Vraag

• SO_1601
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik heb een SM J320FN ik heb geprobeerd een nieuw android versie te flashen. Maar dat is volledig mislukt.
Nu staat er letterlijk niks op.
Via Odin lukt het nu niet meer.

Kan iemand me helpen om er weer een systeem op te zetten?

Alle reacties

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Iets meer informatie over wat er gebeurt is en wat je nu nog op de telefoon ziet is wel handig.

Wat heb je gedaan voordat dit eindstadium er was? Wat uitgebreider, stap voor stap. Start de telefoon nog wel op? Hoe weet je dat er niets meer op staat, is de telefoon nog wel te 'zien' in Windows oid?

In this world, Elwood, you must be oh so smart or oh so pleasant. Well, for years I was smart. I recommend pleasant. You may quote me.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-02 16:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@SO_1601 welkom op Tweakers.

Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Wat voor (fout)meldingen krijg je?
- Welke stappen heb je gevolgd / gedaan?
- Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

• SO_1601
Ik heb een geflashte android versie erop proberen te zetten dat is mislukt.
Als ik hem nu aan doe krijg ik een melding:

Firmware upgrade encountered
an issue. Please select
recovery mode in kies & try again.

In windows is het niet meer te zien. Dat er een device is aangesloten.

Als ik de firmware (gedownload via sammobile) via Odin erop wil zetten lukt dat niet. (FAIL).

Hoop dat dit meer duidelijkheid geeft?!?

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 20:31
SO_1601 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:44:
Als ik hem nu aan doe krijg ik een melding:

Firmware upgrade encountered
an issue. Please select
recovery mode in kies & try again.

In windows is het niet meer te zien. Dat er een device is aangesloten.

Als ik de firmware (gedownload via sammobile) via Odin erop wil zetten lukt dat niet. (FAIL).

Hoop dat dit meer duidelijkheid geeft?!?
Wat is een geflashte android?

Als je via de drie knopjes niet in download mode komt kun je een JIG proberen.

https://www.google.com/se...67j0i10j46i10.r1MS6okjGzY

Mocht dit ook niet helpen, zoek een telefoon zaak die een jtag heeft.

nbx

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Welke rom heb je precies proberen te flashen, en welke stappen heb je precies uitgevoerd? Waar ging het mis? Heb je toevallig tijdens het flashen de kabel los gehad of de computer opnieuw opgestart?

In Kies (Samsung software om de telefoon te beheren) zit een optie om noodherstel van de firmware uit te voeren. Probeer dus eens de laatste versie daarvan te downloaden en kijk of hij dan herkend wordt.

Als download mode niet werkt, kan je met bijna dezelfde knoppen combinatie (vol up in plaats van down) in de recovery komen. Daar is als het goed is ook een optie om terug te gaan naar fabrieksinstellingen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-02 16:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
SO_1601 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:44:
Zover was ik inderdaad al. Maar het is belangrijk om te weten welke Android versie (ROM) en welke stappen je hebt gedaan.

• SO_1601
https://opengapps.org/ via deze site heb ik (ARM64 _ 5.1 _ Stock) willen flashen.

Wat is 'Kies' voor programma? waar kan ik dat downloaden?

Fabrieksinstellingen die optie is er ook niet meer.

Hoe werkt dat met JIG?

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
gwystyl schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 23:49:
Welke rom heb je precies proberen te flashen, en welke stappen heb je precies uitgevoerd? Waar ging het mis? Heb je toevallig tijdens het flashen de kabel los gehad of de computer opnieuw opgestart?

In Kies (Samsung software om de telefoon te beheren) zit een optie om noodherstel van de firmware uit te voeren. Probeer dus eens de laatste versie daarvan te downloaden en kijk of hij dan herkend wordt.

Als download mode niet werkt, kan je met bijna dezelfde knoppen combinatie (vol up in plaats van down) in de recovery komen. Daar is als het goed is ook een optie om terug te gaan naar fabrieksinstellingen.
Als het flashen mislukt is, heb je niet zo heel veel aan teruggaan naar de fabrieksinstellingen.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

SO_1601 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:43:
https://opengapps.org/ via deze site heb ik (ARM64 _ 5.1 _ Stock) willen flashen.
Opengapps is de vrije versie van Google Apps zoals play store, play services enzovoort. Dan heb je dus (nog) geen rom geflasht, maar alleen de ondersteunende programma's van Google. Zonder die programma's kan je moeilijker updaten en werken sommige programma's niet goed.
Even zoeken brengt je al heel snel hier: https://www.samsung.com/nl/support/kies/. Zoals ik in mijn vorige post al zei is dat het beheerprogramma van Samsung voor Samsung telefoons. Daarmee kan je bijvoorbeeld backups maken van je programma's en instellingen en je telefoon synchroniseren met Outlook. En als bonus kan je er nieuwe officiele firmware mee installeren of firmware herstellen als je telefoon het niet meer goed doet.

