Solar Edge account wissel voor onverwachte prijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-05 15:35
Afgelopen week kreeg ik eindelijk de sleutel van mijn huis en op dit huis liggen zonnepanelen met een Solar Edge omvormer die 1,5 jaar geleden geplaatst zijn.
Bij de koop van de woning liet de vorige eigenaar de app van Solar Edge zien en vertelde dat we met een simpel e-mailtje met contact gegevens naar het bedrijf die ze had geplaatst de app van Solar Edge konden gebruiken.
Hierna stuurde hij ook de mail met die zelfde uitleg van dat bedrijf door naar ons zodat wij er op konden reageren met de contactgegevens voor het account.

Een paar dagen later kregen we echter niet een account terug gestuurd, maar de vraag of we akkoord gingen met de kosten van 100 euro ex BTW. 8)7

Dit vonden we nog al veel voor het omzetten van een account (of profiel toevoegen aan de portal), dus vroeg waar die 100 euro dan wel niet allemaal voor was. Hierop kreeg ik het antwoord dat het niet alleen voor email wijziging was maar ook voor het monitoren van het systeem en bieden van goede service bij vragen en storingen.

Ligt het aan mij of is dit gewoon geldklopperij? En heeft iemand advies hoe hier mee om te gaan want uiteindelijk lijkt het mij wel handig om die app van solar edge te kunnen gebruiken, maar 100 euro vind ik wel wat overdreven voor een systeem dat pas 1,5 jaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:05
Men vraagt geld voor monitoring en de bijbehorende applicaties.

Als je dat leuk vindt kan je er voor betalen dan kan je het gebruiken.
Vind je het niet leuk dan betaal je niet en kan je het niet gebruiken.

De panelen zullen er niet onder lijden maar de opbrengst zal je op een andere wijze moeten monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

XLord schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:20:

Ligt het aan mij of is dit gewoon geldklopperij?
Wat maakt het uit? Als je het teveel geld vindt dan doe je het toch niet? Zij zijn vrij om het te vragen en jij bent vrij om te weigeren.

Zo werkt de vrije markt. Niemand schrijft voor dat ze schappelijke prijzen moeten rekenen voor iets wat jij niet persé nodig hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gewoon even contact opnemen met de Nederlandse support van solar edge. Ze zijn vrij toegankelijk en het zou me verbazen als zij daar ook geld voor vragen.

Mijn leverancier is bijvoorbeeld failliet. Kan je dus nergens meer aankloppen dan de fabrikant dus. En als ik mijn huis zou verkopen zou ik dat dus zo doen. Ook als de installateur nog wel bestond trouwens.

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 18-02-2020 20:00 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XLord
@boyette @downtime
Als zij eigenaar waren van de applicatie had ik het begrepen, maar dat zijn ze niet en daarom vind ik het wat vreemd dat ze er geld voor vragen.
Het voelt als of je een occasion bij een persoon koopt maar de app van die auto niet kan gebruiken tenzij je geld aan de dealer geeft die de auto als eerste verkocht.
Gunner schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:56:
Gewoon even contact opnemen met de Nederlandse support van solar edge. Ze zijn vrij toegankelijk en het zou me verbazen als zij daar ook geld voor vragen.

Mijn leverancier is bijvoorbeeld failliet. Kan je dus nergens meer aankloppen dan de fabrikant dus. En als ik mijn huis zou verkopen zou ik dat dus zo doen. Ook als de installateur nog wel bestond trouwens.
Thanks, dat maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:09
XLord schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:20:

Hierop kreeg ik het antwoord dat het niet alleen voor email wijziging was maar ook voor het monitoren van het systeem en bieden van goede service bij vragen en storingen.

Ligt het aan mij of is dit gewoon geldklopperij? En heeft iemand advies hoe hier mee om te gaan want uiteindelijk lijkt het mij wel handig om die app van solar edge te kunnen gebruiken, maar 100 euro vind ik wel wat overdreven voor een systeem dat pas 1,5 jaar staat.
Volgens mij heeft de vorige bewoner bij aanschaf toch al betaald voor die service? Ze monitoren panelen; dat zijn nog steeds dezelfde. Dat ze administratiekosten rekenen ok, maar dat zou toch wel iets minder mogen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

weertenaar schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:09:
[...]

