Nieuwe pc met monitor office taken en foto boeken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:59

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Mijn schoonouders hebben mij gevraagd om een nieuwe pc samen te stellen, zij gebruiken de pc voornamelijk voor office taken, internetten, en fotoboeken maken.
Wij zoeken vooral een systeem dat stabiel is en weer een groot aantal jaren mee kan.
Vanuit de werkgever van mijn schoonmoeder is er nog een potje beschikbaar waaruit een pc kan worden besteld waardoor alles nieuw aanschaffen de voorkeur heeft.

De recente BBG zijn voornamelijk op gamen gefocust, ik heb daar in rondgekeken en een aantal onderdelen geleend uit de build die ik nu heb.
De internet verbinding is Ziggo, met een bijbehorend wifi modem (onlangs vervangen)

backup is btw geregeld dmv duplicati word er dagelijks een backup naar mijn huis weggeschreven.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen en fotoboeken maken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
de max is iets van 3k, maar dat is het totaal niet waard voor het gebruik wat ze doen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede WIFI adapter is noodzakelijk omdat er geen bekabeling aanwezig is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, voor de fun neig ik naar AMD maar ik wil vooral een stabiel systeem waar ik geen omkijken naar heb.

Ga je overklokken?
deze lijkt mij evident van niet ;)

Wat verwacht je van ons?
Ik heb met name de volgende vragen:
1. Passen de geselcteerde onderdelen bij elkaar?
2. Wat is nu een fijne upgrade qua monitor daar zijn zoveel keuzes, 4k lijkt mij overdreven voor mijn schoonhouders maar een degelijk scherm voor de komende jaren is wat ik zoek.
is 27 inch een gangbare maat? heb ik wat aan 144hz? indien 144hz nuttig is kan het huidige systeem dit aan, of moet ik dan toch een losse GPU hebben?
3. zijn er nog betere alternatieven voor de geselecteerde WIFI adapter?
4. Moet ik nog rekening houden met hoevaak de SSD overschreven kan worden? (ze gebruiken alleen maar legale software! en qua overschrijven moet je denken aan foto's maar normaal gebruik)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3400G Boxed€ 159,-€ 159,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 77,99€ 77,99
1BehuizingenFractal Design Core 1000 USB 3.0€ 39,-€ 39,-
1NetwerkadaptersGigabyte GC-WBAX200€ 34,-€ 34,-
1MonitorenAOC Q27P1 Zwart€ 209,-€ 209,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 71,39€ 71,39
1VoedingenCooler Master MWE 450 White 230V - V2€ 39,90€ 39,90
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 759,28

[ Voor 5% gewijzigd door Valkyre op 17-02-2020 16:11 . Reden: build aangepast ]

iRacing Profiel

Alle reacties

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 20:43

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Valkyre schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:02:

Wat verwacht je van ons?
Ik heb met name de volgende vragen:
1. Passen de geselcteerde onderdelen bij elkaar?
2. Wat is nu een fijne upgrade qua monitor daar zijn zoveel keuzes, 4k lijkt mij overdreven voor mijn schoonhouders maar een degelijk scherm voor de komende jaren is wat ik zoek.
is 27 inch een gangbare maat? heb ik wat aan 144hz? indien 144hz nuttig is kan het huidige systeem dit aan, of moet ik dan toch een losse GPU hebben?
3. zijn er nog betere alternatieven voor de geselecteerde WIFI adapter?
1: volgens mij heb je een recenter moederbord nodig om de 3000 serie chips te kunnen gebruiken (of minstens een bios update). Moet erbij zeggen dat ik geen AMD expert ben.
Edit: zie ook hier: https://www.tomshardware....-does-motherboard-support

2: 144Hz is alleen nuttig voor gaming, voor dit doel dus compleet nutteloos. 27" is wel een mooi formaat, zou de voorkeur voor een IPS schem hebben (kleurechtheid o.a.).
1440p is een mooie resolutie, hoger hebben ze alleen maar last van (scaling) en te weinig profijt denk ik.

Voor een ~€200 moet je een fatsoenlijk scherm kunnen vinden, zelf heb ik goeie ervaring met deze: pricewatch: AOC Q27P1 Zwart

3: Zoek een moederbord met onboard wifi, kan wel eens goedkoper zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 17-02-2020 15:25 ]

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Tortelli schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:24:
[...]

