Netgear of Ubiquiti thuisnetwerk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaikVeritas
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-05 19:34
Hi,

Ik krijg binnenkort de sleutel van mijn nieuwe huis waarin ik een (beginnend) netwerk wil gaan aanleggen waarbij ik voorzie dat ik 12 UTP poorten nodig te hebben. De switchen waar ik tussen twijfel zijn de Netgear JGS516PE en de Ubiquiti Switch US-24. Ik twijfel vanwege:
  • Netgear heeft PoE, wellicht plaats ik een AP/oude router op zolder. Ik zou bij de Ubiquiti nog een kleinere PoE switch moeten kopen en ik zou dan een Ubiquiti AP willen.
  • Ik heb al de X4S Netgear R7800.
  • Ik hoor veel goede verhalen over Ubiquite software, waarbij de software van mijn Netgear router er verouderd uitziet, maar prima werkt.
  • Ubiquiti is duurder
  • Ubiquiti switch heeft voldoende poorten voor de toekomst
Graag hoor ik feedback en/of adviezen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 12:07

lier

MikroTik nerd

Wat zijn je eisen en wensen? En waarom alleen deze twee merken? Welke ISP krijg je en welke hardware leveren zij?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikVeritas
lier schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:01:
Wat zijn je eisen en wensen? En waarom alleen deze twee merken? Welke ISP krijg je en welke hardware leveren zij?
Graag wil ik voor de toekomst klaar zijn, vandaar de 24 poort van Ubiquiti, verder wil ik VPN (heb op het moment PIA) opzetten, heb op het moment 1 NAS staan maar komen wellicht meerdere. Daarnaast wil ik enkele LANs opzetten voor in de toekomst eventuele IoT apparaten.

De ISP wordt Caiway waarbij ze een modem/router leveren (is nog onduidelijk wat ik precies krijg). Ik kijk alleen naar deze twee vanwege reviews en omdat ik al Netgear router heb.

[ Voor 14% gewijzigd door MaikVeritas op 18-02-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:49
MaikVeritas schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:59:
  • Netgear heeft PoE, wellicht plaats ik een AP/oude router op zolder. Ik zou bij de Ubiquiti nog een kleinere PoE switch moeten kopen en ik zou dan een Ubiquiti AP willen.
Als je 1 AP wilt plaatsen op zolder kan je ook prima af met een PoE adapter, deze sluit je aan tussen de kabel naar het AP en de switch, en sluit je aan het stroomnet. Op deze manier krijgt de AP voeding, maar heb je niet een hele PoE switch nodig. Deze adapters kosten vaak nog geen tientje: pricewatch: Ubiquiti POE Injector, 24V, 0.5A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikVeritas
markisoke schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:15:
[...]

Als je 1 AP wilt plaatsen op zolder kan je ook prima af met een PoE adapter, deze sluit je aan tussen de kabel naar het AP en de switch, en sluit je aan het stroomnet. Op deze manier krijgt de AP voeding, maar heb je niet een hele PoE switch nodig. Deze adapters kosten vaak nog geen tientje: pricewatch: Ubiquiti POE Injector, 24V, 0.5A
Ah thanks, die had ik nog niet eerder gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:22
de nieuwe ap van ubiquiti gebruiken 48 volt poe daar om zijn de 24 volt erg goedkoop tegen wordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Aangezien je de toekomst als belangrijke overweging noemt: heb je de garantievoorwaarden van beide switches al eens vergeleken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikVeritas
GlowMouse schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:19:
Aangezien je de toekomst als belangrijke overweging noemt: heb je de garantievoorwaarden van beide switches al eens vergeleken? ;)
Ja, dat heb ik gedaan. Dat is ook wel wat overweging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MaikVeritas schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:28:
[...]

Ja, dat heb ik gedaan. Dat is ook wel wat overweging waard.
Ik zal het even verduidelijken want waar hij op doelt is dat ze bij Ubiquiti schijnbaar een keer een slechte serie PSU's schijnt te hebben gebruikt en 'de fabrikant niet thuis gaf'. Allereerst heb je niets met de fabrikant te maken met dit soort zaken want de leverancier moet een conform product leveren.

Ten twede ik zal over Netgear vast ook wel zo'n verhaal kunnen vinden. Laat je niet gek maken en koop waar jij je prettig bij voelt. (y)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb net een half jaartje (of minder) UBNT netwerkspullen hangen. Het werkt mooi met elkaar samen, is uit te breiden met hun spullen die vervolgens via dezelfde interface ook in te stellen zijn. Het maakt het beheer een flink stuk makkelijker en centraler dan allerlei losse apparaten die individueel ingesteld moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

VLAN's in een Netgear kan, maar ik configureer ze zelf makkelijker in de CLI op een Juniper dan in de draak van een webinterface van een Netgear. Verder voor jezelf eerst beslissen of je PoE nodig hebt (voor AP's of camera's). Zoniet, ben je al weer een stuk goedkoper uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Even een schopje naar onze buren van Componenten Aankoopadvies :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikVeritas
Gunner schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:39:
[...]

Ik zal het even verduidelijken want waar hij op doelt is dat ze bij Ubiquiti schijnbaar een keer een slechte serie PSU's schijnt te hebben gebruikt en 'de fabrikant niet thuis gaf'. Allereerst heb je niets met de fabrikant te maken met dit soort zaken want de leverancier moet een conform product leveren.

Ten twede ik zal over Netgear vast ook wel zo'n verhaal kunnen vinden. Laat je niet gek maken en koop waar jij je prettig bij voelt. (y)
Ah, bedankt voor de informatie. Ik heb hierover inderdaad ook al een verhaal over Netgear gelezen, ze hebben dan wel levenslange garantie, vaak doet leverancier er moeilijk over.

