Toon posts:

TB1,2 overclocken hoe en tot waar.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een TB 1,2 met AXIA core en 266 Mhz frontsize binnen gehaals met thermaltake super orb coolertje. Moederbord wordt een Asus A7V 133.
aantal vragen:
1 Hoe zet ik de cooler op? moet ik die rubber dingetjes op de processor weghalen ? Anders blijft er een afstand tussen de cooler en de processor.
2 Moet ik de rubber over de processor heen wegschuren??
3 Hoe moet ik de settings regelen??
4 In hoeverre moet ik bruggen gaan sluiten en welke en hoe ( potlood toestanden etc?? normaale potloden??)

dus beschouw me als leek. Ik ga eerste keer pas overclocken en dit is mijn eerste TB tot nu toe was ik trouw aan pentiums. >:)

thanks

• Rickysaint
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2025
1,2-rubbertjes laten zitten?
3-http://www.anandtech.com/guides/showdoc.html?i=1142&p=1
of http://www.anandtech.com/searchresults.html?topic=101&action=listarticles
De axia cpu heeft als voordeel dat de multiplier al standaard is unlocked dus dat is easy!
Succes

every man is wise, until he speaks

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

[topic=153153]

en kijk eens hier, de FAQ voor overclocken

Ow, en ik zou een andere koeler nemen. Coolermaster, of een Volcano II bijvoorbeeld. Zo'n superorb is wel eens geneigd om je core te slopen.

Verwijderd

Ik zou in ieder geval de koeler weg doen en een andere kopen.
Als je deze wel wilt gebruiken gebruik dan een copperspacer.(wel zo veilig)
De rubberen ringetjes moet je gewoon laten zitten want je core steekt ook iets boven de processor oppervlak uit.

Met de asus kun je voorzover ik weet niet de multiplier instellen en kun je alleen maar de fsb verhogen :(
Ik zou dus voor de msi k7t turbo gaan(met raid)
Deze is uiterst stabiel en beter te overklokken dan die van asus.

Ik heb nu een tbird 1gig@1311mhz met een idle temp van 42 graden en stressed 48 graden.
Zie spec onder.

Mijn voltage staat op 1,725.
Die van jouw is dus een axia core en kan dus wel op 1400 a 1500 lopen indien je een goede koeler hebt.
Oja de cpu is standaard al unlocked en dus hoef je geen streepjes te trekken
:)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is deze koeler niet goed???
En waarom zou ik die copperspacer nodig hebben? Waar krijg ik die vandaan???
Op zaterdag 04 augustus 2001 12:33 schreef ureal het volgende:
De rubberen ringetjes moet je gewoon laten zitten want je core steekt ook iets boven de processor oppervlak uit.

Met de asus kun je voorzover ik weet niet de multiplier instellen en kun je alleen maar de fsb verhogen :(

Ik heb nu een tbird 1gig@1311mhz met een idle temp van 42 graden en stressed 48 graden.
Zie spec onder.

Die van jouw is dus een axia core en kan dus wel op 1400 a 1500 lopen indien je een goede koeler hebt.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:44

Richard

Kuru Kuru Kururin

[topic=197426]

Crosspost van 3 dagen gelden :(

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dit niet waarom zou superorb geneigd zijn om de core te slepen??? en op de site van Thermaltake staat ook nergens wat vermeld over de gebruik van koper?? Ik heb het trowens ook geen koper strip ofzo bij geleverd gekregen. Moet ik dus een of ander koper strip bij gaan kopen dus?? en van waar dan??
Op zaterdag 04 augustus 2001 12:24 schreef keeper het volgende:
[topic=153153]

en kijk eens hier, de FAQ voor overclocken

Ow, en ik zou een andere koeler nemen. Coolermaster, of een Volcano II bijvoorbeeld. Zo'n superorb is wel eens geneigd om je core te slopen.

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 12:33 schreef ureal het volgende:

Zie spec onder.

Op de a7v133 kan je wel de multi in de bios veranderen zover ik weet, de mijne komt eraan als het goed is. :9

Verwijderd

oke , ik heb een amd t-bird 1.2@1.33 lopen
met een simpele koeler . MAAR daarboven hangt er eentje die op 220 draait (volt) :-) dus mij cpu temp is idle 49 en stressed 56 tot 60 (stressed heb ik het hier over 100% cpu usage , met koe , rc5 , en gamen)
maar nu wil ik ff weten wat voor core ik heb: dus
1: waar staat welke core ik heb? (op mij cpu ergens maar waar) , kep wel een 266fsb versie)
2: ik wil mijn cpu verder omhoog klokken , maar als ik hem naar 1400 doe en de vcore op 1.85 zet , start hij heel soms wel op maar meestal niet , mainbord--> asus a7v133 met bios 1006i, zou ik voor verder t oclocken een voltage mod moeten aanbouwen ???
Greetzz ApO

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 15:11

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 05 augustus 2001 13:35 schreef BananeKoning het volgende:

[..]

