil en er van verwacht.

ik ben thuis flink aan het verbouwen uiteindelijk blijven alleen de buiten muren van ons 100 jaar oude huis staan.
ik wil in de keuken en badkamer en eventueel nog een keer op de slaapkamer speakers in het plafond die ik centraal met een (wiffi) versterker kan aansturen. ik heb genoeg ruimte in het plafond aangezien we een houte balk laag hebben en geen betonen dekvloer dus ik heb daalijk boven de gipsplaat plafond 220mm ruimte om van alles in te knopen.

ik wil daalijk gewoon leuk muziek luisteren in de douche of als ik aan het koken ben/ een spelletje aan het spelen ben aan de eet tafel.

zelf heb ik in de woon kamer een installatie staan met een marantz pm5004 met 2 dali concept 6 grond speakers. dan hebben jullie een idee wat ik gewend ben in geluids kwaliteiten.

dan mijn vraag in welke hoek moet ik zoeken voor leuke inbouw speakers aangezien ik ze kan krijgen van 60 euro tot ver ver boven mijn budget. ik zat te denken aan speakers tot max 200 euro per stuk en een bijpassende versterker met meerdere groepen die ik via wifi kan aansturen

ik heb van iemand gehoord dat bijvoorbeeld de Polk RC80i leuke speakers waren.
ook heb ik al bij dali rondgekeken aangezien ik ook te spreken ben over mijn concept 6 speakers.
alleen komen deze speakers inclusief inbouw kasten toch wel boven mijn budget uit.

en zijn er nog dingen waar ik echt rekening mee moet houden met in het achterhoofd dat ik toch alles aan het verbouwen ben :)

ik hoor het graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Waar je vooral even op moet letten bij keuken en badkamer is vocht. Gezien je de speakers in/bij het plafond plaatst in "natte" ruimtes, zullen de speakers veel te maken krijgen met condens.
Je wilt de speakers draadloos aansluiten, maar wel weer via het plafond kabels trekken voor de elektra? Waarom dan draadloos aansluiten?

Ik zou ook eens een winkel inlopen, en kijken welke speakers mooi bij je interieur passen, waarbij je goed op moet letten dat je ze aan het plafond gaan hangen (veel speakers zijn gemaakt om op de grond te staan, relatief zwaar).

Als je nu goed rondkijkt (niet alleen op dit forum) het je dadelijk een mooi huis waar je hopelijk veel van kan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest.

ik wil inbouw plafond speakers. en ik wil de speakers beraden naar een centraal punt om daar een versterker te plaatsen zodat ik niet afhankelijk ben van blutooth ofzo. ik wil dan een versterker waar ik met mijn telefoon muziek naartoe kan casten o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-07 13:22
Inbouwspeakers zijn redelijk makkelijk terug te vinden via een Bax of Thomann. Badkamer proof is een kleiner segment. Even snel gekeken vind ik een setje van B&W wat mij op zich geen slechte keuze lijkt.

https://www.hifiklubben.n...00EgZ-EAQYBSABEgLb2fD_BwE

Inbouwspeakers in bouwplafonds en high end geluidskwaliteit is een matig huwelijk dus hier zou ik mij niet te veel op focussen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Heb zelf de B&Ws en zeer tevreden ermee. Er zit tussen de verschillende speakers best nog wel een groot verschil. Dus proef luisteren heeft zin.

Hifi Klubben had (heeft?) in Den Haag een test ruimte voor inbouw.

Zou je wel adviseren zelf een achterbox te maken (zie tekeningen op de B&W site) of de bijpassende te kopen. Dat maakt nog een flink verschil.

[ Voor 6% gewijzigd door Sethro op 19-02-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
over die achter box.

als ik dit zelf zou maken wat voor een maatvoering moet ik dan aanhouden? ik zat eens op die site te kijken. kan ik dan bijv deze https://www.bowerswilkins...9-09/CCM362%20Drawing.pdf tekening gebruiken om een achter box te maken? en moet ik die dan ook isoleren met het 1 of het ander ?

edit: de link van de speakers er bij gezet waar we het over hadden :)

[ Voor 12% gewijzigd door tijs000 op 19-02-2020 13:17 . Reden: tekening juiste speaker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik heb die alleen maatje groter. Op de B&W site kun je opzoeken welke achterbox bij de speaker past en als je dat artikel opzoekt krijg je een soortgelijke tekening maar dan van de achterbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:47

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Wat betreft het aansturen van de speakers: ga eens op zoek naar receivers met meerdere zones, dat zal ongetwijfeld vragen oproepen waar men je hier mee kunt helpen.

Zo kom je ook verder dan wanneer je opties aangereikt zou krijgen (m.a.w.: mensen jouw huiswerk zouden doen, waar niemand beter van wordt). :)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
kijk de tekening heb ik in ieder geval gevonden https://files.hifiklubben.../in-wall/bb6c_drawing.pdf

wat voor isolatie wordt er voor zoiets gebruikt gewoon steenwol of is er iets speciaals??

en dan zal ik eens wat gaan zoeken naar receivers.

Edit:
dus... ik dacht dat er bij speakers veel te kiezen was :P

kan iemand een paar mooie kreten geven die ik op google kan intypen om de hooiberg wat kleiner te maken.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 19-02-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
Topics kicken binnen 24 uur is niet toegestaan. Wijzig je vorige post als je iets toe hebt te voegen.

[ Voor 82% gewijzigd door FeaR op 19-02-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:18

FeaR

In GoT we trust

@tijs000
Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op AUD > CEA.

Tevens het verzoek om gebruik te maken van hoofdletters. Je posts lezen nu zeer onaangenaam.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
Ik ben nu een tijdje aan het zoeken naar versterkers.
Maar ik kom vooral multiroom systemen tegen waar ik per kamer een versterker nodig heb die dan via een app samen werken.

Alleen krijg ik voor 2 kamers de bekabeling bij elkaar in de trappen kast.
Weet iemand een systeem die ik via een app of iets dergelijks kan besturen met meerdere groepen op 1 versterker.

Of zit ik dalijk echt vast aan verschillende versterkers?
Pagina: 1