iPhone spontaan Engels na bezoek aan MediaMarkt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 08:52
Ik heb een beetje een bijzonder dingetje: ik ben bij de MediaMarkt geweest om eens te gluren naar de laatste iPhone/Watches en sinds dat bezoek is mijn iPhone ineens Engels (ook United States locale) en heb ik tevens de News-app.

Wat ik wel heb gedaan:
- Een andere iPhone die op Chinees stond naar Engels of Nederlands of iets gewijzigd (weet niet zeker meer welke van de twee, ik wilde ff door de menu's bladeren).
- Mijn iPhone naast/op/tegen andere iPhones gehouden (even vergelijken).
- Onderweg heb ik het entertainmentsysteem van m'n Volkswagen Polo een reboot gegeven want CarPlay startte niet.

Wat ik niet heb gedaan:
- Het wachtwoord van mijn Apple ID ingevuld.
- Het wachtwoord van mijn iPhone ingevuld.
- Mijn iPhone aangesloten op één van de plugs o.i.d.

Mijn iPhone was enigszins leeg/traag/warm in de winkel, ik had onderweg CarPlay gebruikt. Ik heb nergens iets van een transfer meegekregen.

Hoe moet ik dit zien?

Mijn theorie:
Vanwege het dichtbij houden van de iPhone is er een overzet-wizard gestart (maar nooit echt begonnen met het overzetten van iets). Om het overzetten makkelijker te maken is de taal op EN gezet (stel een Apple-medewerker wil je gegevens overzetten dan is het niet zo handig als ie ineens in een andere taal staat). Vanwege de EN taal krijg je de News-app die niet in NL verkrijgbaar is.

De hamvraag: is mijn data op deze manier wel veilig/is er zeker weten niks overgezet?

Ik ben geneigd om te denken dat er niks aan de hand is, maar ik wil dat wel zeker weten. De iPhone ging een soort half half in EN en na een reboot full EN.

[ Voor 7% gewijzigd door BDHowner op 18-02-2020 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker0180
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-01 22:35
Als er geen 'verdacht' apparaat aanwezig onder iCloud apparaten, dan is er dus niks gebeurd.
Wel gek dat ie dan de complete UI naar het Engels zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
tweaker0180 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:30:
Als er geen 'verdacht' apparaat aanwezig onder iCloud apparaten, dan is er dus niks gebeurd.
Wel gek dat ie dan de complete UI naar het Engels zet...
Nee, alleen mijn iPhone en m'n Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker0180
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-01 22:35
BDHowner schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:31:
[...]

Nee, alleen mijn iPhone en m'n Watch.
Ik heb t nog nooit gebruikt, alleen volgens mij kan je niet zomaar, zonder tussenhandeling, gegevens overzetten: YouTube: Hoe zet ik data over van mijn oude iPhone naar mijn nieuwe iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:28
Data kan alleen overgezet worden wanneer daar op beide toestellen "interactie" is geweest, dus op iPhoneA (lege telefoon) moet aangegeven worden dat er data vanaf een andere iPhone overgezet moet worden, iPhoneB(in gebruik) moet een digitale code (soort van wereldbol qr-ode) gescant worden welke op het scherm van iPhoneA wordt weergegeven. Daarna nog op beide toestellen wachtwoorden van Apple Account en PIN's.

Ook is het zo dat een iPhone niet zomaar op een andere taal springt zonder dat een gebruiker dat zelf heeft uitgevoerd via Instellingen > Algemeen > Taal en Regio.

Ik spreek uit ervaring als Mobility Consultant op het vlak van iOS ;)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
TerrorSource schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:52:
Data kan alleen overgezet worden wanneer daar op beide toestellen "interactie" is geweest, dus op iPhoneA (lege telefoon) moet aangegeven worden dat er data vanaf een andere iPhone overgezet moet worden, iPhoneB(in gebruik) moet een digitale code (soort van wereldbol qr-ode) gescant worden welke op het scherm van iPhoneA wordt weergegeven. Daarna nog op beide toestellen wachtwoorden van Apple Account en PIN's.

Ook is het zo dat een iPhone niet zomaar op een andere taal springt zonder dat een gebruiker dat zelf heeft uitgevoerd via Instellingen > Algemeen > Taal en Regio.

Ik spreek uit ervaring als Mobility Consultant op het vlak van iOS ;)
Mmm... ok.

