Discord, Privacy, Kapitalisme, etc...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:38

Umbrah

The Incredible MapMan

Topicstarter
Even beginnen met een linkdrop. Recentelijk heeft Arjen Lubach dit filmpje gepost, als onderdeel van Zondag met Lubach. Voor wie het al gezien heeft, het is z'n "random" vragen vanuit het publiek stukje, waar hij een goed voorbereidde rand over kapitalisme afstookt:

YouTube: Kapitalisme | Zondag met Lubach (S11)

De samenvatting is als volgt:

- Er zijn bedrijven die door zwáár onder de prijs van het voorgaande product en door het aanbieden van wat extra gemak de hele markt overnemen
- Concurrentie is weg
- Ze zijn monopolist, en de prijs gaat omhoog.

En eigenlijk maakt hij wel een punt. Zei het kort, los onderbouwd, weinig onderzoek, maar wel met een vinger naar het resultaat. Waar ik persoonlijk moet toegeven waar de factor "gemak" wel een is die wordt vergeten...

En dat brengt me naar mijn hobby domein. Games. En dan speel ik (met veel plezier) nog steeds World of Warcraft Retail. Een game waar ik van geniet, en veel vrienden op heb, binnen- en buitensguild. Helaas door Classic wel wat mensen kwijt geraakt, waardoor we zowaar HR-vaardigheden moesten laten zien om toch nog te kunnen raiden (wel weer een hoop nieuwe mensen). Enfin. Games.

Binnen gamewereld is voice al zo oud als het is, en technieken om voice over internet te laten werken (zoals Opus) sinds 2012 ook al erg dominant zijn. Eigenlijk werkt het goed, en er zijn functies buiten spellen die je zélf kan hosten die ook goed werken (Mumble/Ventrilo/Teamspeak), en bovendien: vaak goed werkende zaken in-game (de in-game voice die WoW in Legion kreeg werkt goed, en transparant, net zoals de community feature).

Toch is er één partij die de laatste tijd alle:
- Subreddits
- Losse fora zoals "The Inconspicuous Bear" (een guardian druid theorycrafting site/community)
- Teamspeak/Mumble/Ventrilo
- Chats & Fora

aan het vervangen is:

Discord.

Een bedrijf wat z'n product in 2015 lanceerde, en eigenlijk vanuit een gecentraliseerde structuur "servers" aanbied, met alles in één, in een handig elektron-gebaseerd jasje.

Het klinkt makkelijk: gratis account, gratis software, alles op één omgeving, en overlays.

Maar het is niet privé, en het is bovendien gecentraliseerd. Allemaal gehost door het bedrijf wat Discord ontwikkeld, waar hoewel er veel open source gebruikt wordt (zoals wederom Opus, en WebRTC), er eigenlijk vooral op dienstverlening wordt gemikt.

Ondertussen wordt discord op waarde geschat met de laatste investeringsronde van $150mln op ongeveer $2mld (https://techcrunch.com/20...-surpassing-2b-valuation/)

En daar wringt voor mij de voet een beetje:
The round was led by Greenoaks Capital with participation from Firstmark, Tencent, IVP, Index Ventures and Technology Opportunity Partners.
Niet bepaald bedrijven die er uit liefdadigheid inzitten...

Discord is aggresief aan het marketen (ze zetten streamers in), focussen heel erg op hun kerntaak (store is weg, puur chat & comms nu binnen gaming), en mikken heel erg op hun MAU-targets.

En dan komen er af en toe wat stille controverses langs: https://www.reddit.com/r/...evokes_your_right_to_sue/

En eigenlijk is er een vrij gekke situatie ontstaan. Teruggrijpend op een van de games die ik speel:

- Veel bronnen die ik gebruik zijn er gewoon niet meer
- Zelfs de in-game chat is, hoewel hij goed werkt en géén installs nodig heeft, iets wat bijna niet gebruikt wordt! (gelukkig mijn guild wel)
- Discord is monopolist aan het worden

Eigenlijk was het nooit een probleem voor mij, want ik had het niet nodig/andere bronnen/de in-game chat van een al gevestigde community. Maar nu beginnen er leden te komen die eigenlijk niets anders willen. En eigenlijk wil ik discord niet. Naast de privacy argumenten, en de rechten er omheen, natuurlijk ook zaken als: "stick it to the man" en "nee ik wil het niet op m'n telefoon, buiten gametijd is dat niet iets wat ik wil, ik ben nota-bene 35".

