Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Icoon stickers smart wand-schakelaars (serie laten drukken?)

Pagina: 1
Acties:

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Ik lees steeds vaker in de diverse topics (Philips Hue, Xiaomi/Aqara etc.) de behoefte om op de schakelaars icoontjes te hebben.
Ik zag een paar mooie icoontjes voorbij komen van @k_ers, maar gemaakt met een dymo labelwriter.

Volgens mij kan je op elke soort schakelaar (Philips dimmer switch, Agara Opple, Aqara miniswitch, etc.) wel een kleine nette witte sticker kwijt over de standaard icoontjes.

Op internet zijn diverse drukkers die stickers in relatief kleine oplage kunnen maken van bijv. rond 1cm.
Ik dacht: als we nou een serie van 5 tot 10 icoontjes kunnen ontwerpen/selecteren/kiezen dan loont het mogelijk om een paar vellen te laten maken (100 stickers op een vel per icoon afhankelijk van de animo)

En met de gedachte dat er ongeveer 10 van elk icoon per huis nodig is, lijkt het me best haalbaar.

Mensen hiervoor in? en iemand ervaring met zoiets opzetten?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Voglens mij is dit wel makkelijk. Het goedkoopste zou zijn om een iemand alles te laten drukken en in customizable sets te verkopen. Echter is het wel zo dat formaat uitmaakt. Sowieso wil je het betaalbaar houden ga je al snel met geprinte stickers op een transparante achtergrond. Dat is vaak ook niet zo mooi.

Als je kijkt naar wat het mooiste is zouden ze gelasercut zijn. Maar hoe dan ook, ga je het voelen, en na veel gebruik zullen ze er weer vanaf gaan.

Ik vind zelf stickers niet echt een mooie oplossing zelf als ik het mag kiezen.

Een probleem wat ik zie als een schakelaar meerdere functies gaat krijgen (long press, short press, etc). Een normale schakelaar kun je proberen en dan weet je wat het doet na 1, 2, of 3x.

Niet het antwoord wat je misschien wilt horen.

Anders zou je middels svg/pdf/illustrator open source iconen kunnen downloaden en via een drukker als flyeralarm.nl ze op rol kopen. Deze zijn wel betaalbaar. Vellen met meerdere stickers zou kunnen, maar dan moet de drukker dat ondersteunen. Online drukkers kunnen door de eenvoud vaak goedkoper aanbieden en het aantrekkelijk maken.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:59
Als ze maar met een soort laklaagje berschermd worden..denk aan een vieze vingers die op de sticker blijft zitten

Dymo zijn glanzend en daardoor makkelijk schoon te houden..
Mothergoose schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:18:
Ik lees steeds vaker in de diverse topics (Philips Hue, Xiaomi/Aqara etc.) de behoefte om op de schakelaars icoontjes te hebben.
Ik zag een paar mooie icoontjes voorbij komen van @k_ers, maar gemaakt met een dymo labelwriter.

Volgens mij kan je op elke soort schakelaar (Philips dimmer switch, Agara Opple, Aqara miniswitch, etc.) wel een kleine nette witte sticker kwijt over de standaard icoontjes.

Op internet zijn diverse drukkers die stickers in relatief kleine oplage kunnen maken van bijv. rond 1cm.
Ik dacht: als we nou een serie van 5 tot 10 icoontjes kunnen ontwerpen/selecteren/kiezen dan loont het mogelijk om een paar vellen te laten maken (100 stickers op een vel per icoon afhankelijk van de animo)

En met de gedachte dat er ongeveer 10 van elk icoon per huis nodig is, lijkt het me best haalbaar.

Mensen hiervoor in? en iemand ervaring met zoiets opzetten?

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Tarnsparante achtergrond lijkt me geen optie. immers staan er al icoontjes op de HUE Dimmer switch en rondjes op de Aqara Opple.

Glansende stickers zijn makkelijk schoon te houden, maar de Opple switch is matt en de Hue dimmer switch glanzend, wat is mooi?

Nadeel van Dymo vind ik de resolutie van de printer en het is zwart, ik zou een grijs tint mooier vinden.

Hoe meer ik er over nadenk, eigenlijk is het bijna niet mooi en functioneel op te lossen :-(