Drupal 7 upgraden naar drupal 8 via migrate: "error"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 17:53
Ik ben een overgang van een drupal 7 website naar drupal 8 aan het voorbereiden.
Via "upgrade" kan ik alle data migreren, en dat is nu 1 keer gelukt.

Die versie ben ik nu aan het inrichten zoals ik 'm wil hebben, om daarna een laatste maal een upgrade te doen vanaf een kale site (minimal install) waar al wel de modules inzitten die ik nodig heb.

Ik krijg alleen nu steeds de melding "website encountered an error, please try again later."
Eerst met alleen deze zin, later met iets meer info en een link naar logs. Die link geeft dan weer de eerst genoemde error.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Drupal 7 met ubercart en webform, mysql database, drupal 8 drupal sqlite database, drupal commerce, webform en anderen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alle errors in de drupal reports weggewerkt.
Ik heb de standaard uitleg op de drupal site doorgewerkt.

Kan ik in de database zoeken naar het aangemaakte log?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan altijd een sqlite browser installeren. Zit in de standaard repo van elke Linux distro. Heb je ook het upgradepad gelezen van Drupal? Wordt sqlite nog ondersteund in deze? En welke datatabase wordt er werkelijk gebruikt, want je noemt ook Mysql.

En over welke webserver software hebben we het? Apache httpd, nginx, lighttpd, MS IIS, anders?

Dan nog het punt van waar je je topic hebt geplaatst. Je vraag is meer over server software dan het OS waar het op draait. Ik verplaats daarom dit topic van NOS naar SWS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 17:53
Dank voor je reactie.
Het was me niet duidelijk waar te plaatsen maar prima zo.

De D8 installatie is sqlite, de oude D7 is apache, gewoon standaard linux hosting.
Het upgradepad heb ik helemaal gevolgd.

Ik heb het idee dat de fout voortkomt uit de bestanden die inmiddels op de server staan.
Dat is de hele set die ik nodig heb voor de nieuwe site, inclusief de bij installatie aangepaste setting.php en de libraries die webform nodig heeft een de plugins die commerce nodig heeft.

Ik heb inmiddels een kale installatie geprobeerd zonder de eerder gemaakte settings.php maar dat gaf nog steeds de error.

Is er nog een andere file die aangepast wordt tijdens installatie?

Als het niet zo'n klus zou zijn (voor mij als non-pro bouwer) alles vanaf nul te installeren dan had ik dat al geprobeerd maar er blijven niet veel andere opties over....

[ Voor 7% gewijzigd door SvenHe op 19-02-2020 09:58 ]