API voor laatste versie informatie 3th party software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-10 18:14
Mijn vraag
Is er een open API op internet welke aangesproken kan worden om bijvoorbeeld de laatste versie informatie van 3th party software op te halen?
Ik ben een eigen inventarisatie script aan het schrijven in powershell voor software geinstalleerd op servers.
Bijvoorbeeld laatste versie van Java, Adobe software, Wireshark etc. een beetje het zelfde als wat "https://tweakers.net/downloads/50842/patch-my-pc-4104.html" doet alleen dan alleen het rapport gedeelte zodat ik in 1 keer bijvoorbeeld een volledig server park kan controleren.
Inmiddels heb ik al een volledig script geschreven voor het inventariseren van software op een volledig server park binnen in een domain. Echter wil ik de versie informatie welke ik ophaal tegen een lijst houden welke de laatste versie informatie bevat.

Weet iemand toevallig of zoiets bestaat?

Bijvoorbeeld:
Server1
Java (Version 8 Update 231) Laatste versie: (Version 8 Update 241)
Adobe Flash (32.0.0.303) Laatste versie: (Flash Player 32.0.0.314)
Wireshark (3.0.0) Laatste versie: (3.2.1)
Server2
Java (Version 8 Update 231) Laatste versie: (Version 8 Update 241)
Adobe Flash (32.0.0.303) Laatste versie: (Flash Player 32.0.0.314)
Wireshark (3.0.0) Laatste versie: (3.2.1)
enz.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Powershell

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb reeds geprobeerd scrapers te bouwen voor deze informatie maar dit wordt te complex voor de hoeveelheid software.

Beste antwoord (via ReTechNL op 18-02-2020 23:25)

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Is het niet een idee om naar chocolatey te kijken? Kan ook gebruikt worden om te installeren/updaten

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Is het niet een idee om naar chocolatey te kijken? Kan ook gebruikt worden om te installeren/updaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:27
Al eens gekeken naar chocolatey?
Ik weet niet of ze een api hebben die je kunt gebruiken, maar misschien is dat wat je wilt maken.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReTechNL
Hier had ik nog niet aan gedacht.
Inmiddels heb ik wat werkends op papier gezet :) Ik denk dat hiermee mijn vraag beantwoord is. _/-\o_

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$Software = @("Wireshark", "Flash+Player+ActiveX", "jre8")
Foreach ($App in $Software)
{
    [xml]$Test3 = Invoke-WebRequest "https://chocolatey.org/api/v2/Search()?`$filter=IsLatestVersion&`$skip=0&`$top=30&searchTerm=%27$($App)%27&targetFramework=%27%27&includePrerelease=false"

If(($Test3.feed.entry.properties | Measure-Object).Count -eq 1)
    {
        Write-Output "$($Test3.feed.entry.properties.Title): $($Test3.feed.entry.properties.Version)"
    }
    Else
    {
        Write-Output "$($Test3.feed.entry.properties[0].Title): $($Test3.feed.entry.properties[0].Version)"
    }
}

Output:
code:
1
2
3
Wireshark: 3.2.1
Flash Player ActiveX: 32.0.0.330
Java SE Runtime Environment: 8.0.241

[ Voor 19% gewijzigd door ReTechNL op 18-02-2020 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-10 12:16
Chocolatey is aardig, maar is allemaal communitywerk en neem ik even Oracle Java als voorbeeld, daar is de update 8.0.241 niet beschikbaar, want Oracle heeft contact opgenomen met de publisher van de package, Rede is dat het licentiemodel halverwege vorig jaar is aangepast.

Mijn insteek van server-(applicatie-)beheer is weten wat je installeert, i.p.v. achterhalen wat je geïnstalleerd hebt.

vroeger had je HFnetchk Pro van Slavik. Dat is via veel overnames nu ivanti geworden. Dat integreert met SCCM. Ik weet niet of je daar over beschikt en budget daarvoor hebt of kan krijgen en ik daarbij de aanname doe dat 't voor je werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
PROnline schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:20:
Chocolatey is aardig, maar is allemaal communitywerk en neem ik even Oracle Java als voorbeeld, daar is de update 8.0.241 niet beschikbaar, want Oracle heeft contact opgenomen met de publisher van de package, Rede is dat het licentiemodel halverwege vorig jaar is aangepast.

Mijn insteek van server-(applicatie-)beheer is weten wat je installeert, i.p.v. achterhalen wat je geïnstalleerd hebt.

vroeger had je HFnetchk Pro van Slavik. Dat is via veel overnames nu ivanti geworden. Dat integreert met SCCM. Ik weet niet of je daar over beschikt en budget daarvoor hebt of kan krijgen en ik daarbij de aanname doe dat 't voor je werk is.
Semi, ik vind het zelf enorm interessant om hier wat leuks mee te maken en hiermee mijn programmeer kennis mee te verbreden. Ik ben ook bekend met SCCM en Ivanti maar niet met de volledige product catalogus van Ivanti. Ik zal hier even in moeten duiken.

[ Voor 6% gewijzigd door ReTechNL op 19-02-2020 23:54 ]

Pagina: 1