Ik denk eigenlijk dat in het geval van discord er twee dingen spelen:
- Gemak (blijkbaar zelfs boven in-game standaard dingen)
- Gratis (maar niet echt...)
- Groepsdruk

Wat is jullie visie hier over? Wat vinden jullie van m'n "ik wil geen Discord"-mentaliteit? Zijn er meer mensen die zo denken? Zou concurrentie goed zijn? Waar wil Discord naar toe? (En hoe in hemelsnaam betalen ze dat absurde serverpark en de software ontwikkeling als het gratis is?)

Mijn doel is hier een beschaafde, nette discussie te houden. Ik hoor ook graag de andere kant. Maar uiteraard wel graag inhoudelijk. Zeggen dat het geluid beter klinkt om opus zonder het andere te omschrijven is niet objectief (wat ik discord moet nageven is dat het sound in/out configuratie makkelijk maakt, wat in veel andere apps nogal eens een doolhof is voor de niet-technische gamer die z'n in/output devices niet kent en niet kan levelen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Sja, heb een haat/liefde verhouding met discord, en als oude IRC veteraan is het meer haat dan liefde.
Het is een loodzware applicatie die je rond de oren slaat met reclame en promo's voor games zodra je het opstart. Volledig in handen van 1 bedrijf (waar je bij irc naar je favo server gaat of er zelf eentje start voor je community, zoals bij tweakers), en een makkelijk misbruikbaar beheerderssysteem: Ik heb "oorlogen" gezien waarbij moderatoren zoveel mogelijk kanalen proberen te squatten om zo meer macht te krijgen. Een enorm groot kanaal probeerde hun eigen moderators op ons kanaal te zetten, en toen we dat weigerden besloten zij doodleuk iedereen die op ons kanaal zat automatisch van hun kanaal te bannen tot men dat van ons verliet. Zoiets heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt in de 20 jaar dat ik op irc zit.

Het is die gratis voice server he. Voor de oudere garde was het gemakkelijk om wat ruimte te lenen op de server van een kennis zodat je je eigen ventrilo server kan draaien. Iedere puber doet nu echter tegenwoordig aan online gaming, en die willen ook voice chatten met elkaar. Bijkomend probleem is dat de huidige generatie pubers bijzonder digibeet is: Whatsappen op hun smartphone, daar zijn ze pro in, maar je zal ze niet meteen irc zien gebruiken, laat staan de nodige scripts configureren om een irc kanaal degelijk te beheren.

Dus hebben we weer 1 gigantische gecentraliseerde dienst bij die dit gratis aanbiedt, maar eigenlijk niet zo super is. Maar iedereen gebruikt het, dus je kan er niet omheen: Ik voel me half verplicht om de applicatie te starten die 150 keer meer geheugen gebruikt dan mijn vaste irc client als ik wil samenspelen met mensen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:38

Umbrah

The Incredible MapMan

Topicstarter
Ik herken het heel erg wat je schrijft. Ook de identificatie van 'games is meer gemeengoed', en dus ook minder technisch. Wat me vooral verbaasd is dat in al dat gecentraliseerde 'gemak', dat er eigenlijk zelfs voorbij gegaan wordt aan gemak in games/platformen zelf.

Gisteren wou ik een M+ puggen. Normaal geen probleem, je joined de party, je klikt op "enable voice" en alle party members + character namen als ze praten verschijnen. Nee, in plaats daarvan krijg je een discord link, overtypen of via een ingame addon copy/paste, het stuk bloatware starten waar je je niet goed bij voelt, en uitleggen dat je naam daar anders is dan je char naam (en dat van iedereen leren)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:36:
Sja, heb een haat/liefde verhouding met discord, en als oude IRC veteraan is het meer haat dan liefde.
Het is een loodzware applicatie die je rond de oren slaat met reclame en promo's voor games zodra je het opstart. Volledig in handen van 1 bedrijf (waar je bij irc naar je favo server gaat of er zelf eentje start voor je community, zoals bij tweakers), en een makkelijk misbruikbaar beheerderssysteem: Ik heb "oorlogen" gezien waarbij moderatoren zoveel mogelijk kanalen proberen te squatten om zo meer macht te krijgen. Een enorm groot kanaal probeerde hun eigen moderators op ons kanaal te zetten, en toen we dat weigerden besloten zij doodleuk iedereen die op ons kanaal zat automatisch van hun kanaal te bannen tot men dat van ons verliet. Zoiets heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt in de 20 jaar dat ik op irc zit.