1: volgens mij heb je een recenter moederbord nodig om de 3000 serie chips te kunnen gebruiken (of minstens een bios update). Moet erbij zeggen dat ik geen AMD expert ben.
Edit: zie ook hier: https://www.tomshardware....-does-motherboard-support

2: 144Hz is alleen nuttig voor gaming, voor dit doel dus compleet nutteloos. 27" is wel een mooi formaat, zou de voorkeur voor een IPS schem hebben (kleurechtheid o.a.).
1440p is een mooie resolutie, hoger hebben ze alleen maar last van (scaling) en te weinig profijt denk ik.

Voor een ~€200 moet je een fatsoenlijk scherm kunnen vinden, zelf heb ik goeie ervaring met deze: pricewatch: AOC Q27P1 Zwart

3: Zoek een moederbord met onboard wifi, kan wel eens goedkoper zijn?
1. goed punt in de BBG werd wel gezet dat momenteel zo'n beetje alle moederborden geleverd worden met een recente BIOS versie, maar ik zit niet vast aan asus voor deze build.

2. dan ga ik nog even een ander scherm uitzoeken die AOC ziet er an sich ook goed uit.

3. De mobiel antenne lijkt mij enorm handig omdat de plaatsing van de PC niet optimaal is, ik heb liever een iets duurdere losse netwerkkaart dan iets geïntegreerd.

Ik heb de startpost nu aangepast naar een ander moederbord en monitor

verwijderd heb ik:
pricewatch: Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart (QHD, hoogte verstelbaar)
&
pricewatch: Asus Prime A320M-K

[ Voor 12% gewijzigd door Valkyre op 17-02-2020 15:51 ]

iRacing Profiel

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Als CPU de 3200G + 8GB RAM zal ook wel voldoende zijn.

Misschien een compactere case overwegen...
Buiten de prijs geen idee waarom je hun die Antec NX100 met window will laten aankopen...
pricewatch: Fractal Design Core 1000 USB 3.0
pricewatch: Cooler Master Elite 110

Bij de 2de optie heb je wel een ITX mobo nodig, dat wordt dan wel terug iets duurder
pricewatch: Asus Prime A320I-K/CSM

Misschien moet je ze eerst maar eens vragen of ze wel een 27" scherm willen, niet iedereen heeft daar plek voor of wil er plek voor maken. Misschien heeft het voor hen geen meerwaarde tov een 24" Full HD monitor... (of zelfs kleiner!)

[ Voor 15% gewijzigd door Inrage op 17-02-2020 15:58 ]

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Inrage schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:56:
Als CPU de 3200G + 8GB RAM zal ook wel voldoende zijn.

Misschien een compactere case overwegen...
Buiten de prijs geen idee waarom je hun die Antec NX100 met window will laten aankopen...
pricewatch: Fractal Design Core 1000 USB 3.0
pricewatch: Cooler Master Elite 110

Bij de 2de optie heb je wel een ITX mobo nodig, dat wordt dan wel terug iets duurder
pricewatch: Asus Prime A320I-K/CSM

Misschien moet je ze eerst maar eens vragen of ze wel een 27" scherm willen, niet iedereen heeft daar plek voor of wil er plek voor maken. Misschien heeft het voor hen geen meerwaarde tov een 24" Full HD monitor... (of zelfs kleiner!)
ha je hebt helemaal gelijk deze case heb ik 1op1 uit de BBG over genomen maar helemaal niet gezien dat het om een case met raam ging :)

Ik ga vrijdag met ze in gesprek over speciefieke wensen, maar ze hebben expliciet gevraagd of ik ze wil adviseren ipv ze teveel keuzes te geven. Vandaar dat ik denk dat een 27" een mooi formaat is voor ze. (de ruimte is er daar heb ik natuurlijk wel naar gekeken)
De vragen omtrent het nieuwe scherm zullen zijn 24 of 27 inch, of mogelijk gecurved als ze groter zouden willen.

