I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800
Vraag
Alle reacties
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Welke kies ik dan? Dat is de vraag.
- Geen budget
- geen reactie interne of externe schijf
- bootschijf, scratch-schijf of data schijf?
- een grotere schijf, dan wat?
- geen reden waarom 4 TB “ ik denk aan 4 TB”, als je ons niet aangeeft waarom en waarvoor hoe moeten wij dan weten of 4 TB voldoende is?
- overige wensen (moet hij stil zijn bijvoorbeeld, moet het een 5400 rpm of 7200 rpm zijn?)
Dus: geen inzet
Wij:
-geen glazen bol
[ Voor 12% gewijzigd door White Feather op 18-02-2020 21:39 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
@Fanaat Als je zo weinig eisen hebt, lekker voor de goedkoopste gaan. De Toshiba P300 is een prima schijf, hier draait er een al jaren. pricewatch: Toshiba P300 (Bulk), 4TB
De schijf gaat gebruikt worden voor dataopslag. Film, serie, muziek en zo. HDD Sata
Ik wil graag weten weten welk merk het best is want hij moet een poosje mee kunnen. Ook mag de schijf stil zijn. Prijs is niet spannend.
Je hoeft niet speciaal voor REDS te gaan. BV die meer voor NAS systemen zijn.
Voor Opslag is 5400TPM voldoende. Aangezien je geen performance zoekt.
Poosje mee kunnen gaan. is een vaag begrip.
Schijven hebben een MTBF rating. Maar dat wil niets zeggen. Je kunt altijd pech hebben en dat een disk stuk gaat voor die tijd.
Is je data "belangrijk" zorg je voor backups.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Heb zelf gewoon een "goedkope" 6TB data schijf daarvoorFanaat schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:19:
Sorry als ik niet duidelijk was.
De schijf gaat gebruikt worden voor dataopslag. Film, serie, muziek en zo. HDD Sata
Ik wil graag weten weten welk merk het best is want hij moet een poosje mee kunnen. Ook mag de schijf stil zijn. Prijs is niet spannend.
https://www.alternate.nl/...hijf/html/product/1535180?
Zoiets ?
Beste Merk... tsja ik denk dat dit tegenwoordig echt nog meer persoonlijke ervaring is als dat ze echt behoorlijk verschillen nog in kwaliteit.
Levensduur is eigenlijk ook nog iets van... moeilijk, heb schijven van jaren oud die het nog doen, en soms pech dat het DOA is.. maar kan niet echt zeggen Merk A is beter nog als Merk B anno 2020..
Blijft alleen prijs/grootte/snelheid over... maar als voor snelheid gaat, is HDD tegenwoordig ook geen optie meer maar SSD, dus grootte is voornamelijk nog de maatstaf met aanschaf HDD..
Verzamel je series en films, dan wil je best wel paar TB hebben, zelf heb ik 6TB, en krijg die eigenlijk niet snel vol, tenzij ik alles maar bewaar natuurlijk
AMD Ryzen 9 3900x, ROG Crossair Formula VIII, 32GB/2x2TB SSD, Thermaltake M360 + Core P7