Muisklik automatiseren.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 08:47
Mijn vraag
...
Binnen Photoshop maak ik gebruik van een plugin. Ik open meerdere foto's tegelijkertijd en die plugin voegt deze foto's samen. Wanneer de plugin geactiveert wordt verschijnt er een popup scherm binnen Photoshop waarbij ik een aantal keer op een bepaalde button moet drukken.

Waar ik nu eigenlijk naar op zoek ben is een manier om dat 'klikken op die buttons' te automatiseren. Binnen die plugin is dat niet mogelijk en ook is het niet mogelijk om dit binnen Photoshop te doen omdat het geen eigen plugin is.

Dus is het op de een of andere manier mogelijk om een macro of iets dergelijks te creëren die in zo'n popup scherm een button aanklikt. ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Windows 10
Photoshop
Externe Photoshop plugin
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 13:04
Kijk eens naar Auto hotkey, relatief simpele scripting manier om clicks / acties te automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Soms kom je ook een eind met Alt key shortcuts.

Zodra je op Alt drukt, verschijnt er een streepje onder een bepaalde letter.
Dit zou je indien nodig kunnen combineren met een Auto Hotkey programma.

In dit voorbeeld kun je dus op Alt-O drukken om een nieuwe excel-bestand te openen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/K9zVLvD/2020-02-17-14-09-04-Openen.png

Weet je overigens zeker dat een Photoshop Action niet werkt?

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 17-02-2020 14:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

AutoIT :)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Erg basic maar misschien genoeg:
TinyTask

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Bedankt voor de inbreng. Helaas ben ik niet zo'n techneut, dus programmeren is niet mijn sterkste ding. Om het maar op z'n zachtst te zeggen.

Dus als eerste TinyTask uitgeprobeerd. Doet wat ik wil. Echter, op het moment dat ik de 'macro' start kan ik niets anders doen met m'n computer. Want op het moment dat ik een ander scherm open, gaat de macro door met het uitvoeren van zijn taak op het scherm wat ik op dat moment geopend heb. Dus ik moet mijn Photoshop-scherm open laten staan en kan niets anders doen terwijl de macro wordt uitgevoerd.
Dus hij doet wat hij moet doen, maar omdat de macro enige tijd in beslag neemt, zou het voor mij ideaal zijn als ik tijdens het uitvoeren van die macro wat andere dingen op mijn pc kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

103720 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:59:
Bedankt voor de inbreng. Helaas ben ik niet zo'n techneut, dus programmeren is niet mijn sterkste ding. Om het maar op z'n zachtst te zeggen.

Dus als eerste TinyTask uitgeprobeerd. Doet wat ik wil. Echter, op het moment dat ik de 'macro' start kan ik niets anders doen met m'n computer. Want op het moment dat ik een ander scherm open, gaat de macro door met het uitvoeren van zijn taak op het scherm wat ik op dat moment geopend heb. Dus ik moet mijn Photoshop-scherm open laten staan en kan niets anders doen terwijl de macro wordt uitgevoerd.
Dus hij doet wat hij moet doen, maar omdat de macro enige tijd in beslag neemt, zou het voor mij ideaal zijn als ik tijdens het uitvoeren van die macro wat andere dingen op mijn pc kan doen.
Muisklikken automatiseren in een scherm op de achtergrond gaat niet. Als de plugin dat niet ondersteund ben je wellicht beter af door op zoek te gaan naar een andere plugin.

Anders moet je naar echte automatiseringsprogramma's zoals Kofax Kapow en dan Photoshop in een VM draaien, maar dat lijkt me allemaal veeeel te omslachtig voor zo'n basistaak.

Laten we anders even naar de basis gaan en photoshop/plugin vergeten.

Je hebt afbeeldingen en die moeten worden samengevoegd. Wellicht is daar veel makkelijkere one-click software voor. Beschrijf eens exact wat er moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:20:
[...]

Muisklikken automatiseren in een scherm op de achtergrond gaat niet. Als de plugin dat niet ondersteund ben je wellicht beter af door op zoek te gaan naar een andere plugin.

Anders moet je naar echte automatiseringsprogramma's zoals Kofax Kapow en dan Photoshop in een VM draaien, maar dat lijkt me allemaal veeeel te omslachtig voor zo'n basistaak.

Laten we anders even naar de basis gaan en photoshop/plugin vergeten.

Je hebt afbeeldingen en die moeten worden samengevoegd. Wellicht is daar veel makkelijkere one-click software voor. Beschrijf eens exact wat er moet gebeuren.
Nou... Daar kan AutoIT een uitkomst bieden. Die is namelijk in staat om clicks uit te voeren op scherm-items middels een reference ID, in plaats van de muis te verplaatsen en te klikken.

