Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A50
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-09-2022
Oops, nieuw topic gepost in verkeerde Topic.

[ Voor 93% gewijzigd door A50 op 05-03-2020 16:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zoek maar eens op ''doze'' ik wordt er ook gek van, veel meldingen komen niet door totdat je de telefoon (Samsung S9 in mijn geval) gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A50
Hallo Fable, ik ben nieuw op dit forum. Wat bedoel je met "doze" ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-05 14:54

Angeloonie

Cheeseburger Addict

A50 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:32:
Hallo Fable, ik ben nieuw op dit forum. Wat bedoel je met "doze" ?
Zoek maar eens op ''doze''
1. Ga naar google.com
2. Typ samsung doze
3. Lees

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A50
Pfffff, hoezo "van het kastje naar de muur"! Zojuist een hele lange chat met Samsung Support gehad .... over niet ontvangen van push notificatie van een app bij "het in slaap vallen van mijn A50".

Ligt natuurlijk niet aan hun software maar aan de app van derden.

De app (incl. ingestelde push notificaties) in kwestie werkt prima in alle genoemde situaties en omstandigheden. Dit net als andere ingestelde pushnotificaties van andere apps.
Behalve in die situatie als boven genoemd.
Raak ik 's morgens na wakker worden de telefoon aan, bijv. met 2 vingers tikken op het scherm (niet eens een vergrendelpatroon doorlopen of de telefoon oppakken)...... en floep .... komt het pushbericht binnen.

Bedankt overigens over het advies van de "doze" optie, maar ik vind de diverse instellingen hierover zelf niet voor mijn A50.
Ik heb ook het idee dat Samsung Support hierover maar de helft weet ..... :(

[ Voor 12% gewijzigd door A50 op 18-02-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-05 14:54

Angeloonie

Cheeseburger Addict

A50 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:00:

Bedankt overigens over het advies van de "doze" optie, maar ik vind de diverse instellingen hierover zelf niet voor mijn A50.
http://nine-faq.9folders....android-6-7-and-8-devices

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A50
Dank je wel.
Maar ook door deze schermen ben ik al helemaal heen gefietst. Voor de A50 werken de instrucites overigens niet zo als via de link aangegeven.
> Instelllingen (Settings)
> Apparaatonderhoud (Device Maintenance) ---> toont bij mij bijv. 94/100 (= uitstekend)
> Batterij (Battery)
> Batterijverbruik (Batteryusage)

is nog wel te vertalen en te volgen, maar daarna gaat het mis ... er is geen "More" button at the topright, enkel een selectiemogelijkheid met 3 verticaal geplaatste puntjes die "OS-/systeem-apps verbergen" mogelijk maakt.
Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A50
Inmiddels heb ik conform afspraak met Samsung Support vanmorgen een aantal testjes uitgevoerd met mijn slapende A50.
Vanaf de Iphone van mijn partner heb ik mijn slapende A50 achtereenvolgens een SMS, e-mail en Whatsapp bericht gestuurd.
Gevolg: enkel de SMS wordt via een geluidsnotificatie door mij A50 opgemerkt. de e-mail en whatsapp dus niet.
Let op: Ik heb op dat moment mijn A50 niet aangeraakt of opgepakt.
Wel zie ik op het Always on Display de verschillende icoontjes van SMS, Whatsapp, email (en zelfs een Galaxy store app update) staan. Ik maak daar van de Iphone wat screenshots van en stuur deze via whatsapp vanaf de Iphone nogmaals naar mijn A50.
De volgorde van de getoonde icoontjes op mijn A50 veranderd daardoor (lees: de meest actuele ontvangst staat links) en zelfs wordt op dat moment de Whatsapp ontvangen via een geluidsnotificatie.
De A50 "lijkt" wakker te worden .... en ik stuur nogmaals een SMS van de Iphone. Ook deze wordt weer herkend op de A50 inclusief geluidsnotificatie en verandering van volgorde van getoonde icoontjes.
Dit alles heb ik weer aan Samsung Support laten weten incl. bewijzen van screenshots, maar men blijft het afschuiven op een probleem van ontwikkelaars van apps van derden.
Wat hiermee eigenlijk wordt gezegd: zowel Whatsapp alsook email als ook een pushnotificatie vanuit een app zijn de veroorzaker van het probleem en niet de Samsung Galaxy A50 software.
Kom op ....
Je ziet dat de notificaties allemaal aankomen op de A50 alleen niet gepaard gaan met de bijbehorende (geluids)notificatie. Ook al zijn de instellingen daarvoor, na controle van Samsung Support, allemaal corect ingesteld op de A50.
Pfffff ...... kastje naar de muur en terug !!