Het is die gratis voice server he. Voor de oudere garde was het gemakkelijk om wat ruimte te lenen op de server van een kennis zodat je je eigen ventrilo server kan draaien. Iedere puber doet nu echter tegenwoordig aan online gaming, en die willen ook voice chatten met elkaar. Bijkomend probleem is dat de huidige generatie pubers bijzonder digibeet is: Whatsappen op hun smartphone, daar zijn ze pro in, maar je zal ze niet meteen irc zien gebruiken, laat staan de nodige scripts configureren om een irc kanaal degelijk te beheren.

Dus hebben we weer 1 gigantische gecentraliseerde dienst bij die dit gratis aanbiedt, maar eigenlijk niet zo super is. Maar iedereen gebruikt het, dus je kan er niet omheen: Ik voel me half verplicht om de applicatie te starten die 150 keer meer geheugen gebruikt dan mijn vaste irc client als ik wil samenspelen met mensen.
De generatie pubers die met IRC opgegroeid is is natuurlijk wel bijzonder handig met IT. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 13:15
Inderdaad zijn het zorgelijke ontwikkelingen die op dit moment gaande zijn, heb de aflevering gister ook gekeken en had zelf niet nagedacht over Discord.

Zelf gebruik ik het ook, maar dit kwam meer vanwege het punt waar ik een Ventrilo server huurde er mee op hield. Keek naar een mogelijk andere alternatief voor een goede prijs en kwam daarbij Discord tegen. Paar vrienden gebruikten het al dus dacht even proberen en je staat er niet bij stil. Het gaat ook wat makkelijker dat het inderdaad gratis is en daar zit het hele "probleem" in.

Steeds meer komt toch wel de beseffing dat bedrijven veel meer macht krijgen en het eigenlijk niet goed is voor de samenleving, want zodra ze alle controle hebben wat gaat er gebeuren en naar wie ga je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
Ooit begonnen op teamspeak, vond dat ontzettend onhandig. Was toen een jaar of 14? En al redelijk geïnteresseerd in software / IT etc. Maar ik weet nog dat ik er toen niet echt heel veel wijs uit kwam, terwijl ik wel bijvoorbeeld dingen kon cracken toen der tijd, wat op zich lastiger is dan teamspeak begrijpen.

Anyway, ik gebruik heel erg veel discord, heb ook mijn eigen server voor mijn community er op, ik vind het vooral erg handig dat het veel dingen in één is. Zo is het bij andere voice servers vaak dat je niet zo overzichtelijk en fijn tekst/chat kanalen kunt inrichten.

Verder gebruik ik enkel Teamspeak voor GTA V FiveM Roleplay, omdat de ingame communicatie via teamspeak verloopt.

Ik denk de vele voordelen die discord bied zijn vooral:

- Gratis
- Gebruiksgemak
- Kwaliteit

Daar mag in mijn ogen dan best wat reclame of iets anders tegenover staan. Daar kan ik gemakkelijk door heen kijken, en vaak is het ook nog eens interessante reclame, dus geen nivea douche gel bijvoorbeeld.
Mij lijkt het juist niet fijn mocht er iets soortgelijks als Discord komen, dan krijg je weer gespleten kampen.

Edit: Voor de eventuele vraag: Zou je discord ook blijven gebruiken als je maandelijks moest betalen?
Jazeker, ook al heb ik al tig abonnementen lopen, denk aan Netflix, Spotify, Telefoon, Twitch etc. Ben ik best bereid om bijvoorbeeld €5,00 per maand af te tikken voor het gebruiken van Discord.

[ Voor 11% gewijzigd door MrNobody28 op 18-02-2020 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-10 19:01
*knip* Inhoudelijke discussie met pro’s en con’s is prima, maar schijnbaar puur trollen is dat niet.

