Google Drive laat mij bestand niet downloaden voor eReader

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jachtvliegtuig
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-06-2022
Hoe kan ik een pdf downloaden uit Google Drive? Ik heb een jaarabonnement genomen op een library van een bepaald onderwerp. De klantenservice zei dat ik de boeken ook op mijn eReader (Kobo) kon lezen, maar nu blijkt dus van niet, want ze staan niet toe dat je het downloadt.

Nu ik betaald heb, zeggen ze ineens dat het alleen op bepaalde eReaders kan die Android-enabled zijn of zoiets. Maar ik kan het boek gewoon openen op mijn computer en heb het dan als pdf voor mijn neus. Als iets gewoon een link is met een ID, moet het toch te downloaden zijn?

Ik zie niet in wat het probleem is voor hun, als ik de boeken ipv op mijn computer (wat super ruk leest) zou lezen op mijn Kobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:32
https://help.kobo.com/hc/...-Kobo-eReader-ondersteunt

Heeft met kopie bescherming te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jachtvliegtuig
Ok, maar is er een manier om ze toch te downloaden? Ik ga er niets mee doen anders dan ze gebruiken voor studie, het is al lastig genoeg om in een paar weken tijd tientallen boeken te lezen, maar als dat niet kan op mijn eReader wordt het helemaal moeilijk en zit ik met dikke RSI-klachten straks...

Nu in het eerste boek loop ik er direct ook al tegenaan dat ik niets kan kopiëren uit de pdf. Normaal pak ik stukjes eruit en plak ik die op mijn kladblok zodat ik alle relevante passages bij elkaar heb om later direct alles op een rijtje te hebben en snel dingen op te kunnen zoeken. Als dit ook al niet mag...

Kan ik die pdf's echt niet gewoon downloaden??

[ Voor 38% gewijzigd door jachtvliegtuig op 18-02-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:14
Edit: Blijkbaar is het verwijderen van DRM niet zo legaal als ik dacht :$

[ Voor 69% gewijzigd door Thy... op 18-02-2020 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jachtvliegtuig
Ga ik proberen, dank je

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik weet niet of dat legaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jachtvliegtuig
Moet ik hiervoor de pdf dan wel eerst op mijn laptop hebben staan? Want dat is juist het probleem, ik kan ze wel openen omdat ik geabonneerd ben en betaal om de boeken te mogen lezen, maar ik kan ze dus niet offline lezen (=opslaan)

[ Voor 38% gewijzigd door F_J_K op 21-02-2020 15:33 . Reden: Helaas, (effectieve) DRM verwijderen is onrechtmatig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
ja (maar als de bestanden toch al in google drive staan hoef je alleen de drive tool te installeren en zo je Drive te syncen naar je computer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jachtvliegtuig
Hoe werkt dat dan? Ook als het beschermde bestanden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
Hmm, ik dacht van wel, maar een korte Google ronde lijkt dat toch niet het geval te zijn. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:32
https://help.kobo.com/hc/...t-Adobe-Digital-Editions-

Je zou dit kunnen proberen. Weet niet welke Kobo je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jachtvliegtuig
Dan moet ik vanavond even kijken welke Kobo ik heb (weet ik ook niet uit mijn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jachtvliegtuig
Thy... schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:52:
ja (maar als de bestanden toch al in google drive staan hoef je alleen de drive tool te installeren en zo je Drive te syncen naar je computer).
Hij kopieert keurig alle bestanden in mijn Books folder op Google Drive naar mijn offline map, behalve nou juist de pdf's waar het om gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:02
jachtvliegtuig schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:57:
Hoe kan ik een pdf downloaden uit Google Drive? Ik heb een jaarabonnement genomen op een library van een bepaald onderwerp. De klantenservice zei dat ik de boeken ook op mijn eReader (Kobo) kon lezen, maar nu blijkt dus van niet, want ze staan niet toe dat je het downloadt.

Nu ik betaald heb, zeggen ze ineens dat het alleen op bepaalde eReaders kan die Android-enabled zijn of zoiets. Maar ik kan het boek gewoon openen op mijn computer en heb het dan als pdf voor mijn neus. Als iets gewoon een link is met een ID, moet het toch te downloaden zijn?

Ik zie niet in wat het probleem is voor hun, als ik de boeken ipv op mijn computer (wat super ruk leest) zou lezen op mijn Kobo.
Je kunt de pdf dus wel downloaden op je computer? Dan kun je hem toch ook vanaf je computer met USB kabel op je Kobo zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jachtvliegtuig
barrymossel schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:41:
[...]

Je kunt de pdf dus wel downloaden op je computer? Dan kun je hem toch ook vanaf je computer met USB kabel op je Kobo zetten?
Nee, dat kan ik dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jachtvliegtuig
Neem dit boek als voorbeeld: hoe kan ik dit downloaden op mijn computer?

https://drive.google.com/...PVnGanqwUwvOAz_17l6S/view

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
Niet. Als je op de drie puntje rechtsboven klikt en dan details staat er:

"Downloadrechten: Kijkers kunnen niet downloaden."

De deler heeft de optie om te downloaden dus uit staan.
Pagina: 1