Ik weet echt 1000% zeker dat ik mijn iPhone niet op EN gezet heb hoor haha! Ik zag ineens Safari op EN en ik dacht nog: begint Apple nou ook al half om half zooi af te leveren met verkeerde vertalingen. Daarna bleek er ineens veel meer EN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Je iPhone begrijpt gewoon correct dat hij op EN hoort te staan ipv op NL. O-)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
YakuzA schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:29:
Je iPhone begrijpt gewoon correct dat hij op EN hoort te staan ipv op NL. O-)
Ja, wie weet.

Ik zag ook dat ik $0.00 saldo had in iTunes ineens (op de webpagina op m'n PC), volgens mij stond dat ook altijd in €.

Heel maf dat er random van alles ineens op EN/US staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henri XII
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-05 16:35
Mijn iPhone 7 stond ook opeens in het Engels een maand geleden.

Ik heb toen een restore uitgevoerd
Vandaag gebeurde het weer.

Apple support had ook geen idee.

Mijn regio stond ook in Amerika en ik had ook een “newsapp”

Zojuist kon ik ook geen apps meer updaten.

[ Voor 13% gewijzigd door Henri XII op 19-02-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Henri XII schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:25:
Mijn iPhone 7 stond ook opeens in het Engels een maand geleden.

Ik heb toen een restore uitgevoerd
Vandaag gebeurde het weer.

Apple support had ook geen idee.

Mijn regio stond ook in Amerika en ik had ook een “newsapp”

Zojuist kon ik ook geen apps meer updaten.
Vaag zeg.

Om heel eerlijk te zijn is mijn hele Apple-experience enigszins ingekakt sinds de laatste major iOS-release.

Ik kan 0 nieuwe functies benoemen die me boeien, mijn CarPlay-apps blijven open staan zonder dat ze in het app-overzicht staan (ik wordt wakker getetterd 's nachts door Flitsmeister in bed en m'n batterij loopt leeg als een malle). Mijn batterij had 84% capaciteit voor de update en nu ineens 74% o.i.d. Ik heb talloze paarse paarden verstuurd vanwege het toetsenbord wat elke keer maar uit blijf vouwen. Mijn e-mail opende lang elke keer in verzonden items. De camera is een stuk trager dan voorheen met opstarten. De overall experience is trager.

Volgens mij is het de bedoeling dat ik na 3,5 jaar een nieuwe koop.

Als bonus gingen m'n AirPods niet eens een uur meer mee (ik heb maar de Pro gekocht inmiddels) en wil m'n Watch Series 2 niet meer opladen sinds vorige week. Way to go :(.

Nu klinkt het allemaal heel negatief, maar ik ben wel nog steeds Apple-fan. Het zit alleen even niet mee de laatste tijd (maar, eerlijk is eerlijk, de Watch en iPhone zijn al 3,5 jaar oud).

[ Voor 9% gewijzigd door BDHowner op 19-02-2020 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:25
@BDHowner
Ik ken je probleem, mijn (bijna 3 jaar oude) iPhone 7 doet het ook.
Heel random gaat de telefoon op US locale, is News weer terug, komt Apple Cash (het zwarte icoontje) en de US holiday kalender terug.
Ik heb het niet kunnen reproduceren, maar weet wel dat het bijv kan komen na een app crash (TomTom Beta is niet altijd even stabiel).
Na het aanpassen van de locale/region is alles weer in orde op Apple Cash na; deze krijg ik niet meer weg...

Edit: zojuist met weer, wilde het weer checken en stond op F.. lekker, 43C :+

Lijkt dus random te zijn helaas

[ Voor 11% gewijzigd door Deshmir op 19-02-2020 22:29 ]

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-05 20:36
BDHowner schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:31:
[...]

Vaag zeg.

Om heel eerlijk te zijn is mijn hele Apple-experience enigszins ingekakt sinds de laatste major iOS-release.

Ik kan 0 nieuwe functies benoemen die me boeien, mijn CarPlay-apps blijven open staan zonder dat ze in het app-overzicht staan (ik wordt wakker getetterd 's nachts door Flitsmeister in bed en m'n batterij loopt leeg als een malle). Mijn batterij had 84% capaciteit voor de update en nu ineens 74% o.i.d. Ik heb talloze paarse paarden verstuurd vanwege het toetsenbord wat elke keer maar uit blijf vouwen. Mijn e-mail opende lang elke keer in verzonden items. De camera is een stuk trager dan voorheen met opstarten. De overall experience is trager.