Vandaar dat ik nu wat voorwerk aan het doen ben zodat ik zelf ook weer even ingelezen ben over wat momenteel gangbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door Valkyre op 17-02-2020 16:06 ]

iRacing Profiel

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:57
De Asrock B450M Pro4 die ik binnen kreeg (2 eigenlijk) waren beide voorzien van AMD 3xxx compatible BIOS. Er is dan een extra sticker op de doos geplakt.

Mocht je, om wat voor reden dan ook, de B450M Pro4 krijgen zonder geupgrade BIOS, dan heeft AMD een programma waarmee je een leen CPU kan krijgen na het invullen van je serienummer. Daarmee kan je dan de BIOS upgrade uitvoeren.

(zie https://support.amd.com/e...en-AM4-System-Bootup.aspx)

• NightRaven88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-11 08:32
Voor alleen office, internet en een fotoboek (vaak ook via internet, toch?) maken heb je bij lange na geen pc van €800 nodig.

Dit is meer dan voldoende en ook nog eens lekker klein:

1ProcessorsAMD Ryzen 3 3200G Boxed€ 92,50€ 92,50
1BarebonesASRock DeskMini A300€ 142,-€ 142,-
1Geheugen internKingston HyperX Impact HX426S15IB2/8€ 36,59€ 36,59
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 480GB€ 61,90€ 61,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 332,99

EDIT:
Ik weet niet of ze wat hebben aan een 27" 1440p scherm.
Met 24" 1080p kunnen ze ook prima mee weg komen.
En het scheelt vaak ook nog eens de helft.

Maar, ter optie allebei suggesties:
1080p op 24" : pricewatch: Philips 243V7QDSB/00 Zwart

1440p op 27" : pricewatch: Philips E-line 275E1S Zwart

[ Voor 12% gewijzigd door NightRaven88 op 17-02-2020 16:26 ]

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
NightRaven88 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:15:
Voor alleen office, internet en een fotoboek (vaak ook via internet, toch?) maken heb je bij lange na geen pc van €800 nodig.

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 332,99

EDIT: en een simpel 1440p scherm voor rond de €200 om het af te maken.
pricewatch: Philips E-line 275E1S Zwart
Das ook een mooi scherm inderdaad!
Ik heb weinig vertrouwen in USB netwerkkaarten, en deze pc bevind zich in een vrij nieuw huis waar het trekken van kabels niet mogelijk is en je afhankelijk bent van een antenne cq goede wifi netwerkkaart, dat past volgens mij niet in deze mini pc?

1tb aan schijfruimte is wel degelijk noodzakelijk, en mogelijk nog te klein maar dat moet ik nog even nagaan. (dit is voornamelijk fotos) maar met de prijzen van nu is niet meer noodzakelijk om een draaiende schijf toe te voegen imho.

[ Voor 4% gewijzigd door Valkyre op 17-02-2020 16:28 ]

iRacing Profiel

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 20:43

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Gezien de lage geheugen prijzen zou ik er lekker 16GB in stoppen eerlijk gezegd.
@NightRaven88 heeft best een punt met zijn setup. Enige "risico" wat je loop is dat je qua opslagruimte tekort ga komen aan die 480GB?

Mijn ouders hebben nog wel een forse foto/video (gedigitaliseerde VHS) collectie, die is totaal al zo'n 500GB.
Daarnaast al nagedacht over backup van de data?, misschien wat budget gebruiken voor een NAS?

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Backup heb ik reeds aan de startpost toegevoegd, dat is voorzien dmv Duplicati naar mijn huis (freenas icm minio)
en inderdaad die 16gb laat ik lekker zitten voor de huidige prijs en kijkend naar de toekomst.

iRacing Profiel

• NightRaven88
Valkyre schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:27:
[...]

Das ook een mooi scherm inderdaad!
Ik heb weinig vertrouwen in USB netwerkkaarten, en deze pc bevind zich in een vrij nieuw huis waar het trekken van kabels niet mogelijk is en je afhankelijk bent van een antenne cq goede wifi netwerkkaart, dat past volgens mij niet in deze mini pc?