Volgens mij heeft de vorige bewoner bij aanschaf toch al betaald voor die service? Ze monitoren panelen; dat zijn nog steeds dezelfde. Dat ze administratiekosten rekenen ok, maar dat zou toch wel iets minder mogen zijn :)
Het zou natuurlijk iets minder mogen zijn, die 100 euro is erg veel voor een administratieve actie die niet meer dan tien minuten tijd zou mogen kosten. Echter kan je daar vrij weinig mee, dit zijn simpelweg de kosten die ze rekenen. Je kan bij de Nederlandse support vragen of ze je kunnen helpen maar die hebben geen verplichting dit kosteloos te doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Wat Solar Edge er zelf over zegt mbt tot (ver)koop van een woning (https://www.solaredge.com/nl/service/support).
Indien u een woning met een zonne-energiesysteem koopt en toegang tot monitoring wilt, stuurt u een bewijs van aankoop naar support@solaredge.com. Voeg alle relevante informatie bij zoals uw naam, e-mail, adres en het serienummer van de SolarEdge omvormer.

Verkoopt u uw woning en wilt u de toegang overdragen aan de nieuwe eigenaar, dan kunt u contact met ons opnemen via support@solaredge.com Vermeld daarbij de naam en e-mail van de nieuwe eigenaar samen met het adres van de woning, zodat wij de overdracht kunnen voltooien.
Lijkt er dus op dat dit niet via een installateur hoeft te gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door Omni superens op 19-02-2020 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 00:24
Zeker weten niet via de installateur doen. Ik snap wel dat zij er geld voor rekenen.

SolarEdge en anders het mailadres van het account/credentials wijzigen in overleg met de oude eigenaar. Dan kom je er ook wel.

Tikje WVB >>> DED overigens.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:57
Señor Sjon schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:50:
Zeker weten niet via de installateur doen. Ik snap wel dat zij er geld voor rekenen.
Ik niet. Je vraag om iets om te zetten en zij proberen je een extra service te verkopen zonder je daar om vraagt en zonder aan te geven dat dit om een service gaat die niet noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Cardinal schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:04:
[...]

Ik niet. Je vraag om iets om te zetten en zij proberen je een extra service te verkopen zonder je daar om vraagt en zonder aan te geven dat dit om een service gaat die niet noodzakelijk is.
Zo'n installateur gaat naar alle waarschijnlijkheid geen geld aan je verdienen, je koopt immers al een woning met zonnepanelen. Verder hebben ze waarschijnlijk enkel extra kosten aan je in de vorm van garantie. Dan is het zo gek nog niet dat je voor administratie buiten de oorspronkelijke overeenkomst geld rekent. Zou echter wel mooi zijn als dat een wat reëler bedrag is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:09
Omni superens schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:30:
Wat Solar Edge er zelf over zegt mbt tot (ver)koop van een woning (https://www.solaredge.com/nl/service/support).

[...]

Lijkt er dus op dat dit niet via een installateur hoeft te gebeuren.
Precies dit. Oude eigenaar even laten mailen naar SolarEdge vanaf het emailadres waar zijn portal mee geregistreerd is en jouw gegevens laten doorgeven, dan past solaredge het zo voor je aan.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Tsurany schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:47:
[...]

Zo'n installateur gaat naar alle waarschijnlijkheid geen geld aan je verdienen, je koopt immers al een woning met zonnepanelen. Verder hebben ze waarschijnlijk enkel extra kosten aan je in de vorm van garantie. Dan is het zo gek nog niet dat je voor administratie buiten de oorspronkelijke overeenkomst geld rekent. Zou echter wel mooi zijn als dat een wat reëler bedrag is.
Die garantie zit gewoon op de producten, dat kost de installateur geen extra geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

No Hands schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:50:
[...]

Die garantie zit gewoon op de producten, dat kost de installateur geen extra geld.
Een installateur is er gewoon tijd aan kwijt. Zal de leverancier/fabrikant echt alle kosten vergoeden die een installateur moet maken voor het vervangen van een product? Denk aan voorrijkosten, uurloon, administratie, communicatie,...

En natuurlijk zit dat allang verrekend in de prijs die de eerste eigenaar betaald heeft, het diende enkel om te illustreren dat een installateur weinig klandizie hoeft te verwachten van iemand die een huis koopt met de zonnepanelen er al op. Dus alles wat hij extra levert aan service komt uit zijn marge zonder dat hij er wat voor terug zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 23:57
[...]

Hierop kreeg ik het antwoord dat het niet alleen voor email wijziging was maar ook voor het monitoren van het systeem en bieden van goede service bij vragen en storingen.
vragen kan ik nog wel inkomen, mist aanwezig, maar vallen storingen niet onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Cardinal schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:56:

vragen kan ik nog wel inkomen, mist aanwezig, maar vallen storingen niet onder de garantie?
Het verhelpen van het probleem wel, het leveren van goede service tijdens het verhelpen van dit probleem niet ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
Tsurany schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:52:
[...]

Een installateur is er gewoon tijd aan kwijt. Zal de leverancier/fabrikant echt alle kosten vergoeden die een installateur moet maken voor het vervangen van een product? Denk aan voorrijkosten, uurloon, administratie, communicatie,...