[ Voor 74% gewijzigd door F_J_K op 18-02-2020 18:51 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gebruik Discord nu een paar jaar en ik vind het echt ideaal. Het is enorm laagdrempelig en je hebt zowel voice als tekst communicatie in een enkele server en hoeft niet langer een apart forum te hosten.
Vooral voor kleinere communities is het ideaal om zo met elkaar te communiceren, je kan via de tekst kanalen makkelijk een LFG oproep doen en dan direct een voice kanaal in springen. Push berichten op m'n telefoon dus ik zie direct wanneer iemand medespelers zoekt en kan zo eenvoudig bepalen of ik wel of niet mee ga spelen.

Ik zie zelf eigenlijk weinig nadelen. Het grootste bezwaar zou privacy kunnen zijn maar ik geloof niet dat ze actief de voice kanalen monitoren en data opslaan. De tekst kanalen kunnen doorgespit worden maar daarvan geld voor mij simpelweg dat ik er niks in post wat echt privé is. Als later blijkt dat ze zich niet aan hun privacy policy houden is dat jammer, vooralsnog vertrouw ik er op dat ze dat wel doen.

En het gemak is gewoon een enorm voordeel. Niet langer bezig met een Teamspeak host zoeken, maandelijks betalen of elke keer weer die in-game VOIP configureren. Gewoon een enkel programma dat vrijwel altijd perfect werkt en waarbij je met tientallen servers tegelijk verbonden kan zijn.

Dat jij niet aan Discord wilt moet je zelf weten, op privacy na zie ik niet echt serieuze argumentatie. Ik vind "stick it to the man" altijd neerkomen op kinderlijk recalcitrant zijn, daar heb je vooral jezelf mee.

Concurrentie zou natuurlijk altijd goed zijn en is in principe gewoon mogelijk, immers geen enkele markt is zo open als die van communicatie via internet. Je moet echter gebruikersaantallen krijgen en daarmee komt het er helaas op neer dat de grote communities al gevestigd zijn, die stappen niet snel over, terwijl de kleine communities amper geld opbrengen.

Bestaande partijen zouden hier op in kunnen springen, platformen als Steam die hun community features uitbreiden. Echter Steam lijkt niet meer te willen zijn dan een store, die ziet er vast geen financieel gewin in.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben het geheel eens met dit topic. Maar tja, Discord biedt wel een gebruikservaring die ver superieur is aan TS/Ventrilo, en dat ook nog eens gratis. Uiteraard zie ik niet hoe Discord dit vol kan houden, die paar Discord Nitro gebruikers lijken mij iig echt niet voldoende. En dan krijgen we of dat er ineens wel betaald moet worden voor noodzakelijke features, of de handel stort in. Maar zelfs als de handel instort, is dat te laat voor TS/Ventrilo, want die zijn doodgemaakt.

Echter je kan er heel hard tegen schreeuwen, maar ik gebruik het maar gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verplaatst van HSA naar PB.

@Umbrah Dit, interessante, topic is in dit forum beter op zijn plaats in de ogen van de mods Spielerij en Privacy & Beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ook ik ben uit de tijd van IRC en ik verdien mijn geld door telefonisch bereikbaar te zijn, al jaren. En daardoor heb ik vaak minder zin om met mensen te ouwehoeren met een headset op mijn hoofd. Daarbij vertik ik het om tegen mijn PC te praten (anders dan dat ik het beestje af en toe verwensingen naar zijn monitor werp).
Met andere woorden... ik heb geen behoefte aan een of andere voice-applicatie (anders dan de telefoon). Tel daarbij dat ik vind dat ik aan Telegram, Signal, Whatsapp, IRC, Skype, Slack, Mattermost en mail eigenlijk al applicaties te veel heb.
Ik mis (vooralsnog) de toegevoegde waarde van een Discord. En ik geloof niet dat het een goeie vervanging is van én mijn zakelijke apps én de apps die ik privé gebruik.