Kost wat meer moeite om te doen (c.q. programmeren), maar met AutoIT moet het zeker op de achtergrond kunnen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 11:05
Je zou ook nog kunnen kijken naar MoveMouse, die doet het middel van x en y as en kan de left click uitvoeren.

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
https://github.com/sw3103/movemouse/releases

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

AutoIT kan ook recorden volgens mij, waardoor het in staat is op de achtergrond te werken na de opname.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Wim-Bart schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:40:
AutoIT kan ook recorden volgens mij, waardoor het in staat is op de achtergrond te werken na de opname.
AutoIT heeft inderdaad een recorder maar juist dat is de methode die niet op de achtergrond werkt. Die werkt op basis van coordinaten en zit in de weg met gelijktijdige user input.

Met AutoIT zal je de Window Explorer moeten gebruiken om identificerende codes te achterhalen van knopjes en schermpjes en die gebruiken om op de achtergrond deze knopjes te triggeren.
Turismo schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:19:
Je zou ook nog kunnen kijken naar MoveMouse, die doet het middel van x en y as en kan de left click uitvoeren.

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
https://github.com/sw3103/movemouse/releases
Dat is juist wat de TS niet kan gebruiken. Hij/zij wil door kunnen werken terwijl het tooltje op de achtergrond een plugin duwtjes geeft.
Met een coordinatensysteem wat de muis beweegt, zit dat zijn/haar eigen werk in de weg.

[ Voor 40% gewijzigd door McKaamos op 18-02-2020 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
McKaamos schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:19:
[...]

[...]

Dat is juist wat de TS niet kan gebruiken. Hij/zij wil door kunnen werken terwijl het tooltje op de achtergrond een plugin duwtjes geeft.
Met een coordinatensysteem wat de muis beweegt, zit dat zijn/haar eigen werk in de weg.
Beter kan ik het zelf niet omschrijven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51

TheVMaster

Moderator WOS
103720 schreef op Tuesday 18 February 2020 @ 09:59:

Eh...dus je wilt een muisklik automatiseren/simuleren en vervolgens wel je muis zelf voor iets anders gebruiken? Als je logisch nadenkt, hoe verwacht je dat dat mogelijk gaat zijn...?

Ik zou AutoIT gebruiken en dan tijdens het runnen van die taken je pc even niet gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 19-02-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:10
Kan wel hoor dan moet je gewoon starten met get position, win activate van plugin en eindigen met return position en winactivate van waar je mee bezig was.
Als je dit met telkens sleep 10 doet dan is het totaal zo kort dat je het amper merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

99ruud99 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:53:
Kan wel hoor dan moet je gewoon starten met get position, win activate van plugin en eindigen met return position en winactivate van waar je mee bezig was.
Als je dit met telkens sleep 10 doet dan is het totaal zo kort dat je het amper merkt.
Niet eens nodig. Je kan het prima zonder winactivate doen.
De ControlClick functie heeft als eerste argument het hWnd (of class of windowtitle) waar het op uitgevoerd moet worden, en als 3de argument het ControlID. Die kan prima een op de achtergrond geplaatst of geminimaliseerd schermpje bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 01:11
https://www.mouserecorder.com/

Mouserecorder kan wat je wil denk ik. Je doet het eerst een keer voor en vervolgens kan mouserecorder dezelfde stappen meerdere malen herhalen. Na het 'recorden' kun je nog even de pauzes eruit verwijderen om het sneller te laten gaan. Volgens mij kun je zelfs een recording achter een snelkoppeling zetten.

Zorg alleen wel dat je niet hoeft te scrollen, want dit maakt de kans op misklikken groter.

Ik gebruik deze tool wel eens als ik dingen in een systeem moet zetten waarop ik geen admin rechten heb (en het dus niet kan importeren).

edit: Lees nu de andere posts pas... Mouserecorder gaat je wel in de weg zitten ben ik bang. Je kunt hem wel instructie geven om van venster te wisselen met ALT-Tab. Anderes zou je misschien ook een tweede scherm kunnen gebruiken, desnoods maak je via Duet van je iPhone/iPad een tweede scherm.

[ Voor 20% gewijzigd door HenkEisDS op 19-02-2020 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:54
Ik heb zoiets een keer gemaakt voor een stukje nagware.
AutoIt:
1
2
3
4
5
6
7
8
#SingleInstance force
loop{
    WinWaitActive, Photoshop, Titel van popup
    Send, {Enter}
}

^!F9::
ExitApp

Loopt oneindig en stuurt een enter wanneer het schermpje "Titel van popup" van "Photoshop" open is.
Je kunt de enter vervangen voor een muisklik of iets complexer.
Afsluiten kan met Ctrl+Alt+F9.

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 19-02-2020 10:14 ]

Pagina: 1