1tb aan schijfruimte is wel degelijk noodzakelijk, en mogelijk nog te klein maar dat moet ik nog even nagaan. (dit is voornamelijk fotos) maar met de prijzen van nu is niet meer noodzakelijk om een draaiende schijf toe te voegen imho.
Gebruik voor mijn werk via de laptop altijd een USB Dongle. Werkt altijd, nooit problemen mee.
(uiteraard niet vergeten een driver te installeren)

Uiteraard aan jou de vrijheid om er een 1tb of 2tb (m.2 of sata) ssd in te stoppen.
M.2 is wat duurder en een sata ssd is meer dan snel genoeg voor de gewenste doeleinden.
Tortelli schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:30:
Gezien de lage geheugen prijzen zou ik er lekker 16GB in stoppen eerlijk gezegd.
@NightRaven88 heeft best een punt met zijn setup. Enige "risico" wat je loop is dat je qua opslagruimte tekort ga komen aan die 480GB?
Waarom 16gb erin stoppen omdat de prijzen lekker laag zijn? Ze gaan het nooit gebruiken en dat maakt het automatisch weggegooid geld in mijn optiek.

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
NightRaven88 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:35:
[...]

Gebruik voor mijn werk via de laptop altijd een USB Dongle. Werkt altijd, nooit problemen mee.
(uiteraard niet vergeten een driver te installeren)

Uiteraard aan jou de vrijheid om er een 1tb of 2tb (m.2 of sata) ssd in te stoppen.
M.2 is wat duurder en een sata ssd is meer dan snel genoeg voor de gewenste doeleinden.

[...]

Waarom 16gb erin stoppen omdat de prijzen lekker laag zijn? Ze gaan het nooit gebruiken en dat maakt het automatisch weggegooid geld in mijn optiek.
het is wel een beetje een slecht argument dat ben ik met je eens voor mij is het A. de prijs momenteel, en B. ik verwacht dat ze de pc laten we zeggen 5 tot 10 jaar hebben staan, wie weet wat het geheugen gebruik over een paar jaar is.

een minipc is niet zo gek veel goedkoper dan ik dacht: als ik jou build pak met de door mij gekozen onderdelen qua diskspace en scherm en losse wifi nic kom ik op +-640 euro.
Met een 'volwaardige' pc ben je wel wat flexibeler naar mijn idee, maar ik ga ze deze keuze zeker voorleggen!

Mijn doel is niet de goedkoopste pc voor dit doeleinde, maar een stabiel systeem dat toekomst bestendig is voor dit type gebruikers elke euro hoeft niet 3x omgedraaid te worden.

iRacing Profiel

• NightRaven88
Valkyre schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:45:
[...]

het is wel een beetje een slecht argument dat ben ik met je eens voor mij is het A. de prijs momenteel, en B. ik verwacht dat ze de pc laten we zeggen 5 tot 10 jaar hebben staan, wie weet wat het geheugen gebruik over een paar jaar is.

een minipc is niet zo gek veel goedkoper dan ik dacht: als ik jou build pak met de door mij gekozen onderdelen qua diskspace en scherm en losse wifi nic kom ik op +-640 euro.
Met een 'volwaardige' pc ben je wel wat flexibeler naar mijn idee, maar ik ga ze deze keuze zeker voorleggen!

Mijn doel is niet de goedkoopste pc voor dit doeleinde, maar een stabiel systeem dat toekomst bestendig is voor dit type gebruikers elke euro hoeft niet 3x omgedraaid te worden.
Zeker is er meer flexibiliteit. Een barebone is leuk en neemt nagenoeg geen ruimte in.
Dat kan voor sommige mensen een pluspunt zijn.
Maar het is fijn dat de optie er is om te overwegen.

Hopelijk heb je nu voldoende stof tot nadenken en om voor te leggen bij je schoonouders.
Hier kan je weer pluspuntjes mee scoren bij ze! :P

Laat je even weten wat het gaat worden? (nee, ben niet nieuwsgierig maar ik wil graag alles weten.. :+ )

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik zou eens nadenken over een stevige NUC. Dit is ruim genoeg voor hun wensen en het ziet er een stuk mooier uit dan een normale kast. En lekker simpel monteren want vrijwel alles zit al in elkaar:

pricewatch: Intel NUC Kit NUC8i5BEK
pricewatch: Crucial CT2K8G4SFS8266
pricewatch: Samsung 970 EVO 1TB

Top SSD, mooi kastje en 16gb snel geheugen. Hij heeft thunderbolt 3, dus nu nog een mooie 4K thunderbolt monitor aangezien ze dat met hun budget makkelijk kunnen hebben:
pricewatch: LG 27UL850-W Zilver

Je hoeft dan geen stroomtoevoer op de monitor aan te sluiten want die gaat via de thunderbolt kabel, en dat kastje is zo klein dat je hem achterop de monitor met een VESA aansluiting kan monteren. Bijkomend voordeel: het systeem is fluisterstil want er zitten geen bewegende delen in.