Gelukkig heb ik niet veel met groepsdruk ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaan er eigenlijk nog active IRC servers/channels? 10 jaar terug begon het al met meer idlen in een channel dan chatten. Ik stam nog uit de tijd van Hetnet met irc.chatcity.nl :P

Nu heb ik discord, maar doe er niet veel mee dan idlen en af en toe een tech server opzoeken om iets te vragen, het is imo lang niet zo "gezellig" en leuk als IRC. Ik heb dagen besteed aan mIRC scripts maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:10

jurroen

Security en privacy geek

Disclaimer: ik heb zelf de 'luxe' niet afhankelijk te zijn van Discord (of vergelijkbare diensten) voor wat dan ook. Niet voor iedereen is dat zo gemakkelijk, dat begrijp ik en respecteer ik ook.

Interessant topic - en ook zeker met de link naar de afgelopen ZML. Ook erg tof om te zien dat die aflevering mensen aan het nadenken zet hierover. Dat zorgt op z'n minst voor een rationeler besluit om Discord te gebruiken!

Er zijn een aantal facetten die mij erg tegenspreken aan Discord:
  • Het is gecentraliseerd; je kunt een server starten maar die niet op eigen hardware installeren of on-prem hosten - alles draait bij Discord en enkel op hun servers.
  • De techniek die de overlays in games en de nauwe integratie daarmee mogelijk maakt, kan ook voor hele andere doeleinden gebruikt worden - beetje enge gedachte.
  • Het is weer zo'n VC-backed startup.
Voor mij is dat al meer dan genoeg reden om heel ver uit de buurt van Discord te blijven. Maar, als klap op de vuurpijl trof ik onderstaand bericht een tijd geleden. Wellicht wat FUD, maar als ook maar 10 procent waarheid is, schetst dit een heel ander beeld van dit "zorgwekkende" platform:
Long story. It’s the NSA’s wet dream.

Discord is filled with tracking systems which can’t be disabled. They claim they need to have these in order for some system involving push to talk to switch off if Discord detects you playing a game.

That being said, Discord can monitor every application open on your computer. This is how they show what games people are playing. It has a much more nefarious side however as this data is stored by the company, who will hold that alongside everything else you give them. Currently they’re backed by investors, but when that dries up, expect a Facebook level data auction from them. (Remember Cambridge Analytica?)

The owner of Discord is Jason Citron. He has been involved with privacy breaches in the past with his previous venture, OpenFeint. OpenFeint - Wikipedia
. This involved the same pattern. Investments ended, the company switched to auctioning off the information of their users. Gamers Say OpenFeint Sold Them Out

. OpenFeint was involved in lawsuits involving the Federal Trade Commission (FTC) in 2012.

If you use Discord on your phone, it may randomly lock you out until you give them your phone number. They claim this is for security and that you did something to provoke its systems, but this is unknown. The Discord subreddit is full of people who believe they have unjustly been targeted. Using a VPN will trigger this, so anonymity on Discord is one big nono! They want to store your data for when the investments slow down.

Discord is like Facebook in a lot of ways. In a way, it’s Facebook in its youth. Young Facebook got lots of investments, but as it grew and became older, the investments slowed down and Facebook had to find its own footing to increase its revenue. They became a data collection company. That’s their main purpose. Social media is just the avenue they use to collect the data of users.

For Discord, it’s the VOIP market. They offer the best service, no doubt about it, but when it comes to privacy, they’re downright awful. Your private conversations with other users are not encrypted with E2EE, which means Discord can log them, and sell your “private” topics to advertisers. They’re still in their youth, they haven’t matured yet and had to fund their own company, but let me tell you, sustaining constant investments forever won’t work. Someday they’ll move onto the next big thing. Then you’re all on your own.

They also work with the US government. All these reasons and more made me decide to delete my Discord account and set up on Riot.im, an open source VOIP with optional E2EE.
Bron

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik gebruik beide, Discord voor WPO Online, maar TeamSpeak voor alle andere games. Discord heeft als voordeel dat je snel even een server de lucht in trapt wat invites doet, overzichtelijk is en je kan snel tussen servers schakelen.

