Opengapps is de vrije versie van Google Apps zoals play store, play services enzovoort. Dan heb je dus (nog) geen rom geflasht, maar alleen de ondersteunende programma's van Google. Zonder die programma's kan je moeilijker updaten en werken sommige programma's niet goed.
Wat is 'Kies' voor programma? waar kan ik dat downloaden?
Even
zoeken brengt je al heel snel hier:
https://www.samsung.com/nl/support/kies/. Zoals ik in mijn vorige post al zei is dat het beheerprogramma van Samsung voor Samsung telefoons. Daarmee kan je bijvoorbeeld backups maken van je programma's en instellingen en je telefoon synchroniseren met Outlook. En als bonus kan je er nieuwe officiele firmware mee installeren of firmware herstellen als je telefoon het niet meer goed doet.
Fabrieksinstellingen die optie is er ook niet meer.
Hoe werkt dat met JIG?
De JIG (weer even
zoeken is eigenlijk alleen een micro-USB stekkertje waarbij een paar draadjes kortgesloten zijn. Als je die in je telefoon doet en dan de telefoon aan zet, gaat hij vanzelf naar de download modus. Dat kan handig zijn als je vaak flasht of als het niet lukt om die knoppencombinatie goed in te drukken.
Omdat Android niet meer helemaal opstart kan je er niet vanuit de normale instellingen bij, maar als je in de recovery kan komen moet je wel die optie proberen. Als dat niet werkt, en noodherstel vanuit Kies ook niet, dan wordt het wel een ingewikkeld verhaal.....
[Voor 60% gewijzigd door gwystyl op 19-02-2020 08:54]