En natuurlijk zit dat allang verrekend in de prijs die de eerste eigenaar betaald heeft, het diende enkel om te illustreren dat een installateur weinig klandizie hoeft te verwachten van iemand die een huis koopt met de zonnepanelen er al op. Dus alles wat hij extra levert aan service komt uit zijn marge zonder dat hij er wat voor terug zal zien.
Een installateur krijgt van SE 100 euro per optimizer die ze vervangen moeten. Verder staat het ze vrij om daar kosten voor te rekenen als er iets vervangen moet worden. Maar geen geld vragen om even een adres te wijzigen. Dat is gewoon niet fris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
[...]

Mee eens, dit soort acties geven een bedrijf ook niet echt een goede naam met mond op mond reclame.

Maar goed, mail is gestuurd naar Solar edge. Nu afwachten of er iets gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
In een maand verder en nog niets opgeschoten.
SolarEdge verwijst me door naar de installateur en reageert verder nergens op.

De installateur heb ik gevraagd om een offerte op te stellen met servicecontract waarin staat wat er dan allemaal precies onder die 100 euro ex BTW valt. Ik ga niet zomaar geld overmaken naar een rekening omdat er naar gevraagd wordt in een simpel mailtje (ik wil uiteraard iets meer officieels zien dan dat).
Hier heb ik echter ook niets meer van vernomen, maar in deze tijd zegt dat vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@XLord Verbaasd me. Ze kunnen het wel maar doen het blijkbaar niet. Mijn installateur is failliet bijvoorbeeld. Kan dan ineens niemand het meer? Dat geloof ik niet.

Je zou SolarEdge nog op social media kunnen benaderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 23-03-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

XLord schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:26:

De installateur heb ik gevraagd om een offerte op te stellen met servicecontract waarin staat wat er dan allemaal precies onder die 100 euro ex BTW valt. Ik ga niet zomaar geld overmaken naar een rekening omdat er naar gevraagd wordt in een simpel mailtje (ik wil uiteraard iets meer officieels zien dan dat).
Hier heb ik echter ook niets meer van vernomen, maar in deze tijd zegt dat vrij weinig.
Die gaan gewoon niet meer reageren natuurlijk. Ze weten waarschijnlijk al, dat je toch niet gaat "happen". Dit is voor die jongens gewoon een extra zakcentje, want veel mensen kijken bij de aankoop van een huis niet op 120 euro meer of minder. Die betalen gewoon. Alleen was jij kritisch genoeg om er niet zonder meer in mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
XLord schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:26:

Opmerkelijk, aangezien de site van SolarEdge zegt contact met hun op te nemen. Voor de zekerheid gecontroleerd en dat staat er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
Gunner schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:28:
@XLord Verbaasd me. Ze kunnen het wel maar doen het blijkbaar niet. Mijn installateur is failliet bijvoorbeeld. Kan dan ineens niemand het meer? Dat geloof ik niet.

Je zou SolarEdge nog op social media kunnen benaderen.
Ik gok dat ze soort regeling hebben dat ze het niet doen zolang de installateur nog bestaat en actief is.
Anoniem: 39993 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Die gaan gewoon niet meer reageren natuurlijk. Ze weten waarschijnlijk al, dat je toch niet gaat "happen". Dit is voor die jongens gewoon een extra zakcentje, want veel mensen kijken bij de aankoop van een huis niet op 120 euro meer of minder. Die betalen gewoon. Alleen was jij kritisch genoeg om er niet zonder meer in mee te gaan.
Dat denk ik ook inderdaad, zorgt er alleen niet voor dat ik een actief account heb om op de portal te kunne inloggen :|
Omni superens schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:02:
[...]

Opmerkelijk, aangezien de site van SolarEdge zegt contact met hun op te nemen. Voor de zekerheid gecontroleerd en dat staat er nog steeds.
Precies heb het ook zien staan, daarom vond ik het ook zo vreemd dat ze gelijk doorverwijzen naar de installateur en verder niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

XLord schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:05:
[...]

Ik gok dat ze soort regeling hebben dat ze het niet doen zolang de installateur nog bestaat en actief is.
Hoe dan ook is het niet klantvriendelijk. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het wijzigen van een email-adres veel werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 20:22

timovd

Voorsprong door techniek

Kan de oude eigenaar inloggen op https://monitoring.solaredge.com/solaredge-web/p/user en de naam en wachtwoord wijzigen? Zo te zien kun je niet zomaar het e-mailadres wijzigen; dat zou SE toch wel moeten kunnen doen. Dan zeg je niets over het wijzigen van eigenaar van de woning/installatie.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:50
Gewoon zelf een installateurs account aanmaken bij SolarEdge, hierbij kun je aangeven dat je zelf installeert.
Daarna neem je contact op met SolarEdge support, (zorg dat je het serienummer van de omvormer bij de hand hebt) mijn ervaring is dat men dan wel bereidt is om te helpen.
Ik heb op deze manier ook enkele systemen overgenomen zonder medewerking van de installateur.

