Welke internetprovider levert een goed modem/router?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nystran
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-04 10:43
Ik zit al jaren bij Tele2, maar zij hebben leveren (nog steeds) bij hun DSL een modem+router uit, ik meen 2008.

Dat lijkt mij qua security best wel lek. Weten jullie welke providers een modem leveren die wel recent is en regelmatig gepatcht wordt?

Natuurlijk kan ik er zelf iets achter hangen, maar liever een apparaat minder... Hoewel ik ook verhalen hoor over sommige providers waar internet wat nog maar op halve snelheid werkt als je dat doet. Wie hebben hier ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 10:08
Waarom zou een modem uit 2008 qua security ‘best wel lek’ zijn?
Tele2 doet netjes automatische firmware updates uitsturen, dus het feit dat de hardware uit 2008 is zegt niks over de beveiliging in de software.

Ik denk dat je spoken ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:01

TTLCrazy

Listen to Frankie

Een modem/router van 12 jaar oud zou ik anders ook niet gebruiken.

Imo kan je het beste de modem in bridge laten zetten en het zelf verzorgen met een goede router. Ik snap dat je daar niet om vraagt maar denk dat dat in de praktijk wel het beste is als je een beetje de boel zelf in de hand wil houden.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Als glasvezel een optie is dan kan je voor Tweak opten. Dan heb je de optie om zelf een router aan te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nystran schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:25:
Natuurlijk kan ik er zelf iets achter hangen, maar liever een apparaat minder...
Het voordeel van er zelf iets achter hangen is dat je bij modemwissel of overstap naar een andere provider maar 1 apparaat hoeft in te stellen: het modem zelf. De rest van je bestaande netwerk en wifi blijft zoals je het zelf hebt ingericht. Daarnaast heb je doorgaans een betere wifi-dekking wanneer je zelf je wifi regelt.

Hier een Tele2 modem van 8 jaar oud, de antenne heeft er 1 dag op gezeten daarna had ik mijn eigen spullen in huis. Voor zover ik kon zien kon ik de wifi niet helemaal uitzetten dus dan maar de antenne er af...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:42
Nystran schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:25:
Ik zit al jaren bij Tele2, maar zij hebben leveren (nog steeds) bij hun DSL een modem+router uit, ik meen 2008.
Tele2 levert tegenwoordig 'exact' hetzelfde V10 modem als KPN hoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nystran
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-04 10:43
king006 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:38:
[...]

Tele2 levert tegenwoordig 'exact' hetzelfde V10 modem als KPN hoor?
Dank je, dat wist ik niet. Ik kan natuurlijk ook vragen om een upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:42
Nystran schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:36:
[...]

Dank je, dat wist ik niet. Ik kan natuurlijk ook vragen om een upgrade.
Dat lijkt mij een goed idee ;) sterker nog, bij een kennis van mij stuurde Tele2 uit zichzelf een brief dat het modem verouderd was en er een nieuwe zou gaan volgen. Paar dagen later lag de V10 binnen.
Pagina: 1