NIC wil alleen versturen

Pagina: 1
Acties:

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
Ik heb ongeveer het zelfde probleem als er hier: [topic=173797] beschreven werd.

Kort samengevat:
Mijn netwerkje (PC met 1x Realtek en de Casema modem eraan, deze deelt het internet), een 3Com OfficeConnect 8 poorts switch, en mijn eigen PC met 3Com 905b kaart.
Ik heb hiermee een *vaag* probleem.

Mijn computer wil alleen pakketten versturen, niet ontvangen (met Win2k zie je dat bij dat netwerkicoontje). Andere kaart maakt niet uit, de stekkertjes van de UTP kabel zijn goed (2x opnieuw eraan gezet).
Ook WinME doet het niet

Het gekke is, de eerste keer dat ik de realtek erin had (zo een had ik eerst), werkte het. Rebooten, alles nog steeds prima.
Een nachtje slapen, en na de koude start... niks meer, en nooit meer teruggeweest.
Gisteren kwam m'n 3Com, ik blij: weer een werkend netwerk.
Vandaag koude start: weg was het weer... niks :(
Ander PCI slot... nog niks, en zo te zien gaat het ook niet meer werken :'(

De oplossing uit het andere topic:
Na het zetten van PCI Dynamic Bursting op disabled, werkt het wel goed
Probleem: die optie zit niet in mijn bios (of het heet niet zo :? )
Ik heb een Asus A7M266.

Help! :)

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
Niemand een idee?
Damn.. dan smijt ik m'n PC maar de trap af ofzo ;(

Verwijderd

Een realtek 8029 ISA kaart?

daarvan is bekend dat ze flinke nukken hebben zoals data verminking etc. weg smijten dus

Verwijderd

Waar woon je, dan kom ik hem wel opvangen. >:) >:)

Verwijderd

Maar eff siri; Het probleem is dus niet je "servertje", maar je werkstation heeft dus een probleem, heb je al geprobeerd gewoon files van de "server" naar het werkstation gekopieerd? Zo ja accepteerd 'ie dat? kan je wel pingen naar je servertje.kortom geef aub wat meer info, wat heb je allemaal geprobeerd.

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
Op het moment 'ziet' het werkstation de server niet en andersom, dus ook niet met pingen.
De server is prima, want die heeft al meerdere keren bewezen dat 'ie het doet (toen mij PC het ook deed).

Het vage is alleen dat mijn PC het nu niet meer doet (zoals ik al beschreef, hij deed het een paar keer met de realtek, en gisteren 1 dag met de 3com kaart, maar nu niet meer, terwijl ik geen instellingen heb veranderd).

OF mijn PC sloopt netwerkkaarten (lijkt me een beetje onwaarschijnlijk), OF mijn PC heeft gewoon wat tegen die dingen (ze doen het maar eenmalig :? ).

Wat ook nog een mogelijkheid is (weet ik niet) is dat een switch (niet mijn 3com, maar een andere linkpro van een buurjongen) de boel vern*kt. Ik had die er eerder tussen, en vanochtend wilde ik testen of dat ding nou stuk was of niet. Met dat ding ertussen werkte het niet, en daarna ook niet meer met mijn 3com ertussen.
Kunnen zulke dingen netwerkkaarten slopen :?

PS Pieke:
De server heeft een Realtek 8139 10/100 ding...

Verwijderd

En als je die switch er eens tussenuit laat?
Dus een cross-cable direct tussen de twee netwerkkaarten hangen.

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
[edit]
Het is voor elkaar... hoe weet ik niet.
Beetje met een schroevendraaier in m'n PC zitten porren enzo, weer aangesloten, alles nog eens wanhopig opnieuw ingevuld in windows, maar ok. Ik ben tevreden
Pagina: 1