Op de a7v133 kan je wel de multi in de bios veranderen zover ik weet, de mijne komt eraan als het goed is. :9
Ik weet wel ZEKER dat het kan >:)
Ik kan alles instellen tussen 6 en 12,5 en de FSB tussen 85 en 166. Nu draait ie lekker op 8*150 :P

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op zondag 05 augustus 2001 13:32 schreef Sunmeet het volgende:
Ik snap dit niet waarom zou superorb geneigd zijn om de core te slepen??? en op de site van Thermaltake staat ook nergens wat vermeld over de gebruik van koper?? Ik heb het trowens ook geen koper strip ofzo bij geleverd gekregen. Moet ik dus een of ander koper strip bij gaan kopen dus?? en van waar dan??
[..]
het nadeel van een ***'orb' is dat je ze heel gauw scheef opzet waardoor het randje van de core afbreekt (of het hoekje)

je moet um er dus gewoon recht opzetten en weer afhalen.. heel voorzichtig.... ik weet niet precies wat je bedoeld met dat koperen dingetje .. maar waarschijnlijk is dat een spacer.. waardoor je minder kans hebt om je core te breken..

als je een stukkie van je core af hebt.. wees dan niet getreurd.. het boeit niet zo veel.. behalve als het een te groot stuk...

je ORB achtigen zij vaak wat slechter omdat er geen 'echte' heatsink op zit.. kijk er maar eens na en vergelijk hem met andere coolers.. een hele goeie goedkope cooler is bv een coolermaster.. de betere cooler is bv een swiftech MC-462a.. dat kost wat maar dan hebbie ook wat.. die zijn beter omdat de heatplate van koper is, dat geleid veel beter dan een ander metaal (behalve nog edelere metalen)

ik hoop dat je hier wat aan hebt...

Audi A8 W12 6.0

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:01

Gamer

Electrified

10.5 x133 deed de mijne ook niet, maar 10x140 (1.825 v)loopt lekker. :)

10x145 lukt niet, windows start wel op, maar als ik sysoft open blokeerd het beeld, enkel muis is nog te bewegen :(

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

ja owkeey , ik heb 1 dat zeer stabiel op 10*140 gedraaid ! , maar nu wilt hij gewoon niet meer booten daarom .. :-( snik snik ...
ik denk dat ik een voltage mod of een bios tweak moet hebben iemand enig idee ,voor een a7v133 ??? greetzz

Verwijderd

Ik bezit een Bxia 1.2Ghz 266mhz exemplaar en die draait simpel tot 1.5 Ghz zonder problemen .. bezit alleen niet een goeie koeler ervoor waardoor ik genoodzaak ben hem nog op 1.3Ghz te moeten laten ..
maar heb heb 24hr op 1.5Ghz laten draaien met Koeitje .. en temp was 72 graden met kast open en ventilator voor wat frisselucht in me kamer op me moederbord gericht dus ..
kortom zonder dat was ie nog veel heter geworden helaas :(

Verwijderd

ja oke het kan best ... maar ik ga ff kijken wat voor core ik heb dan Gretzz ik post zo wel een reply met welke heb , en als die kut is haal ik een nieuwe cpu :p
Greetzz

Verwijderd

in bios gooi
je cpu op 10x133 +7 1.80v komt het lekker op 1.4ghz
10.5x133+7 als je case 2 ram hebt kom je uit op 1.5ghz
oh ik gebruik een Thermo engine + stock fan
zeer makkie te fitten en koeled als de best,oh het is de best :)

Verwijderd

hahahaha
ik lach me een ei uit nu
ik heb een axia core da's wel kix ... maar nu moet ik nog meer weten enzow
maaruhh ik had net die die cooler eraf geruikt en in de hoek van de core zit een heel klein scheurtje en hij werkt nog 100% kan dat eigenlijk wel ???
maar jah ...
ik heb dus axia core als je serie nummers die erbij staan ook mot hebben ik heb ze wel voor je , maar wat moet ik nu doen , gewoon op 10*140 zetten ?
GReetzz

Verwijderd

ohw jah , en ik krijg het idee dat de asus a7v133 niet echt zo'n o'clock mobo is he ? duzzuhhh welke is nu echt het SNELSTE en het beste om te overclocken ?
die moet ik hebben :P

Verwijderd

zow hehe , ik ga me binnen kort de
epox EP-8k7a halen met 256MB DDR geheugen erin , en dan ken ik hem beter o'clocken !!

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 13:43 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Ik weet wel ZEKER dat het kan >:)
Ik kan alles instellen tussen 6 en 12,5 en de FSB tussen 85 en 166. Nu draait ie lekker op 8*150 :P
Ik ook want ik heb dezelfde :P
Op zondag 05 augustus 2001 15:51 schreef ApOcALyPsE het volgende:
ohw jah , en ik krijg het idee dat de asus a7v133 niet echt zo'n o'clock mobo is he ?
Grapjas :)

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 19:23 schreef ApOcALyPsE het volgende:
zow hehe , ik ga me binnen kort de
epox EP-8k7a halen met 256MB DDR geheugen erin , en dan ken ik hem beter o'clocken !!
Ga over paar weekjes 's die Asus A7V266 proberen, dolby geluidjes aan boord..... >:)

Alles unlocked (joepie, dat werd tijd :) )

Schijnt nog lekker snel te zijn ook....

