Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelBoy
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-07 13:52
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]Het systeem is primair bedoeld om mee te gaan gamen, niet de grootste tripple A singleplayer games maar meer de shooters en battle royal games zoals: die nieuwe MW / overwatch / fortnite dat soort games.
Daarnaast wil ik voor mijn Microsoft certificering wat VM's gaan bouwen om acties te kunnen nabootsen.
Al met al moet het een systeem zijn waarmee ik weer even vooruit kan. /i]

Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit niet echt, ik heb het een en ander uitgekozen wat ik nu verwacht te gaan halen mocht er geen oplossing zijn voor mijn huidige probleem en dat ligt tussen de 500/600 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb recent de rx 5600xt Mech OC GPU gekocht en deze wil ik zeker meenemen naar mijn nieuwe systeem.

ook heb ik nog een 620WATT voeding die ik meeneem naar de nieuwe build + nog 2 ssdtjes.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik nieuw nodig denk te hebben is een CPU, MOBO(met boxed koeler), en RAM

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil mag ik een nieuwe build nodige hebben alleen als wens een AMD Ryzen7 3700x. verder maakt merk RAM en MOBO niet uit. Als het maar goed samen gaat.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee hier heb ik geen eisen.

Ga je overklokken?
De GPU heeft een mogelijk tot een overclock dus ja deze wil ik wel tot zijn stabiele max gaan overclocken.

Wat verwacht je van ons?
Momenteel heb ik een nieuwe GPU gekocht waarbij mijn verwachting was dat deze wel gewoon zou werken in mijn huidige build. dat bestaat uit:
- ASUS P9-X79
- i7 3820
- 16GB DDR3 RAM
- 620WATT voeding
- 128GB SSD
- 248GB SSD
en dus dan nu de RX 5600XT MECH OC maar deze functioneert niet naar behoren..
-in de browser zwart scherm als je een preview hebt van een kanaal
-lag spikes in alle games ook op de laagste settings.
-nieuwe bios geprobeerd maar dit hielp niet
-drivers opnieuw gëinstaleerd
- clean windows installatie
- de build losgehaald en alleen een MOBO met CPU, RAM en GPU gedraaid met al het boven genoemde maar ook dit hielp niet.

Graag advies wat ik nog kan proberen met mijn huidige build of tips over of de nieuwe build wel gaat werken en een goede aankoop is. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:54

KipCurreh

Nightcrawler

bij het installeren van je nieuwe GPU, heb je dan een DDU gedaan ? (Display Driver Uninstaller)
Het kan best zijn dat drivers van jouw vorige GPU (of restanten daarvan) roet in het eten gooien voor die RX 5600 XT
Je bent alleszins zeker niet de enige die problemen heeft met de huidige AMD drivers :X

Ik zou eerst daarmee beginnen en kijken of dit iets opbrengt..

En anders is dit misschien al een eerste opzetje;

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 312,49€ 312,49
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 105,95€ 105,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 497,44

[ Voor 68% gewijzigd door KipCurreh op 18-02-2020 12:56 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelBoy
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-07 13:52
Ja vanuit AMD zelf heb je een un-installer in het systeemmapje zitten. Deze heb ik uitgevoerd en ook alle driver mappen verwijderd. maar na een nieuwe Windows install en de drivers op die manier te hebben geïnstalleerd nog geen beter resultaat.