Volgens mij is het de bedoeling dat ik na 3,5 jaar een nieuwe koop.

Als bonus gingen m'n AirPods niet eens een uur meer mee (ik heb maar de Pro gekocht inmiddels) en wil m'n Watch Series 2 niet meer opladen sinds vorige week. Way to go :(.

Nu klinkt het allemaal heel negatief, maar ik ben wel nog steeds Apple-fan. Het zit alleen even niet mee de laatste tijd (maar, eerlijk is eerlijk, de Watch en iPhone zijn al 3,5 jaar oud).
Ik reageer op 1 specifiek ding: met een update van de software wil de batterij weleens kalibreren en de juiste gezondheid doorgeven. Vandaar waarschijnlijk dat je een lager percentage hebt van je batterij. En doordat de gezondheid van de batterij van je iPhone minder is geworden is alles trager geworden (throttling). Vervang de batterij van je iPhone en waarschijnlijk wordt ie weer een stuk vlotter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

BDHowner schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:31:
[...]

Dus een product gaat geen uur meer mee, en als cadeau voor de fabrikant koop je de nog duurdere versie. _/-\o_

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• BDHowner
Deshmir schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:19:
@BDHowner
Ik ken je probleem, mijn (bijna 3 jaar oude) iPhone 7 doet het ook.
Heel random gaat de telefoon op US locale, is News weer terug, komt Apple Cash (het zwarte icoontje) en de US holiday kalender terug.
Ik heb het niet kunnen reproduceren, maar weet wel dat het bijv kan komen na een app crash (TomTom Beta is niet altijd even stabiel).
Na het aanpassen van de locale/region is alles weer in orde op Apple Cash na; deze krijg ik niet meer weg...

Edit: zojuist met weer, wilde het weer checken en stond op F.. lekker, 43C :+

Lijkt dus random te zijn helaas
Ow, maf de appcrash zou hem bij mij kunnen zitten in CarPlay, want ik heb mijn Polo gereset terwijl mijn iPhone verbonden was.

• BDHowner
Volkan1984 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:36:
[...]

Ik reageer op 1 specifiek ding: met een update van de software wil de batterij weleens kalibreren en de juiste gezondheid doorgeven. Vandaar waarschijnlijk dat je een lager percentage hebt van je batterij. En doordat de gezondheid van de batterij van je iPhone minder is geworden is alles trager geworden (throttling). Vervang de batterij van je iPhone en waarschijnlijk wordt ie weer een stuk vlotter.
Hij geeft niet aan dat de performance verlaagd is, maar wellicht is een nieuwe batterij wel handig ja. Voor mij, maar ook als ik hem wil verkopen later.

• BDHowner
Jeroenneman schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:39:
[...]

Dus een product gaat geen uur meer mee, en als cadeau voor de fabrikant koop je de nog duurdere versie. _/-\o_
Yup, I know, I know.

Ik vind ze gewoon zo fijn en de nieuwe zijn echt nog 3x zo fijn. Ik kan ze nu voor het eerst ook niet meer maximaal volume zetten, waar de vorige echt niet hard genoeg konden soms (of die waren ook al throttled) :).

Ik las overigens later wel dat je niet met je klepje mag spelen en dat deed ik weleens als een soort zenuwdingetje (volgens mij vaak dan wel zonde de oordopjes erin). Dat schijnt funest te zijn voor je batterij :-).

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wow, dit escaleerde nogal ...

Het begint met een vage omzetting naar andere taal, tot een soort van rant over Apple, naar spelen met klepjes :|

Verder alles oké ?

Als het een verkapt 'kijk eens wat ik gekocht heb' topic is, hebben we die ook op t-nethoor

Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 124

[ Voor 35% gewijzigd door FreshMaker op 20-02-2020 19:23 ]

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-05 20:36
BDHowner schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:53:
[...]

Hij geeft niet aan dat de performance verlaagd is, maar wellicht is een nieuwe batterij wel handig ja. Voor mij, maar ook als ik hem wil verkopen later.
Meestal is een batterijpercentage van minder dan 80% reden om de batterij te vervangen. Als het goed is zal de telefoon in de instellingen aangeven dat de batterij vervangen moet worden.

• BDHowner
FreshMaker schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:21:
Wow, dit escaleerde nogal ...

