Sonarworks Reference Headphone Calibration

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 00:22
Hoi, over deze software heb ik gelezen dat je koptelefoon kan Kalibreren.
Misschien een stomme vraag, maar wordt de koptelefoon dan aangepast, of is het software op je computer die het geluid zodanig bij stuurt, met een profiel dat je hebt gemaakt met Sonarworks, zodat je het juiste geluid krijgt te horen.

Met andere woorden als je koptelefoon gekalibreerd is op je PC met deze software, is deze verandering dan ook waarneembaar als je deze gekalibreerde koptelefoon ergens anders op aan sluit? (zoals digitale piano)

Zoals een soort firmware geïnstalleerd wordt op je TV (in dit geval koptelefoon)

Of krijg je de gekalibreerde koptelefoon alleen te horen alleen op die pc?
Zo ja wat wordt dan aangestuurd door het profiel?

[ Voor 11% gewijzigd door Snake_Eye op 17-02-2020 23:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Om welke hoofdtelefoon gaat dit?

Als het gewoon een "domme" koptelefoon is, gaat daar natuurlijk niets aan gekalibreerd worden en zit het allemaal in je PC. Ik begrijp alleen niet zo goed wat er valt te "kalibreren" aan een hoofdtelefoon?

Echt heel moeilijk is het niet om een hoofdtelefoon met een 'vlakke' response te maken. Het is geen compexe luidspreker met meerdere speakerunits, wisselfilters en een complexe akoestiek?

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 18-02-2020 20:40 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
JvS schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:37:
Om welke hoofdtelefoon gaat dit?

Als het gewoon een "domme" koptelefoon is, gaat daar natuurlijk niets aan gekalibreerd worden en zit het allemaal in je PC. Ik begrijp alleen niet zo goed wat er valt te "kalibreren" aan een hoofdtelefoon?

Echt heel moeilijk is het niet om een hoofdtelefoon met een 'vlakke' response te maken. Het is geen compexe luidspreker met meerdere speakerunits, wisselfilters en een complexe akoestiek?
Ik ben nog aan het overwegen tussen de Audio Technica ATH-M50x en de AKG K-371
De bedoeling is inderdaad een 'vlakke' response te maken.

Maar kan een koptelefoon net zoals een TV, een firmware update krijgen?
Of wordt het geluid via de PC zo aangepast met een profiel en zo naar de Koptelefoon gestuurd. Waardoor je het geluid te horen krijgt zoals het moet zijn. Maar dat er in feite niks aangepast wordt aan de koptelefoon.

[ Voor 22% gewijzigd door Snake_Eye op 18-02-2020 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:23
Als je voor een vlakke tuning wilt gaan zou ik eerder de ATH-M40x overwegen dan de M50x, althans volgens Audio Technica zelf heeft die (de m40x) een vlakke tuning.
Houd er rekening mee dat bij een vlakke tuning in eerste instantie er voor je gevoel waarschijnlijk te weinig bass aanwezig is maar dat is voornamelijk gewenning, je oren moeten even een soort van resetten als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit gaat via de pc. En in plaats van 100 euro aan een hoofdtelefoon en dan 100 euro aan software, zou ik gewoon je budget oprekken naar 200 en voor dat geld de best klinkende hoofdtelefoon kopen.

Een normale hoofdtelefoon heeft geen firmware

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 19-02-2020 05:59 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
JvS schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 05:58:
Dit gaat via de pc. En in plaats van 100 euro aan een hoofdtelefoon en dan 100 euro aan software, zou ik gewoon je budget oprekken naar 200 en voor dat geld de best klinkende hoofdtelefoon kopen.

Een normale hoofdtelefoon heeft geen firmware
Had al de vermoede dat het alleen via de pc zou gaan, daar schiet ik niets mee op, als ik de koptelefoon zou gebruiken op de digitale piano.
MonkeyJohn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 04:50:
Als je voor een vlakke tuning wilt gaan zou ik eerder de ATH-M40x overwegen dan de M50x, althans volgens Audio Technica zelf heeft die (de m40x) een vlakke tuning.
Houd er rekening mee dat bij een vlakke tuning in eerste instantie er voor je gevoel waarschijnlijk te weinig bass aanwezig is maar dat is voornamelijk gewenning, je oren moeten even een soort van resetten als het ware.
Wat warmere tonen is niet zo erg, als de hoge tonen maar niet te hard klinken.

[ Voor 37% gewijzigd door Snake_Eye op 19-02-2020 12:20 ]

Pagina: 1