Vooral dat laatste mis ik met bijvoorbeeld TeamSpeak, TS moet je tijd in steken. Servers voor TS kosten geld. Maar toch werkt TS wel weer fijner. Ik denk ook dat het te maken heeft met je voorkeuren. Mijn Duitse WoT clan is via TS bijvoorbeeld dus waarom naar Discord. Voor dat 10tje huur per maand?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmwa
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-08-2020
zoon vroeg of hij een abonnement mocht nemen bij Discord-nitro, dus de duurdere van $9,99 p mnd. want de classic is volgens hem niks en kan je niks mee.
als ik hun voorwaarden lees, zie ik een grote waslijst wat je niet mag of je account geblokt kan gaan worden of je voor schade bedragen word aansprakelijk gesteld, en maar 1 regeltje wat je wel mag, het maandelijks betalen >:)

Welke meer waarde heeft Discord-nitro voor mn zoon als verwoed gamer, ?
terwijl hij ook via de games kan chatten met mede spelers !

[ Voor 28% gewijzigd door hmwa op 13-07-2020 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraadbreuQ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-04 13:11
Ik begrijp dat het gesprek hier vooral gaat over het vraagstuk privacy 'zelf bepalen wat je deelt'. Op BitsofFreedom staat genoeg om een goed beeld van dit concept in de digitale wereld te vormen.
Waar veel van ons (denk ik) steeds meer behoefte aan hebben is een beetje uitleg over de vraag 'wat kan ik doen?'. Zelf kunnen bepalen waar het programma in je pc gaat lopen speuren is wel prettig, maar welke mogelijkheden hebben wij als gebruiker van een gratis dienst?
Gebruik je als privacy-liefhebber; een (proton)VPN (wat dus misschien niet heel handig werkt bij online sessies), willen we wat sandboxing-opties of zijn er makkelijke progs om false data aan het programma door te spelen? Misschien kan iemand hier wat over kwijt?

semi- Off-Topic;
Hadden we ook niet zoiets als een privacy-shield gaande? Zeer fijn als dat nog eens iets zou worden :X
Shoshana Zuboff dus maar for the win?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:30
hmwa schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:55:
zoon vroeg of hij een abonnement mocht nemen bij Discord-nitro, dus de duurdere van $9,99 p mnd. want de classic is volgens hem niks en kan je niks mee.
als ik hun voorwaarden lees, zie ik een grote waslijst wat je niet mag of je account geblokt kan gaan worden of je voor schade bedragen word aansprakelijk gesteld, en maar 1 regeltje wat je wel mag, het maandelijks betalen >:)

Beetje late reactie, maar het klopt. Qua privacy en voorwaarden is Discord niet het meest vriendelijke platform. Beter gezegd, privacy gericht is het een nachtmerrie van jewelste... Maar goed, dat had je onderhand al gelezen. ;)

Maar om je vraag te beantwoorden. Het grootte verschil tussen Nitro en Nitro 'classic' is het volgende:
  • Classic krijgt geen tweemaal server boosts;
  • Classic krijgt 30% korting op het aanschaf van losse server boosts;
  • Classic heeft een maximale upload bestands limiet van 50MB (per bestand) ipv. 100MB;
  • Classic een maximale screenshare, (Go Live) stream en videocall resolutie van 1080p60 ipv. source wat hogere resolutie of bitrate kan zijn.
Om te weten wat een server boost inhoud zie https://support.discord.com/hc/en-us/articles/360028038352 .

Voorheen was de non-classic nitro variant de Discord Store(Denk aan GOG, Steam etc..) wat ze niet lang erna hadden gesloten. Wil je geen vast abbo nemen is er ook de mogelijkheid om het te kopen als cadeau, maar het zelf te verzilveren. Dan verloopt het gewoon af zonder vaste verlenging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rain2reign schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:25:
[...]

Beetje late reactie, maar het klopt. Qua privacy en voorwaarden is Discord niet het meest vriendelijke platform. Beter gezegd, privacy gericht is het een nachtmerrie van jewelste... Maar goed, dat had je onderhand al gelezen. ;)
Heb jij hier zelf nog wat (aanvullende) informatie over? Juist dit lijkt mij een erg mooi punt om verder te bespreken in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 13:15
hmwa schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:55:

In core is Discord voor Voice en chat.
Die nitro geeft geen verbetering eraan behalve dat je betaald om "fancy" dingen te kunnen gebruiken die normale gebruikers niet kunnen. Link beneden staat precies beschreven wat je ervan krijgt.
Ik vind het niet de moeite waard om ervoor te betalen, met TeamSpeak en Ventrilo deed ik het nog wel.

https://support.discord.c...scord-Nitro-Classic-Nitro
Pagina: 1