Voor een installateur is het 5 minuten werk om het portaal over te zetten naar een nieuwe eigenaar, het is te gek voor woorden dat men hiervoor een bedrag in rekening brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 16:51

Crazy-

Best life ever

Als eerste: teken en betaal niets!

Zo. Ik begrijp dat je contact gehad hebt met SolarEdge; vreemd dat ze niet willen helpen....

Ik bewerk mijn bericht zo met een reactie; ik heb even contact gezocht met iemand bij Solaredge.

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
205Gutmann schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:45:
Gewoon zelf een installateurs account aanmaken bij SolarEdge, hierbij kun je aangeven dat je zelf installeert.
Daarna neem je contact op met SolarEdge support, (zorg dat je het serienummer van de omvormer bij de hand hebt) mijn ervaring is dat men dan wel bereidt is om te helpen.
Ik heb op deze manier ook enkele systemen overgenomen zonder medewerking van de installateur.

Voor een installateur is het 5 minuten werk om het portaal over te zetten naar een nieuwe eigenaar, het is te gek voor woorden dat men hiervoor een bedrag in rekening brengt.
Als verder alles op niks uitloopt ga ik dat proberen.
Crazy- schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:03:
Als eerste: teken en betaal niets!

Zo. Ik begrijp dat je contact gehad hebt met SolarEdge; vreemd dat ze niet willen helpen....

Ik bewerk mijn bericht zo met een reactie; ik heb even contact gezocht met iemand bij Solaredge.
Als je het contact kan noemen, op mijn mail reageren ze niet en via telefoon sturen ze je door naar de website en verbreken dan de verbinding.
Op de mail die de verkoper van het huis stuurde (met onze contact gegevens voor het omzetten van account) kreeg hij een heel kort bericht terug dat hij bij de installateur moest zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XLord
Een 2de mail richting solaredge door de verkoper met daarbij de vermelding dat de installateur niet mee wilt werken hebben ze wel een registratielink gestuurd en nu heb ik dan eindelijk toegang tot de portal.

[ Voor 4% gewijzigd door XLord op 26-03-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurmex
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 31-07-2020
Beste tp.

is je solar edge probleem al opgelost...
wellicht kan ik je voor nope helpen met je probleem...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XLord
smurmex schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:37:
Beste tp.

Het is uiteindelijk opgelost via SolarEdge, koste wat moeite maar met samenwerking van de vorige bewoners is het uiteindelijk gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• els.37
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-11-2024
smurmex schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:37:
Beste tp.

wij hebben dit probleem nu ook. alleen zowel de verkoper als de installateur geven niet thuis.wellicht wil je ons helpen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barendrp
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-03 07:56
Wij nu ook, boeven zijn het. Ze vragen me 129 euro om de installatie van de vorige bewoners over te schrijven op mijn naam. De vorige bewoonster is de 80 gepasseerd en heeft geen idee, ook niet wie de installateur is. Kan toch niet zo zijn dat wanneer ik het systeem in wil dat van mij is en in mijn woning hangt ze daar zoveel voor vragen? Als het nou 2 tientjes waren...

Zou fijn zijn als er iemand een andere oplossing of trucje weet :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdv78
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb hetzelfde probleem,echt belachelijke prijs voor het veranderen van een naam en email adres. Hoop dat we hier iemand is met een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodjooster
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-05 20:43
Hi! Echt vervelend dat als je het zelf probeert over te zetten, er een hoge prijs wordt gerekend. Ik weigerde dat te betalen. Zelf geprobeerd contact op te nemen met solar edge support via chat, maar die zeiden: dit is het nieuwe beleid. Daar ging ik niet mee akkoord. Uiteindelijk is het gelukt. Ik wist toevallig dat de panelen geïnstalleerd waren via zonneplan. Contact opgenomen met hun support en zij hebben het kosteloos overgezet op mijn naam binnen een werkdag. Mocht je dus weten wie de installateur is, dan kan dat helpen met gratis toegang krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-05 19:46
Wij hadden dit ook. De 129 euro betaald omdat we geen zin hebben in zoeken en heen en weer mailen met allerlei partijen. Het was binnen 5 minuten overgedragen via het formulier op de site. Zou fijn zijn als de makelaar deze kosten even op voorhand verteld, als het bij alle andere onzin kosten als de notaris komt is het wat makkelijker slikken. Vorige eigenaar had installateur die failliet is via die weg kon helaas niet.
Pagina: 1