Mijn schoonouders hebben mij gevraagd om een nieuwe pc samen te stellen, zij gebruiken de pc voornamelijk voor office taken, internetten, en fotoboeken maken.
Wij zoeken vooral een systeem dat stabiel is en weer een groot aantal jaren mee kan.
Vanuit de werkgever van mijn schoonmoeder is er nog een potje beschikbaar waaruit een pc kan worden besteld waardoor alles nieuw aanschaffen de voorkeur heeft.
De recente BBG zijn voornamelijk op gamen gefocust, ik heb daar in rondgekeken en een aantal onderdelen geleend uit de build die ik nu heb.
De internet verbinding is Ziggo, met een bijbehorend wifi modem (onlangs vervangen)
backup is btw geregeld dmv duplicati word er dagelijks een backup naar mijn huis weggeschreven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen en fotoboeken maken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
de max is iets van 3k, maar dat is het totaal niet waard voor het gebruik wat ze doen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede WIFI adapter is noodzakelijk omdat er geen bekabeling aanwezig is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, voor de fun neig ik naar AMD maar ik wil vooral een stabiel systeem waar ik geen omkijken naar heb.
Ga je overklokken?
deze lijkt mij evident van niet
Wat verwacht je van ons?
Ik heb met name de volgende vragen:
1. Passen de geselcteerde onderdelen bij elkaar?
2. Wat is nu een fijne upgrade qua monitor daar zijn zoveel keuzes, 4k lijkt mij overdreven voor mijn schoonhouders maar een degelijk scherm voor de komende jaren is wat ik zoek.
is 27 inch een gangbare maat? heb ik wat aan 144hz? indien 144hz nuttig is kan het huidige systeem dit aan, of moet ik dan toch een losse GPU hebben?
3. zijn er nog betere alternatieven voor de geselecteerde WIFI adapter?
4. Moet ik nog rekening houden met hoevaak de SSD overschreven kan worden? (ze gebruiken alleen maar legale software! en qua overschrijven moet je denken aan foto's maar normaal gebruik)
Wij zoeken vooral een systeem dat stabiel is en weer een groot aantal jaren mee kan.
Vanuit de werkgever van mijn schoonmoeder is er nog een potje beschikbaar waaruit een pc kan worden besteld waardoor alles nieuw aanschaffen de voorkeur heeft.
De recente BBG zijn voornamelijk op gamen gefocust, ik heb daar in rondgekeken en een aantal onderdelen geleend uit de build die ik nu heb.
De internet verbinding is Ziggo, met een bijbehorend wifi modem (onlangs vervangen)
backup is btw geregeld dmv duplicati word er dagelijks een backup naar mijn huis weggeschreven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen en fotoboeken maken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
de max is iets van 3k, maar dat is het totaal niet waard voor het gebruik wat ze doen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede WIFI adapter is noodzakelijk omdat er geen bekabeling aanwezig is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, voor de fun neig ik naar AMD maar ik wil vooral een stabiel systeem waar ik geen omkijken naar heb.
Ga je overklokken?
deze lijkt mij evident van niet
Wat verwacht je van ons?
Ik heb met name de volgende vragen:
1. Passen de geselcteerde onderdelen bij elkaar?
2. Wat is nu een fijne upgrade qua monitor daar zijn zoveel keuzes, 4k lijkt mij overdreven voor mijn schoonhouders maar een degelijk scherm voor de komende jaren is wat ik zoek.
is 27 inch een gangbare maat? heb ik wat aan 144hz? indien 144hz nuttig is kan het huidige systeem dit aan, of moet ik dan toch een losse GPU hebben?
3. zijn er nog betere alternatieven voor de geselecteerde WIFI adapter?
4. Moet ik nog rekening houden met hoevaak de SSD overschreven kan worden? (ze gebruiken alleen maar legale software! en qua overschrijven moet je denken aan foto's maar normaal gebruik)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3400G Boxed | € 159,- | € 159,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 77,99 | € 77,99 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Core 1000 USB 3.0 | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Netwerkadapters | Gigabyte GC-WBAX200 | € 34,- | € 34,- |
| 1 | Monitoren | AOC Q27P1 Zwart | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 71,39 | € 71,39 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE 450 White 230V - V2 | € 39,90 | € 39,90 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 129,- | € 129,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 759,28 | ||
[ Voor 5% gewijzigd door Valkyre op 17-02-2020 16:11 . Reden: build aangepast ]