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08-2025
Op zondag 05 augustus 2001 15:51 schreef ApOcALyPsE het volgende:
ohw jah , en ik krijg het idee dat de asus a7v133 niet echt zo'n o'clock mobo is he ?
Zie sig ...... ;)

Verwijderd

Wat is dit voor topic joh......asus a7v133 geen multiplier overclock mogelijkheden.....Geen goed mobo om overclocken????? |:(

Sjonge jonge...als je niet weet waar je het over hebt....zeg er dan ook niets over :(

Verwijderd

dus jij hebt je 1200 @ 1550 draaien ?
damn ..
oke nu ik weer hehe ...
ik heb een 1200 266fsb met een axia core , en een a7v133 , waarom krijg ik mijn cpu niet zo hoog ?
altans , als ik hem 1400 wil doen , dan boot hij soms niet , laat staan als ik hem hoger zet , wat doe ik fout
am i missing the point ?

Verwijderd

hhhmmzzz
d'r schiet me ff wat te binnen , de voeding ken het dat zijn ? is gewoon een standaar 300 watt ding ? kan ik niet beter een enermax halen 400 watt of hoger ?

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dat je een AXIA core hebt is nog steeds geen overclock garantie

elke PC is anders dus elke CPU zal andere resultaten halen. misschien doet de jouwe het wel op een abit hoger en bij sommige mensen andersom...

het is nooit te zeggen van "oh je hebt een 1,2 axia op een asusa7v133 dus dan ga je ...ghz halen"

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 16:26 schreef ApOcALyPsE het volgende:
hhhmmzzz
d'r schiet me ff wat te binnen , de voeding ken het dat zijn ? is gewoon een standaar 300 watt ding ? kan ik niet beter een enermax halen 400 watt of hoger ?
KOELING!!!!! Als je 60graden al haalt met ietsje overgeclocked hoef je niet te verwachten dat ook nog maar iets hoger gaat!!!!! Daar durf ik wel een weddenschapje op te sluiten!

En die 400W enermax....zelfs als jij hem op 1600 krijg met 2 schijven en een hoop meuk heb je nog genoeg aan je 300W!!!

Verwijderd

ApOc, dit topic is niet bedoelt om in te patsen het is bedoelt om de topic starter te helpen, ik kan me ook niet onttrekken aan het idee dat je valse informatie post, de A7V133 is een beest van een OC bord!
verder ff GEBRUIK GEEN SPACER MET EEN ORB, door de cikel vormige ring aan de onderkant komt de Orb los van de core (been there), rubberen nobjes lekker laten zitten, eigenlijk een andere koeler halen want die Orb is gewoon bagger en inderdaat lees de FAQ en gebruik de search, ik denk dat 'L1 bruggen verbinden' of iets dergelijks je wel verder helpt

Verwijderd

sorry voor dat , maar kijk ik heb toch dezelfde 1.2 als de topic starter , dus hij leest mischien zo toch nog iets waarvan ie denk van hey , dat ken wel eens handig zijn :p , en over jou 60 graden ? waar haal je die vandaag , mijn cpu is 48 gradden full load ( met de }:o en gamen)
Greetzz
sorry meneer topic starter ....

• DutchPlayer
  • Laatst online: 11-11-2025
Belangrijke om rekening mee te houden als je je processor wilt OC'n

-Goeie koeling
-Min 300 Watt voeding, hoemeer stuff in je PC liever dan een voeding met meer vermogen.
-Branded memory, dus geen cheap shit(Corsair, DAne-elec, kingston enz enz enz.
-Goed mobo
-Check de GOT topics voor een OC beeld te krijgen met jou hardware.
-Check hoe andere peeps het hebben gedaan.

En zoals er al werd gezegt, niet elke processor geeft de zelfde OC prestaties.

DP.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08-2025
Op maandag 06 augustus 2001 16:24 schreef ApOcALyPsE het volgende:
dus jij hebt je 1200 @ 1550 draaien ?
damn ..
oke nu ik weer hehe ...
ik heb een 1200 266fsb met een axia core , en een a7v133 , waarom krijg ik mijn cpu niet zo hoog ?
altans , als ik hem 1400 wil doen , dan boot hij soms niet , laat staan als ik hem hoger zet , wat doe ik fout
am i missing the point ?
Misschien KAN jouw cpu wel helemaal geen 1400 aan... je hebt van die processoren die dat niet kunnen eh :P
Neej, je moet gewoon mazzel hebben, ook al is het een AXIA

Verwijderd

Dat is helemaal waar, maar het gros is weldegelijk GOED over te klokken.
Proof
Pagina: 1