Voor rond de €1100 heb je een heel mooi ogend setje dat perfect voldoet voor de wensen. Nog even €100 erbij voor een mooi speaker setje en €100 voor een stijlvolle toetsenbord/muis, en ze zijn gegarandeerd tevreden.

[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 17-02-2020 19:27 ]

youtube.com/@hisrep

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
NightRaven88 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:15:

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 332,99

EDIT:
Ik weet niet of ze wat hebben aan een 27" 1440p scherm.
Met 24" 1080p kunnen ze ook prima mee weg komen.
En het scheelt vaak ook nog eens de helft.

Maar, ter optie allebei suggesties:
1080p op 24" : pricewatch: Philips 243V7QDSB/00 Zwart

1440p op 27" : pricewatch: Philips E-line 275E1S Zwart
dit dus, waarom 700+ uitgeven als ze er verder toch geen verschil in zien.

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

milotic schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:58:
[...]

dit dus, waarom 700+ uitgeven als ze er verder toch geen verschil in zien.
Dat ben ik niet met jullie eens, ze hebben het budget dus het hoeft niet goedkoop. Maar je moet je dus richten op onderdelen waar ze wél blij van worden zoals een mooie top-of-the line 4K monitor. Muis en toetsenbord van goede kwaliteit kan ook voor de ervaring belangrijk zijn als ze het geld eraan uit willen geven. Zie het voorbeeld systeem wat ik hier boven schets; zeker geen budget systeem maar het is volgens mij wel echt functioneel voor hun wensen. Natuurlijk kun je met 8gb ram en Max 500 GB ssd toe, maar dan bespaar je tientjes en dat is als het budget het probleem niet is nergens voor nodig. Een (dikke) grafische kaart zou een onzin investering zijn, maar dit is als je dan toch bezig bent wel prettig en een kleine uitgave dus waarom niet.

youtube.com/@hisrep

• milotic
voor wat ze er mee doen nah

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Lol, hoe weet jij dat nu je kent ze toch niet. TS geeft aan dat 3000 hun max budget is dus als je dan een beetje puzzelt zie je dat je voor +/- €1200 een top systeem kan bouwen voor desktop- en fotogebruik. Dat is nog ruim binnen budget, en misschien vinden ze het te duur maar dat is toch echt aan hen en TS lijkt me... ik adviseer alleen op basis van zijn vraag en budget.

youtube.com/@hisrep

• milotic
snap ik maar ik geef gewoon een advies dat het zonde van je geld is :-)

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Ik waardeer de input daar is dit topic ook voor, en ik heb nu grofweg 3 valide keuzes:

1. Elcheapo mini pc +-650 euro
2. Zelfbouw pc +- 700/800 euro
3. Intel nuc strakke afwerking +-1200 euro

Mijn laatste AMD grijpt terug naar het Athlon tijdperk maar als niemand valt over de Ryzen CPU? Hier rijst (;)) dus geen problemen qua stabiliteit?

iRacing Profiel

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Valkyre schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:19:
Ik waardeer de input daar is dit topic ook voor, en ik heb nu grofweg 3 valide keuzes:

1. Elcheapo mini pc +-650 euro
2. Zelfbouw pc +- 700/800 euro
3. Intel nuc strakke afwerking +-1200 euro

Mijn laatste AMD grijpt terug naar het Athlon tijdperk maar als niemand valt over de Ryzen CPU? Hier rijst (;)) dus geen problemen qua stabiliteit?
AMD (Ryzen) CPU's zijn tegenwoordig juist beter in prijs/kwaliteit verhouding dan Intel CPU's. Als ze niet voor de NUC optie willen gaan, dan is een Ryzen 3 3200G een prima processor voor hun gebruik.

