Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roanhekkers
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-08-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na een tijdje gespaard te hebben ga ik nu eindelijk een eigen pc kopen en bouwen. Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor het spelen van games (Witcher, Destiny 2 etc.). Eerst nog op mijn full hd 60 Hz scherm, maar die wordt over een tijdje vervangen voor een 1440p 144 Hz scherm. Ik wil mijn pc dus ook hierop samenstellen.
Ook ga ik licht foto's bewerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag rond de 1000 euro gaan kosten. Paar tientjes meer is niet erg, maar liefst niet heel veel duurder.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een muis en toetsenbord van Corsair, headset van HyperX, speakers van logitech en een Philips 27 inch full hd 60 Hz 5 ms scherm. Dit allemaal heb ik voor een tijd gebruikt in combinatie met mijn laptop (HP probook 450 G4) Dit neem ik dus lekker allemaal mee naar mijn nieuwe pc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het systeem dat ik zelf heb samengesteld

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,05€ 165,05
1MoederbordenMSI X470 Gaming Plus Max€ 111,05€ 111,05
1VideokaartenPowercolor Red Dragon Radeon RX 5700€ 374,-€ 374,-
1BehuizingenCorsair Carbide 275R Tempered Glass Zwart€ 75,90€ 75,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 79,-€ 79,-
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 86,90€ 86,90
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 85,90€ 85,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 977,80

In verband met eventuele upgrades in de toekomst heb ik voor dit moederbord met uitbreidmogelijkheden (extra m.2, extra ram) gekozen.
Aangezien ik ook veel naam mijn pc zal gaan kijken, vind ik de looks belangrijk. Vandaar dat ik voor deze Corsair case gekozen heb. Als er een betere case is voor een lagere of ongeveer gelijke prijs en die er ongeveer hetzelfde uitziet, dan hoor ik dat graag.
Later, zal ik de stock cooler ook vervangen voor een betere. Maar om te beginnen voldoet de stock cooler prima lijkt mij.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind Corsair een leuk merk om te hebben. Ik heb al een muis en toetsenbord van Corsair en zou daarom ook graag een Corsair case willen hebben. Maar nogmaals, is er een betere met ongeveer dezelfde looks, dan ga ik voor die.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb de voorkeur om alle onderdelen in het zwart te hebben en RGB is een absolute no go. Verder maakt het me niet zo veel uit.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht van jullie dat jullie mij advies geven over het systeem dat ik heb samengesteld. Als je bepaalde onderdelen in plaats van een die ik heb gekozen, dan hoor ik dat graag. Verder zou ik graag willen weten wat een goede manier is aan Windows 10 te komen. Vind de 145 euro die Microsoft vraagt erg prijzig. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Windows 10 is gratis te krijgen voor scholieren en studenten. Op https://slim.nl/shop/brow...ucation-upgrade?id=w10edu kan je hem als het goed is gratis krijgen.
Anders kan je altijd nog naar zo'n site waar je 'm voor 15-20 EUR kan krijgen, maar of dat eerlijk is, of wat voor code je daarvoor nodig hebt weet ik niet. Op YT wordt nog weleens een code gegeven door computer-YT'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-09 10:56
Ziet er netjes uit. De a2000 is wel erg duur momenteel, voor die prijs kun je beter een pricewatch: XPG SX8200 Pro 512GB halen.

En het prijsverschil met een 5700 xt is vrij klein dus wellicht is het interessant om te kijken of je die er nog in kunt krijgen, zeker ivm 1440p144

Bouwt computers @ Danmetic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:13

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmmm heb je al een pc nu? In dat geval is het slimmer om éérst een mooie 144hz 1440p monitor te halen en over een paar maanden de pc zelf als je genoeg gespaard hebt.

Hardwareprijzen dalen namelijk sneller dan monitor prijzen dus over 3-4 maanden kun je met hetzelfde geld dus meer hardware kopen

youtube.com/@hisrep