Hoe werkt dat met JIG?
De JIG (weer even zoeken is eigenlijk alleen een micro-USB stekkertje waarbij een paar draadjes kortgesloten zijn. Als je die in je telefoon doet en dan de telefoon aan zet, gaat hij vanzelf naar de download modus. Dat kan handig zijn als je vaak flasht of als het niet lukt om die knoppencombinatie goed in te drukken.
ChinaGeek schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:43:
[...]

Als het flashen mislukt is, heb je niet zo heel veel aan teruggaan naar de fabrieksinstellingen.
Omdat Android niet meer helemaal opstart kan je er niet vanuit de normale instellingen bij, maar als je in de recovery kan komen moet je wel die optie proberen. Als dat niet werkt, en noodherstel vanuit Kies ook niet, dan wordt het wel een ingewikkeld verhaal.....

[Voor 60% gewijzigd door gwystyl op 19-02-2020 08:54]

• ChinaGeek
SO_1601 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:43:

Hoe werkt dat met JIG?
Heb je überhaupt enig idee wat je aan het doen was?
Dit is een pakket waarmee je de Google Apps kunt flashen. De 5.1 variant is voor Android 5.1, een versie van 6 jaar terug...
Kies is software van Samsung. Zoek er gewoon eens op.

• SO_1601
Ja ik weet wel wat ik aan het doen was.
Maar ik kon er geen andere versie opzetten de SM J320FN had oorspronkelijk een android 5 op en die kon niet geüpgraded worden. (wel jammer)
Als ik het goed heb is kun je via de site een vollesige android versie met google apps downloaden.

Via Sammobile daar staat alleen software van Samsung toch?
Eerlijk heb ik liever een schone android van de UI ONE van Samsung, maar als het niet anders kan geen probleem.

De fabrieksinstellingen staan er niet tussen ook niet als ik met de 3 knoppen doe.

[Voor 54% gewijzigd door SO_1601 op 19-02-2020 08:52]

• ChinaGeek
SO_1601 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:48:
Ja ik weet wel wat ik aan het doen was.
Maar ik kon er geen andere versie opzetten de SM J320FN had oorspronkelijk een android 5 op en die kon niet geüpgraded worden. (wel jammer)
Als ik het goed heb is kun je via de site een vollesige android versie met google apps downloaden.

Via Sammobile daar staat alleen software van Samsung toch?
Eerlijk heb ik liever een schone android van de UI ONE van Samsung, maar als het niet anders kan geen probleem.

De fabrieksinstellingen staan er niet tussen ook niet als ik met de 3 knoppen doe.
Nee dat kan je niet. Je kan op die site een Gapps pakket downloaden, geschikt voor een bepaalde Android versie.
Die Android versie zelf kun je daar niet vandaan halen, logisch ook, want die is toestel afhankelijk.
UI ONE bestaat helemaal niet voor de J3.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Kom je in download modus of in de recovery?

Op Sammobile staan inderdaad alleen officiele Samsung firmwares. Daar ga je dus ook geen nieuwere versie vinden. Op XDA-developers.com staan roms die door mensen zelf zijn gemaakt vanuit de basis van Android (AOSP) zoals Lineage OS of vanuit Samsung roms voor andere toestellen die geschikt zijn gemaakt voor jouw toestel. De laatste versie van Lineage OS die ik zie is gebaseerd op Android 7.
Ik zou er alleen niet zomaar van uit gaan dat je een Samsung-rom vindt voor jouw telefoon die de One UI heeft. Dat is volgens mij namelijk pas vanaf Android 8, en dan alleen in officiele Samsung roms (voor bijvoorbeeld de Galaxy S8)

[Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 19-02-2020 08:59]

• SO_1601
UI ONE, was als voorbeeld ik weet niet welke laag samsung over android deed bij de J3.
Maar als het kan wil ik graag een schone versie van android.
En dat moet dan bij XDA-developers.com?

Als dat niet kan/lukt dan wil ik de echte samsung firmware erop zetten?

• ChinaGeek
SO_1601 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:59:
UI ONE, was als voorbeeld ik weet niet welke laag samsung over android deed bij de J3.
Maar als het kan wil ik graag een schone versie van android.
En dat moet dan bij XDA-developers.com?

Als dat niet kan/lukt dan wil ik de echte samsung firmware erop zetten?
Je hebt geen idee wat je doet, je moet gewoon de officiële firmware pakken en Kies zijn ding laten doen.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij de J3 heette het nog TouchWiz. De laatste officiele versie kan je downloaden op Sammobile. Dat is deze, gebaseerd op Android 5.1.1

Een kale Android beleving krijg je met Lineage OS, maar ik zou heel goed de instructies lezen voor je daarmee aan de slag gaat.

• SO_1601
Maar is de oude officiele nog wel 'veilig' in gebruik? aangezien die geen updates meer krijgt?

• SO_1601
Noodherstel firmware, vraagt een herstelcode, is die ergens terug te vallen?

• SO_1601
Via kies lukt het niet

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik vermoed gewoon de pincode die je normaal gebruikt als je de telefoon net hebt opgestart of om hem te unlocken

en tipje: rechtsboven zit een linkje "wijzig". Als je daar op klikt kan je je vorige post aanpassen in plaats van steeds een nieuwe post maken......

[Voor 40% gewijzigd door gwystyl op 19-02-2020 09:40]

• ChinaGeek
SO_1601 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:14:
Maar is de oude officiele nog wel 'veilig' in gebruik? aangezien die geen updates meer krijgt?
Het verdient sowieso de aanbeveling een ander toestel voor dit drama toestel aan te schaffen.

• SO_1601
Ik wil deze gewoon als extra toestel gebruiken.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zeg nou eens precies wat je gedaan hebt en wat er niet lukt? Met alleen "het lukt niet" komen we niet veel verder. Liefst met een screenshot/foto of foutmelding, dan kunnen we een stuk gerichter hulp bieden.

En weer een zoekopdrachtje voor je: zoeken bij google naar 'noodherstel herstelcode samsung kies' --> http://update.kies.samsun...gencyrecovery/?lang=nl-NL

[Voor 37% gewijzigd door gwystyl op 19-02-2020 09:51]

• ChinaGeek

• SO_1601
Via Odin gaf het een FAIL
Dat was dus niet gelukt.

Hoe kan ik hier een screenshot toevoegen??

• ChinaGeek
SO_1601 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:53:
Dat was dus niet gelukt.

Dan doe je iets fout. Zoals beschreven in het filmpje kun je het oplossen.

• SO_1601
Hoe kan ik een screenshot plaatsen hier?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

SO_1601 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:53:
Dat was dus niet gelukt.

Screenshot met je computer maken (Windows toets + Shift + S, deel uitknippen en opslaan waar nuttige info staat)
Foto uploaden naar je fotoalbum hier (https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/) of ergens anders en dan aan je post toevoegen via [img]linknaarplaatje[/img] --> Forum FAQ #images ?

Kom, een beetje zoeken mag wel hoor.

• SO_1601
Ik kan nog geen screenshots/foto's plaatsen. Ik heb te weinig karma

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

SO_1601 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:01:
Ik kan nog geen screenshots/foto's plaatsen. Ik heb te weinig karma
zoeken bij google naar 'host images online free'

• SO_1601
https://ibb.co/Wyyrw0Z

Dit krijg ik als ik via KIES me telefoon aansluit.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

En staat de telefoon dan in download mode?

Kon je in de recovery komen? Heb je daar geprobeerd om de firmware te herstellen? Heb je het filmpje van @ChinaGeek al bekeken en gedaan wat daar uitgelegd wordt?

Ik ga even nuttige dingen doen, kijk misschien later vandaag nog wel naar deze thread.

• SO_1601
Telefoon staat in Download mode.
En ja

• SO_1601
https://ibb.co/7yzHwGP

Dit krijg ik als ik via odin doe.

• ChinaGeek
Ofwel een driver probleem, ofwel Kies die de com poort in gebruik houdt.

• SO_1601
Hoe bedoel je dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SO_1601
Kan iemand me hier nog mee helpen?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee