Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3KP
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-11-2022
Mijn vraag:
Ik heb voordat ik de android tablet opnieuw heb geïnstalleerd de inhoud van de map DOWNLOADS op de PC opgeslagen.
Na de nieuwe installatie van Android op de tablet heb ik de inhoud van de map DOWNLOADS weer teruggeplaatst op de tablet in de Downloads map.
Helaas blijft de map nu leeg, ook na rebooting.
Rara hoe kan dat?
Wie het weet mag het zeggen.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows10 PC

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht eerst dat de naam van de map download(s) niet klopte, maar dat is goed. ;( ...

Beste antwoord (via rens-br op 21-02-2020 13:27)

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
A3KP schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:35:
Ik ben misschien niet duidelijk genoeg, maar heb wat moeite om het te verwoorden. Helaas kan ik geen afbeeldingen posten hier.
Op mn scherm van de tablet staat een blauw 'verkeersbord' zeg maar, met een witte pijl naar beneden en een wit streepje onder de pijl. Dit zal wel een app zijn die automatisch gegenereerd wordt bij installatie tablet, aangezien ik hem er niet zelf opgezet heb. Hij staat er al van toen de tablet nog nieuw was. Ik neem aan dat die app? correspondeert met de map ' downloads' die ik dus alleen op de pc zie als ik de tablet er op aansluit.
Als ik op het 'verkeersbord' tik op de tablet dan krijg ik een wit scherm waarin normaal gesproken de opgeslagen bestanden op de tablet zichtbaar zijn, maar ik zie ze niet. Heb toch echt mn leesbril op. :=]]

Ps;
@TheFes,
Met de file explorer zie ik de mappen die ik op de pc ook zag en daarin staan de bestanden nu zichtbaar op mn tablet.
Maar niet in de download app.
Hiebij concludeer ik dus dat de android map 'downloads' niet correspondeert met de download app die Android (Google) installeert, wat ik wel had verwacht logischerwijs. :-(
Die Downloads app geeft alleen weer wat je daadwerkelijk op de tablet gedownload hebt.
Nadat je je tablet opnieuw geïnstalleerd hebt, is die historie gewist.
Je hebt de bestanden nu wel terug gezet in die map, maar niet daadwerkelijk de downloads op de tablet geïnitieerd. Vandaar dat je ze daar niet ziet.

Home Assistant configuratie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Welke tablet heb je precies?
- Hoe heb je de bestanden gekopieerd?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Dat gezegd hebbende. Kun je de bestanden niet gewoon nogmaals kopiëren naar de tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3KP
Ik heb een Hansspree android tablet.
Ik had de tablet aan de windows (laatste versie van 10) pc gehangen en in de tablet map 'downloads' geopend en de bestanden gekopieerd naar de pc.
Daarna de tablet opnieuw geïnstalleerd naar de fabrieksinstellingen.
Dan de tablet weer aan de pc en de bestanden teruggezet in de map 'downloads' van de tablet.
Ik heb met de bestanden verder niet gerommeld.

Ps;
Ik had in de eerste post geschreven dat de map leeg bleef, dit is niet correct.
Als ik de map 'downloads' van de tablet open op de pc dan staan ze er wel in.
Alleen ze worden niet zichtbaar op de tablet.

[ Voor 21% gewijzigd door A3KP op 21-02-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Kijk eens naar de vrije ruimte op de opslag van de tablet - mist er daar wel genoeg ruimte zodat de downloads wel op de tablet staan?

Dan heb je wellicht meerdere downloads folders. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren als er intern geheugen EN een SD kaartje in de tablet zit.

En anders zet je ze toch gewoon nog een keer vanaf de PC op de tablet. Kijk je of het dan wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3KP
Ik heb nog 6.60gb vrij van de 11.2gb. Ik heb geen sd kaartje..
Het browser venster geeft aan dat ik een HSG1341 tablet heb zie ik, en de bestanden (pdf) staan nog gewoon in.de 'download' map van de tablet zie ik op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Heb je op de tablet zelf een nieuwe map Downloads aangemaakt?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3KP
Die stond er na de nieuwe installatie al in. Ik had de bestanden er ook weer 'los' ingezet.
Het vreemde is nu, na wat experimenteren, dat ik de bestanden nu wel kan inzien na installatie van een 'eenvoudige pdf reader' uit de Google. Playstore, ondanks dat ik de bestanden nog steeds niet in de map op de tablet zie. Dus ik denk dat ik het zo maar laat.
Zal wel komen omdat dit een budget tablet is denk.

[ Voor 6% gewijzigd door A3KP op 21-02-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Weet je zeker dat je een map opent op de tablet, en niet een app die al je daadwerkelijke downloads laat zien?

Aangezien je ze er nu zelf op gezet hebt, zijn het geen downloads volgens de tablet.
Als je een bestandsbeheer-app (bijvoorbeeld SolidExplorer) installeert, en daarmee naar de map Downloads gaat, zie je ze dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3KP
Ik ben misschien niet duidelijk genoeg, maar heb wat moeite om het te verwoorden. Helaas kan ik geen afbeeldingen posten hier.
Op mn scherm van de tablet staat een blauw 'verkeersbord' zeg maar, met een witte pijl naar beneden en een wit streepje onder de pijl. Dit zal wel een app zijn die automatisch gegenereerd wordt bij installatie tablet, aangezien ik hem er niet zelf opgezet heb. Hij staat er al van toen de tablet nog nieuw was. Ik neem aan dat die app? correspondeert met de map ' downloads' die ik dus alleen op de pc zie als ik de tablet er op aansluit.
Als ik op het 'verkeersbord' tik op de tablet dan krijg ik een wit scherm waarin normaal gesproken de opgeslagen bestanden op de tablet zichtbaar zijn, maar ik zie ze niet. Heb toch echt mn leesbril op. :=]]

Ps;
@TheFes,
Met de file explorer zie ik de mappen die ik op de pc ook zag en daarin staan de bestanden nu zichtbaar op mn tablet.
Hiebij concludeer ik dus dat de android map 'downloads' niet correspondeert met de download app die Android (Google) installeert, wat ik wel had verwacht logischerwijs. :-(

[ Voor 18% gewijzigd door A3KP op 21-02-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Je kunt een screenshot maken en deze uploaden op imgur.com , het linkje kun je vervolgens hier posten

[ Voor 48% gewijzigd door ImNotnoa op 21-02-2020 12:38 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3KP
ImNotnoa schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:38:
[...]

Je kunt een screenshot maken en deze uploaden op imgur.com , het linkje kun je vervolgens hier posten
Dat heb ik in een vorig leven al eens geprobeerd, maar dat is me nog nooit gelukt helaas.
Altijd zo omslachtig, gewoon op afbeelding klikken en uploaden, hoe simpel wil je het hebben.
Sorry.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TheFes

Ps;
@TheFes,
Die Downloads app geeft alleen weer wat je daadwerkelijk op de tablet gedownload hebt.
Nadat je je tablet opnieuw geïnstalleerd hebt, is die historie gewist.
Je hebt de bestanden nu wel terug gezet in die map, maar niet daadwerkelijk de downloads op de tablet geïnitieerd. Vandaar dat je ze daar niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:56
A3KP schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 12:51:
[...]

Dat heb ik in een vorig leven al eens geprobeerd, maar dat is me nog nooit gelukt helaas.
Altijd zo omslachtig, gewoon op afbeelding klikken en uploaden, hoe simpel wil je het hebben.
Sorry.
De enige extra stap is "imgur.com" in de browser intypen. Voor de rest is het dan nog steeds naar Galarij gaan, de foto selecteren, uploaden en de link hier in een bericht neerzetten. Zoveel moeite is het nou ook weer niet, en zonder plaatjes gaat het hier wel erg lastig worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3KP
@TheFer,
Ik heb sommige bestanden terug kunnen vinden en op nieuw gedownload en zijn nu wel zichtbaar in de download app.
Conclusie is dat de app niet correspondeert met de map.
Helaas is er door al het gepruts het 1 en ander kwijt.
Maar goed, ... allemaal hartelijk dank voor het meedenken en een fijn weekend allemaal.
Thanks M88's
Pagina: 1