Zelf ben ik van plan om bij Coolblue of Megekko te bestellen, heb ik altijd goede service van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikVeritas
sypie schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:42:
Ik heb net een half jaartje (of minder) UBNT netwerkspullen hangen. Het werkt mooi met elkaar samen, is uit te breiden met hun spullen die vervolgens via dezelfde interface ook in te stellen zijn. Het maakt het beheer een flink stuk makkelijker en centraler dan allerlei losse apparaten die individueel ingesteld moeten worden.
Dit is dan ook zeker een grote pluspunt om voor Ubiquiti te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb op een vijftal locaties UBNT spul hangen (UBNT USG, UBNT Switch en enkele APs per locatie) en ben er heel tevreden mee. Zowel kwaliteit van de verbinding als instelmogelijkheden en beheer is erg fijn.

Overigens heb ik thuis 'gewoon' ubiquiti amplifi, ook heel tevreden mee en stukje goedkopen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikVeritas
P_de_B schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:34:
Ik heb op een vijftal locaties UBNT spul hangen (UBNT USG, UBNT Switch en enkele APs per locatie) en ben er heel tevreden mee. Zowel kwaliteit van de verbinding als instelmogelijkheden en beheer is erg fijn.

Overigens heb ik thuis 'gewoon' ubiquiti amplifi, ook heel tevreden mee en stukje goedkopen.
Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik nijg nu naar de Ubiquiti US-24 en een Ubiquiti USG waarbij ik mijn bestaande router als AP ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:39:
[...]

Als de switch na zes jaar defect gaat, is het maar de vraag of je nog kunt spreken van nonconformiteit. Koop daarom een merk dat levenslange garantie biedt. Dan kun je ook na zes of tien jaar nog bij de winkelier of de fabrikant terecht.
Ten twede ik zal over Netgear vast ook wel zo'n verhaal kunnen vinden.
Ik kan zo snel niets vinden over een slechte batch bij Netgear. Dat zou zomaar kunnen komen door betere componenten of een beter productieproces, want zo'n levenslange garantie wordt anders vrij kostbaar.
sypie schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:42:
Het wordt alleen minder leuk als je het spul vijf jaar niet hebt aangeraakt en je de controller niet meer kunt vinden. Dan kun je overnieuw beginnen. Bij de meeste andere switches kun je inloggen op het apparaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En bij die andere apparatuur ben je de instellingen ook kwijt wanneer je de login niet meer weet... Kun je weer opnieuw beginnen.

UBNT het daarvoor de cloudkey bedacht. Werkt prima wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GlowMouse schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:22:
[...]

Als de switch na zes jaar defect gaat, is het maar de vraag of je nog kunt spreken van nonconformiteit. Koop daarom een merk dat levenslange garantie biedt. Dan kun je ook na zes of tien jaar nog bij de winkelier of de fabrikant terecht.
Ja en bij Cisco moet je dure support contracten afsluiten wil je dat soort support krijgen toch draaien alle bedrijven waar ik heb gewerkt op cisco apparatuur.. Maar omdat Unifi een keer een slechte batch heeft gehad maakt het niet ineens een slechte keuze, dat is wel wat ik uit je woorden opmerk dat je dat wil suggereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:22:
[...]

Maar omdat Unifi een keer een slechte batch heeft gehad maakt het niet ineens een slechte keuze, dat is wel wat ik uit je woorden opmerk dat je dat wil suggereren.
Alle fanboys ten spijt, Ubiquiti is een slechte keuze als je hoopt lange tijd gebruik te kunnen maken van je switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GlowMouse schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:04:
[...]

Alle fanboys ten spijt, Ubiquiti is een slechte keuze als je hoopt lange tijd gebruik te kunnen maken van je switch.
Over zes jaar koop ik met plezier nieuwe switches d:)b
Zal het je laten weten of je gelijk had. Zo ben ik dan ook wel weer.

Even serieus; ik zeg echt niet dat het een perfect bedrijf is. Ook in het topic hier is er genoeg kritiek op de producten maar zo zwartgallig als jij het ziet, nee daar ga ik niet in mee.

[ Voor 31% gewijzigd door Gunner op 19-02-2020 16:39 ]

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:57
GlowMouse schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:04:
[...]

Ik draai hier thuis al 5 jaar een netwerk van ubiquiti, router, verscheidene switches en AP's, zowel uit de unifi- als de edge-reeks. En dit zonder noemenswaardige problemen. Waren er problemen, ja, maar volledig aan mezelf te wijten, zoals daar zijn inloggegevens cloudkey vergeten, dus een volledige reset. Aan het prutsen in CLI van edgerouter. Iets verkeerd en heel het netwerk plat.
Ik ben Ubiquiti tevredener dan van Linksys en tplink.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-05 19:50
Ubiquiti heeft zeker goede apparatuur in hun unifi productserie, voor niet mission-critical toepassingen. Over het algemeen zijn hun producten behoorlijk betrouwbaar, en dus ook geschikt voor de meeste toepassingen binnen bedrijven. Bij mission-critical toepassingen in (grotere) bedrijven zou ik echter nooit kiezen voor unifi, maar bijvoorbeeld Cisco (firewall, router, switches, wifi), ruckus (wifi), Aruba (wifi), aerohive (wifi) SonicWall (firewall); die producten zijn weliswaar veel duurder, maar de support en betrouwbaarheid is ook echt beter.

Voor thuisgebruik zou ik gewoon kiezen voor een simpele unmanaged 24poort switch, als je de managed functionaliteiten niet nodig hebt. Dan voorkom je namelijk het risico op foutieve configuraties en unmanaged switches zijn vaak goedkoper.

[ Voor 18% gewijzigd door dennisdennis12 op 20-02-2020 10:01 ]

Pagina: 1