Ik overweeg een plantbak in de tuin te bouwen. De tuin is 11m breed en de bak zal een bepaalde vorm hebben (met een paar hoeken om het terras deels op te sluiten). We hebben te maken met een afschot van zo'n 50cm en de plantenbak komt er deels om dit afschot mooi op te vangen. Het gaat om een nieuwbouwhuis waarbij de achtertuin met grond is gevuld. Vervolgens heeft een grondbedrijf na opleveren een laag eraf gehaald en hier deels tuinaarde en deels zandgrond gestort. Ook hier is de grens waar de bak moet komen.
Ik sprak met een kennis die een eigen afbouwbedrijf heeft (en een hovenier als vader) en die geeft aan dat ik voor die bak aan een fundering op minimaal 130cm moet denken. Echter, ik heb op een specifieke plek een filtratiekrat en die begint op 80cm diepte. Dit is echter op maar een heel klein stuk waar de bak uiteindelijk komt.
Mijn kennis zegt, dat kan dus niet. Ik ben benieuwd of ik andere manieren kan bedenken en dat die 'bak' gewoon voor dat kleine deel (gaat maar om een stuk van 1m2) boven die filtratriekrat kan komen.
Wat zeggen jullie hiervan?

Ik sprak met een kennis die een eigen afbouwbedrijf heeft (en een hovenier als vader) en die geeft aan dat ik voor die bak aan een fundering op minimaal 130cm moet denken. Echter, ik heb op een specifieke plek een filtratiekrat en die begint op 80cm diepte. Dit is echter op maar een heel klein stuk waar de bak uiteindelijk komt.
Mijn kennis zegt, dat kan dus niet. Ik ben benieuwd of ik andere manieren kan bedenken en dat die 'bak' gewoon voor dat kleine deel (gaat maar om een stuk van 1m2) boven die filtratriekrat kan komen.
Wat zeggen jullie hiervan?

[ Voor 6% gewijzigd door GustavSan op 17-02-2020 16:40 ]