Autoradio Pioneer DEH-4800BT microfoon stoort bij stilstaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:14
Ik heb sinds kort een andere auto gekocht.
Daarbij is de autoradio meeverhuisd naar de nieuwe auto.

Informatie auto:
- Oude auto: Ford Mondeo MK3 BJ 2002
- Nieuwe auto: Opel Meriva A BJ 2004

Probleem bij handsfree bellen:
Als ik stil sta of langzaam rijdt (tot ongeveer onder de 40 KM per uur) hoort de tegenpartij een storend geluid tijdens het praten vanuit mijn kant (microfoon signaal open). Zodra ik boven deze snelheid kom is er niets meer aan de hand.

Alleen de tegenpartij hoort dit en zelf hoor ik het probleem niet. Uiteraard heb ik dit zelf ook getest en hoor ik hetzelfde, het ligt dus niet specifiek aan 1 persoon.

Wat heb ik zelf al getest / gecontroleerd?
Ik heb hem al een aantal keer los gehaald om te kijken of het scheelt als ik de microfoon kabel op een andere manier laat lopen (misschien stoort het ergens op). Helaas kan ik hem niet meer in een andere auto testen want de oude auto is inmiddels verkocht. Omdat ik zelf ook regelmatig de handsfree functie gebruik met mijn vrouw weten we vrijwel zeker dat dit probleem is ontstaan sinds de nieuwe auto.

Mijn vraag:
Waar zou dit aan kunnen liggen of wat zou ik nog kunnen proberen om dit probleem op te lossen?
Ik vind het zo raar dat het alleen bij stilstaan of langzaam rijden is. Je zou verwachten dat er meer storing optreed als je sneller gaat rijden.

EDIT

Bleek toch een aarde probleem te zijn. Een extra aardedraad getrokken en het probleem is verholpen :)

[ Voor 3% gewijzigd door knorde op 24-02-2020 13:40 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl