Zonneenergie (direct?) verbruiken zodat...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• AWeirdo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-05-2022
Goedemiddag Allen,

We zijn hier al een tijdje bezig met zonnepanelen, dat lukt helemaal, en we zijn bijna klaar om te bestellen.
Maar er blijft steeds een vraag rondhangen die ik nergens teruglees en waarvan ik hem misschien ook niet goed kan verwoorden. Maar ik doe een poging:

Kan ik de zonne-energie direct verbruiken zonder dat deze getelt wordt in de slimme meterkast?

Die vraag komt voort uit het volgende, wij zijn 'groot'verbruikers en hebben een flink dak waarmee we de rekening naar beneden kunnen stuwen als er zonnepanelen op komen omdat we dan (gedeeltelijk) van het gas af zouden kunnen.
Gezien dat heel nederland dalijk zonnepanelen heeft zal de belastingdienst vast denken, dat is fijn... effe dubbel en dwars gaan belasten wat iemand voor zijn eigen verbruik opwekt. Immers moet er geroofd worden :P 8)7 En dan betaal ik natuurlijk weer zo klere veel aan energielasten....

Dezelfde vraag in andere woorden... Hoe kan ik in de toekomst voorkomen dat de fiscus ziet hoeveel ik heb opgewekt? Kan ik met iets de opgewekte stroom eerder verdelen ofzo? Ik roep maar iets stoms/doms.

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:08

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Alles wat je zelf direct verbruikt registreert de meter niet. Dus je wasmachine aanzetten als de zon schijnt en zo..

Probleem is wel dat wanneer je er niet op let je zo minder dan 30% direct verbruikt. De rest gaat dus wel langs de meter, omdat je dus op dat moment teveel opwekt, daardoor terug levert, en op een later moment weer verbruikt.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:23
En zorg dat je omvormer al voorbereid is voor thuisopslag m.b.v accu’s. Als saldering wordt afgeschaft zou dit mogelijk in de toekomst financieel interessant kunnen worden.

[ Voor 8% gewijzigd door guido66 op 17-02-2020 17:55 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• teaser
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:09
Bekijk dit topic eens.