Vergeet trouwens niet dat die €1200 NUC inclusief monitor van €500 en Windows 10 licentie is. Als je op monitor, RAM en SSD bespaart kun je zo €350 goedkoper uit zijn als die €1200 toch wat te gortig is. Zelf zou ik iig sowieso voor zo'n NUC gaan, ook AMD heeft daar alternatieven voor trouwens. Puur omdat het qua afwerking een stuk mooier is.

youtube.com/@hisrep

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
DeNachtwacht schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:34:
[...]
AMD (Ryzen) CPU's zijn tegenwoordig juist beter in prijs/kwaliteit verhouding dan Intel CPU's. Als ze niet voor de NUC optie willen gaan, dan is een Ryzen 3 3200G een prima processor voor hun gebruik.

Vergeet trouwens niet dat die €1200 NUC inclusief monitor van €500 en Windows 10 licentie is. Als je op monitor, RAM en SSD bespaart kun je zo €350 goedkoper uit zijn als die €1200 toch wat te gortig is. Zelf zou ik iig sowieso voor zo'n NUC gaan, ook AMD heeft daar alternatieven voor trouwens. Puur omdat het qua afwerking een stuk mooier is.
in de pricewatch vind ik maar 1 AMD mini pc namelijk de eerder genoemde.
in beide gevallen zit ik nog wel met het wifi probleem cq uitdaging, de pc staat in een kantoor op de 1e verdieping, en het wifi punt staat op de begane grond. Sinds ziggo het modem heeft aangepast is het wifi signaal met de huidige pc beter geworden dus wellicht dat dat al voldoende is. (ik heb ook een unifi AP geprobeerd maar dat werkte minder goed aldus mijn schoonouders)

iRacing Profiel

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Valkyre schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:39:
in de pricewatch vind ik maar 1 AMD mini pc namelijk de eerder genoemde.
in beide gevallen zit ik nog wel met het wifi probleem cq uitdaging, de pc staat in een kantoor op de 1e verdieping, en het wifi punt staat op de begane grond. Sinds ziggo het modem heeft aangepast is het wifi signaal met de huidige pc beter geworden dus wellicht dat dat al voldoende is. (ik heb ook een unifi AP geprobeerd maar dat werkte minder goed aldus mijn schoonouders)
De AMD mini pc's zijn pas net aangekondigd dus waarschijnlijk zullen die de komende maanden op de markt komen. Goedkoopst is trouwens rond de $500 dus waarschijnlijk overkill aangezien die Intel NUC al heel sterk ik

Wat betreft je WiFi zou ik dan toch ff twijfelen over leggen van een kabel. Dat is toch uiteindelijk een stuk beter als het bereik half/half is, zeker als je bijvoorbeeld een 4K monitor hebt waar je YouTube filmpjes mee wil kunnen afspelen loop je dan al snel tegen gebrek aan snelheid aan. Een alternatief is natuurlijk het aanleggen van WiFi versterkers, maar let er wel op dat je dan echte versterkers koopt dus met 2 antennes. Goedkopere hebben er maar 1 dus dat betekent dat je Max snelheid automatisch al door de helft is want het ding moet zenden en ontvangen.

youtube.com/@hisrep

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
de bestelling(en) zijn de deur uit en dit is het geworden.
Zoals je kan zien zijn er nog een aantal dingen toegevoegd ;) de laptop stond al langere tijd op de planning.
ze kunnen nu weer even vooruit, ze waren erg gecharmeerd van het 4k scherm dat was eigenlijk de enige eis.

We hebben toch gekozen voor een desktop ivm mogelijk dingen kunnen upgraden indien noodzakelijk. de huidige pc is +-10 jaar oud.

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3400G Boxed€ 159,-€ 159,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 78,90€ 78,90
1BehuizingenFractal Design Core 1000 USB 3.0€ 39,-€ 39,-
1NetwerkadaptersGigabyte GC-WBAX200€ 40,95€ 40,95
1MonitorenLG 27UL850-W Zilver€ 451,33€ 451,33
1LaptopsLenovo ThinkBook 13s-IWL (20R9006YMH)€ 699,-€ 699,-
1MuizenLogitech M590 Rood€ 31,-€ 31,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 71,39€ 71,39
1Optische drivesLG GH24NSD1€ 15,-€ 15,-
1VoedingenCooler Master MWE 450 White 230V - V2€ 39,90€ 39,90
1Solid state drivesIntel 660p 2TB€ 251,05€ 251,05
1PrintersLexmark MC3224adwe€ 231,50€ 231,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.108,02
DeNachtwacht schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:53:
[...]

Wat betreft je WiFi zou ik dan toch ff twijfelen over leggen van een kabel. Dat is toch uiteindelijk een stuk beter als het bereik half/half is, zeker als je bijvoorbeeld een 4K monitor hebt waar je YouTube filmpjes mee wil kunnen afspelen loop je dan al snel tegen gebrek aan snelheid aan. Een alternatief is natuurlijk het aanleggen van WiFi versterkers, maar let er wel op dat je dan echte versterkers koopt dus met 2 antennes. Goedkopere hebben er maar 1 dus dat betekent dat je Max snelheid automatisch al door de helft is want het ding moet zenden en ontvangen.
kabel heeft ook mijn voorkeur (ik heb +- 300m UTP in mijn eigen huis liggen) maar er is gewoon niet heel makkelijk te komen in het kantoor daar.
Er is nog budget in het potje dus wie weet kunnen we nog naar versterkers gaan kijken daar zal ik mij dan ook nog n moeten verdiepen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Valkyre op 21-02-2020 22:50 ]

iRacing Profiel

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Pc in elkaar, en getest bij mij thuis werkt als een tierelier maar het scherm was verbonden met mijn monitor middels VGA.

Bij mijn schoonouders aangekomen, met het mooie LG scherm krijg ik geen beeld op het scherm.
We hebben dit verloopje gekocht:
https://www.onlinekabelsh...pter-4k-actief-0-20-meter

dit zou toch moeten werken mijn inziens?

iRacing Profiel

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:04
Dus je koopt een 4K scherm maar geen moederbord met HDMI2.0 of DP. Dat is niet slim want daar ga je er nooit meer dan 4K @30Hz uit krijgen. Ruil het moederbord om voor pricewatch: MSI B450M Mortar Max ofzo.

[ Voor 34% gewijzigd door Uszka op 09-03-2020 22:54 ]

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
hmmjah dat gaat niet gebeuren, maar desalniettemin zou ik toch gewoon beeld moeten krijgen het scherm blijft nu gewoon zwart.
worst case zet ik er een goedekope gpu in.

iRacing Profiel

• Uszka
Heb je de monitor aangesloten met een HDMI kabel?
Valkyre schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:46:

worst case zet ik er een goedekope gpu in.
De goedkoopste die 4K @60Hz weergeeft is een GT 1030 Heb je ook een ander moederbord voor. pricewatch: Asus Prime B450M-A doet 4K @60Hz op HDMI.

[ Voor 82% gewijzigd door Uszka op 10-03-2020 10:58 ]

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Ik heb de monitor nu aangesloten met de meegeleverde Displayport kabel, en met het hierboven vermelde blokje van HDMI naar displayport.

thanks voor dat andere moederbord daar zit nog wel wat in.. het irritante is dat ik op vakantie ga (als het goed is).

[ Voor 30% gewijzigd door Valkyre op 10-03-2020 11:01 ]

iRacing Profiel

• Uszka
Die actieve omvormer voegt niets toe. Meer dan 4K @30Hz gaat het niet worden. Sluit de monitor aan met een HDMI kabel direct vanaf de HDMI van het moederbord want daar komt ook 4K @30Hz uit.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Valkyre schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:44:
Pc in elkaar, en getest bij mij thuis werkt als een tierelier maar het scherm was verbonden met mijn monitor middels VGA.

Bij mijn schoonouders aangekomen, met het mooie LG scherm krijg ik geen beeld op het scherm.
We hebben dit verloopje gekocht:
https://www.onlinekabelsh...pter-4k-actief-0-20-meter

dit zou toch moeten werken mijn inziens?
HDMI op HDMI geeft je beeld. zonde om deze adapter te kopen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1