Het begint met een vage omzetting naar andere taal, tot een soort van rant over Apple, naar spelen met klepjes :|

Verder alles oké ?

Als het een verkapt 'kijk eens wat ik gekocht heb' topic is, hebben we die ook op t-nethoor

Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 124
Je bent niet verplicht te lezen of te reageren hoor :). Je hebt verder ook precies niks toegevoegd aan dit topic, fijne avond verder!
Volkan1984 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:14:
[...]

Meestal is een batterijpercentage van minder dan 80% reden om de batterij te vervangen. Als het goed is zal de telefoon in de instellingen aangeven dat de batterij vervangen moet worden.
Klopt, dat doet ie.

[ Voor 26% gewijzigd door BDHowner op 20-02-2020 21:06 ]

Anoniem: 1302638

Occam's razor: je hebt hem zelf op Engels gezet en dat ging per ongeluk of je bent het alweer vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-05 21:56
Collega van mij kwam afgelopen week met een soort gelijk verhaal.

Sinds kort elke keer als zijn IPhone via bluetooth verbinding maakt met de auto, gaat de IPhone automatisch naar het Engels.

• BDHowner
Anoniem: 1302638 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:09:
Occam's razor: je hebt hem zelf op Engels gezet en dat ging per ongeluk of je bent het alweer vergeten.
Dat is echt uitgesloten, ik kom niet per ongeluk in de taalinstellingen om deze per ongeluk te wijzigen, ik ben daar geheel niet geweest.
Aksnes schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:20:

Sinds kort elke keer als zijn IPhone via bluetooth verbinding maakt met de auto, gaat de IPhone automatisch naar het Engels.
Mmm... zoiets zou dan nog wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri XII
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-05 16:35
Aksnes schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 21:20:

Dat zou zo maar eens de oorzaak kunnen zijn, ik ga dit straks ook eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Henri XII schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:09:
[...]

Dat zou zo maar eens de oorzaak kunnen zijn, ik ga dit straks ook eens testen.
Alleen moet dat dan wel op een bepaalde manier geweest zijn, mijn telefoon verbind dagelijks met m’n auto. Maar stond maar één keer op engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaserijdert
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-04-2020
Ik heb ook regelmatig dat mijn iPhone 7 spontaan van NL naar Engels springt. Soms 2 x in een uur.
Dacht dat het na iOS update naar 13.4 wel over zou zijn, maar niet dus.
Heb de laatst geinstalleerde app eraf gehaald, maar ook dat was geen dader, nu verdenk ik ook Carplay.
Die gebruik ik met USB kabel ipv Bluetooth en naar mijn idee zou dat de oorzaak kunnen zijn. Maar nu nog een oplossing....Wachten op update van Peugeot......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Ow wauw, dat is wel erg vaak!

Ik heb het slechts 1x gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 08:13
Leaserijdert schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:40:
Ik heb ook regelmatig dat mijn iPhone 7 spontaan van NL naar Engels springt. Soms 2 x in een uur.
Dacht dat het na iOS update naar 13.4 wel over zou zijn, maar niet dus.
Heb de laatst geinstalleerde app eraf gehaald, maar ook dat was geen dader, nu verdenk ik ook Carplay.
Die gebruik ik met USB kabel ipv Bluetooth en naar mijn idee zou dat de oorzaak kunnen zijn. Maar nu nog een oplossing....Wachten op update van Peugeot......
Ook een Iphone 7 apple carplay via kabel maar dan een Ford Focus 2018. Een aantal keer per maand op engels, zowel de iphone-taal als de regio.

Zal de BT koppeling met de auto is verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Mmm... misschien dat het multimediasysteem dat dan doorgeeft. Bij mij was het ook nadat ie half vastliep, misschien dat hij na de reboot eerst even gedeeltelijk Engels opstart en dat dan pusht (sommige systemen starten in een bepaalde taal en laden daarna een taalpakket in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward12
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 31-01-2024
Ensinker schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:43:
[...]

Ook een Iphone 7 apple carplay via kabel maar dan een Ford Focus 2018. Een aantal keer per maand op engels, zowel de iphone-taal als de regio.

Zal de BT koppeling met de auto is verwijderen.
Hier hetzelfde probleem met een Ford Fiesta ST (2019). 1 a 2 keer per week schiet alles op Engels en regio Amerika.
Pagina: 1