Vraag

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-11 18:12
Hi all,

Mijn moto G5S Plus loopt stilaan op zijn einde en ben al even op zoek naar een goede vervanger.
De moto was budget/kwaliteit top, maar vandaag ga ik voor een meer high end phone met nog steeds topbatterij en een betere camera. Budget maakt niet veel uit maar ik vind persoonlijk meer dan 800€ teveel voor elke phone. Ik twijfel tussen de volgende
  • Xiaomi Mi 9T Pro
  • OnePlus 7T Pro
  • De nieuwe 2020 modellen van bovenstaande en dus nog heel even wachten
Nu komt men belangrijke vraag. Vandaag rij ik met een BMW x3 (G01) en eind december werd aangekondigd dat BMW eindelijk android auto gaat uitrollen juli 2020. Ook in mijn wagen zou het beschikbaar worden maar wel wireless. Na even opzoeken zag ik dat enkel de Pixel, Nexus en de Samsung S8-S10 deze feature ondersteunen. Heeft er iemand een idee of dit ook mogelijk zal zijn met nieuwe andere modellen zoals hierboven? Persoonlijk heb ik niet veel zin om onmiddellijk een nieuwe phone te rooten om android wireless auto mogelijk te maken.

Inventaris

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Het is koffiedik kijken, maar als een model kans heeft is het de OnePlus wel, die is beter met nieuwe updates dan Xiaomi.
Maar wil je op zeker spelen, moet je het doen met de reeds bestaande informatie en Pixel of Samsung kopen, of wachten tot het zo ver is en dan kijken wat er beschikbaar is.

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

swhnld schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:01:
Het is koffiedik kijken, maar als een model kans heeft is het de OnePlus wel, die is beter met nieuwe updates dan Xiaomi.
Maar wil je op zeker spelen, moet je het doen met de reeds bestaande informatie en Pixel of Samsung kopen, of wachten tot het zo ver is en dan kijken wat er beschikbaar is.
Ik heb geen ervaring met Oneplus, wel met Oppo ( moederbedrijf van) en die waren er extreem slecht mee. Xiaomi daarentegen is in mijn ( jarenlange) ervaring even goed als Apple met updates. Ik ben het dus niet helemaal met je eens.

Hypocrites must die

• swhnld
Helgie schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:12:
[...]

Ik heb geen ervaring met Oneplus, wel met Oppo ( moederbedrijf van) en die waren er extreem slecht mee. Xiaomi daarentegen is in mijn ( jarenlange) ervaring even goed als Apple met updates. Ik ben het dus niet helemaal met je eens.
Xiaomi doet inderdaad MIUI updates goed, maar dat is niet hetzelfde als Android versie upgrades en verbetering van nieuwe functionaliteiten, zelfs de Android beveiliging updates zitten niet altijd recent in de MIUI updates.
OnePlus (inderdaad van dezelfde eigenaar als Oppo maar met eigen OxygenOS ontwikkeling) doet dat wel.

• Helgie
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

swhnld schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:19:
[...]

Xiaomi doet inderdaad MIUI updates goed, maar dat is niet hetzelfde als Android versie upgrades en verbetering van nieuwe functionaliteiten, zelfs de Android beveiliging updates zitten niet altijd recent in de MIUI updates.
OnePlus (inderdaad van dezelfde eigenaar als Oppo maar met eigen OxygenOS ontwikkeling) doet dat wel.
Over de beveiligingspatches kan ik je niets zeggen, maar wat functionaliteit en verbetering betreft loopt Xiaomi al sinds het begin ver voor op stock Android. Talloze functies die mogelijk, ooit, in AOSP zouden moeten komen heeft MIUI al jaren. Telefoongesprekken opnemen bijvoorbeeld. Rechtenmanagement van apps, al sinds 2011. Splitscreen apps draaien, twee kopieën van dezelfde apps draaien, navigeren met swipes, blauwlichtfilter, ze waren er allemaal veel eerder mee. Dat is ook de reden dat bij MIUI het hebben van de nieuwste Android-versie een stuk minder relevant is.

Hypocrites must die

• swhnld
Helgie schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 00:44:
[...]
Over de beveiligingspatches kan ik je niets zeggen, maar wat functionaliteit en verbetering betreft loopt Xiaomi al sinds het begin ver voor op stock Android. Talloze functies die mogelijk, ooit, in AOSP zouden moeten komen heeft MIUI al jaren. Telefoongesprekken opnemen bijvoorbeeld. Rechtenmanagement van apps, al sinds 2011. Splitscreen apps draaien, twee kopieën van dezelfde apps draaien, navigeren met swipes, blauwlichtfilter, ze waren er allemaal veel eerder mee. Dat is ook de reden dat bij MIUI het hebben van de nieuwste Android-versie een stuk minder relevant is.
Klopt, de MIUI skin is heel compleet, maar TS vraagt specifiek om Android Auto Wireless, wat een feature is van Android en niet iets van een derde partij. En aangezien MIUI niet snel Android updates/upgrades doet is mijn verwachting dat het daar ook niet snel komt, want deze feature moet daarmee mee komen.

Verwijderd

swhnld schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 07:54:
[...]

Klopt, de MIUI skin is heel compleet, maar TS vraagt specifiek om Android Auto Wireless, wat een feature is van Android en niet iets van een derde partij. En aangezien MIUI niet snel Android updates/upgrades doet is mijn verwachting dat het daar ook niet snel komt, want deze feature moet daarmee mee komen.
Dat ligt ook weer sterk aan het model Xiaomi dat je koopt. De high-end Mi series wel, de Redmi's een stuk minder. Die krijgen dan wel de nieuwe MIUI maar nog op de oude android...

Wil je op safe spelen neem je inderdaad een telefoon waarvan je nu al weet dat het werkt, en anders overbrug je nog een paar maandjes?

• tboheeren
Sja een paar maandjes gaat niet lukken vrees ik. De moto g5s plus heeft weer last van een fake bettery drain wat het zeer lastig maakt. Weten jullie of BMW enkel wireless android auto gaat ondersteunen of ook de bekabelde klassieke manier?
Als het ook klassiek mogelijk gaat zijn kan ik nog steeds van android auto genieten op de nieuwe phone, hetzij bekabeld...

Inventaris

• 99ruud99
  • Laatst online: 22:45
Ik weet dat de 9t pro ook android auto heeft :)

• tboheeren
99ruud99 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:23:
Ik weet dat de 9t pro ook android auto heeft :)
Maar niet wireless android auto...

Inventaris

• 99ruud99
  • Laatst online: 22:45
Hmmm true ik keek weer niet ver genoeg :) .
Dan ga je toch naar specifieke modellen gaan, als je draadloos eist.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1