Hoihoi,
Langzaam aan begin ik eindelijk weer geld te hebben voor een nieuwe pc. Echter zijn er nog een paar punten die voor mij twijfel zijn.
Ik kan het allemaal zelf in elkaar zetten maar ben niet de meest ervaren persoon. Dus alvast mijn excuus als ik bepaalde dingen niet begrijp. Alvast heel erg bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen, speel veel fps, strategy etc. Films kijken of screenshare/talk etc.
Soms wat low quality live-streaming maar niet zeker of dat met games gaat lukken dus zal alleen basis dingen zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik prober zo tot ongeveer 850 te spenderen.(Word mss lastig) Zal ook nog een nieuwe win10pro moeten kopen (eng) dus. Verdere randcomponenten komen langzaam in de maanden er na.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn Oude HDD 7200rpm van 1TB (Die bijna vol zit)
Zal verder alleen mijn displays (Iiyama ProLite2273HDS) en en oudere HD tv mee nemen en mijn mouse/keyboard/headset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voornamelijk een pc waar ik op kan gamen, die genoeg USB aansluitingen heeft etc.(Alles is usb tegenwoordig) en ik toch wel goed mee vooruit kan voor een tijdje. Wat ruimte in de kast is ook wel fijn. Mijn kamer is in de zomer erg warm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hoe betrouwbaarder de onderdelen, hoe beter!
Ga je overklokken?
Nee, misschien later, maar ben er niet erg bedreven in
Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk wat tips of als er misschien dingen beter kunnen en aanvullingen op wat ik mis.
- Wat te doen met Mobo en de 3600 Gezien het een volledig nieuwe pc word. En ik heb geen idee hoe firmware te flashen? En heb ik nog een aparte koeler nodig? (Sommige zeggen dat hij erg luid is)
- Wat is een goede kast voor redelijke prijs met goede koeling? (i.v.m. warmte)
- Wat is momenteel een goed merk normale HDD om er in te zetten. (2-3TB)
- Sommige reviews spreken van een hoge piep in de PSU, is dit waar? (ben erg gevoelig voor pieptonen)
Langzaam aan begin ik eindelijk weer geld te hebben voor een nieuwe pc. Echter zijn er nog een paar punten die voor mij twijfel zijn.
Ik kan het allemaal zelf in elkaar zetten maar ben niet de meest ervaren persoon. Dus alvast mijn excuus als ik bepaalde dingen niet begrijp. Alvast heel erg bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen, speel veel fps, strategy etc. Films kijken of screenshare/talk etc.
Soms wat low quality live-streaming maar niet zeker of dat met games gaat lukken dus zal alleen basis dingen zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik prober zo tot ongeveer 850 te spenderen.(Word mss lastig) Zal ook nog een nieuwe win10pro moeten kopen (eng) dus. Verdere randcomponenten komen langzaam in de maanden er na.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn Oude HDD 7200rpm van 1TB (Die bijna vol zit)
Zal verder alleen mijn displays (Iiyama ProLite2273HDS) en en oudere HD tv mee nemen en mijn mouse/keyboard/headset.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voornamelijk een pc waar ik op kan gamen, die genoeg USB aansluitingen heeft etc.(Alles is usb tegenwoordig) en ik toch wel goed mee vooruit kan voor een tijdje. Wat ruimte in de kast is ook wel fijn. Mijn kamer is in de zomer erg warm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hoe betrouwbaarder de onderdelen, hoe beter!
Ga je overklokken?
Nee, misschien later, maar ben er niet erg bedreven in
Wat verwacht je van ons?
Voornamelijk wat tips of als er misschien dingen beter kunnen en aanvullingen op wat ik mis.
- Wat te doen met Mobo en de 3600 Gezien het een volledig nieuwe pc word. En ik heb geen idee hoe firmware te flashen? En heb ik nog een aparte koeler nodig? (Sommige zeggen dat hij erg luid is)
- Wat is een goede kast voor redelijke prijs met goede koeling? (i.v.m. warmte)
- Wat is momenteel een goed merk normale HDD om er in te zetten. (2-3TB)
- Sommige reviews spreken van een hoge piep in de PSU, is dit waar? (ben erg gevoelig voor pieptonen)
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 165,05 | € 165,05 |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 78,50 | € 78,50 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 249,- | € 249,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 79,- | € 79,- |
1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 70,79 | € 70,79 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 94,99 | € 94,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 812,23 |
[ Voor 7% gewijzigd door skywarior op 20-02-2020 01:43 ]