• A50
Op verzoek van de installateur heb ik 's avonds mijn WiFi ontvangst op de Samsung Galaxy A50 uitgeschakeld. Dus enkel 4G actief.
's Morgens, wederom bij wijze van test, achtereenvolgens een SMS, een Whatsapp bericht en een pushnotificatie vanuit een app gestuurd vanaf de IPhone naar mijn "nog slapende Samsung".
Gevolg: Idem als eerste test (een dag eerder) nl. SMS wordt op Samsung ontvangen en ook akoestisch gesignaleerd, de Whatsapp en ook de pushnotificatie vanuit de app komen wel aan (je ziet nl. de icoontjes op het Always On display staan), MAAR AKOESTISCH GEBEURT ER NIETS.
Let op: de Samsung is op dit moment NOG NIET AANGERAAKT EN/OF OPGEPAKT.
Dit alles ook weer laten weten aan Samsung Support medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A50
Met Samsung Tutor zeker 30 minuten gesproken en samen de A50 bekeken op de diverse Instellingen.
Geen afwijkingen gevonden die dit probleem m.b.t. pushnotificaties e.d. zou kunnen veroorzaken bij deze Instellingen.
Tutor ontdekte wel dat er een "derden App" was geïnstalleerd die binnen de Instellingen van deze App het Samsung A50 probleem zou kunnen veroorzaken.
De app is verwijderd en verder werd er verteld dat er binnen de Samsung A50 geen enkele functionaliteit aanwezig zou zijn die de telefoon in een bepaalde Sluimer en/of Slaaptoestand brengt.
Wel is er een Niet Storen functie die instelbaar is, maar indien geactiveerd zijn daarbinnen ook allerlei meldingsinstellingen mogelijk die meldingen en de bijbehorende geluiden wel of niet weergeven. Deze Niet Storen functie is ook grondig bekeken en is niet de veroorzaker van het probleem van niet ontvange pushnotificaties bij iets "wat lijkt op een slapende Samsung".
Zucht ..... afwachten dus maar tot afgelopen nacht en de pushnotificaties van vanmorgen.
Resultaat .... ondanks verwijderen van de gevonden Klok app treedt het probleem nog steeds op. Geen pushnotificatie TOTDAT de "slapende" A50 wordt aangeraakt.
Balen .....
Het resterende advies van de Tutor was - indien het probleem niet zou zijn opgelost - het toestel naar Fabrieksinstellingen terug te zetten ... met alle gevolgen voor ingestelde zaken.
Hier voel ik vooralsnog niet veel voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 371560

De doze funktie (Optimize Battery Usage) zit op de A50 onder

-instellingen
-apps -
-in apps selecteer de 3 puntjes en kies daar
-speciale toegang en dan
-batterijverbruik. optimals..

Misschien kan je daar wat kan ontdekken.
Apps die daar aan gevinkt zijn worden beperkt in bepaalde functies.

Hoop dat je er wat aan heb, anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A50
Hallo,
Gisteren heb ik waarschijnlijk ergens (per abuis) iets aangeklikt op mij Samsung Galaxy A50 waardoor er nu bij een binnenkomend bericht van het type SMS, Whatsapp, Mail, pushnotificaties etc. een pictogram verschijnt op mijn het scherm waarop ik mij op at moment op mijn A50 bevind.
Je kunt het ook aanklikken en vervolgens wordt in een geopend scherm de berichtgeving geopend en kun je de functionaliteit daarvan "gewoon"gebruiken.
Zie bijlage .....

Ikzelf was ergens met Bixby "aan het klooien" en mogelijk dat het dus daar ergens geregeld werd. Ik heb Bixby inmiddels volledig geïnactiveerd, maar toch blijven de popup pictogrammen komen.

Weet iemand waar dit vandaan komt en hoe ik er weer vanaf kom?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTykb9mihBjksimLlvIK6DaOI1s=/f/image/rbm0wycnrDnwpObg0IP9IlmR.png
Pagina: 1