Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verschil tussen zakelijke Lenovo laptops

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-11 22:45

NeoflexNL

Forever young

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben een leek op het gebied van ICT, laptops en al wat meer zij, en probeer in het oerwoud van aanbiedingen, reviews en forumtopics mijn weg te vinden naar een nieuwe, zakelijke laptop.

Nu zit ik concreet op 2 opties. De Lenovo ThinkPad L390 - i5-8gb-256GB bij Coolblue te koop voor € 999,- en de Lenovo ThinkPad E590 20NBA001MH bij BOL te koop voor € 749,-.

De E590 is dus € 250,- goedkoper, maar biedt wel 2x zoveel schijfruimte (512GB t.o.v. 256GB). Daarnaast is de E590 15,6 inch, t.o.v. de 13,3 inch van de L390. De grootte is voor mij geen beslispunt, de laptop wordt met een dock aangesloten op 2 monitoren. Los van het vervoer van de laptop zijn de gevolgen van de grootte voor mij dus niet doorslaggevend. Als ik de rest van de specs naast elkaar leg zie ik geen verschillen.

Mijn boerenverstand probeert het prijsverschil van € 250,- te verklaren, maar ik kom er niet uit.

Is er iemand die mij dit kan uitleggen, zie ik wellicht iets (belangrijks) over het hoofd?

Logischerwijs neig ik naar de aanbieding bij BOL, tenzij ik dus iets over het hoofd zie.

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Alle reacties

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
De E-serie is meer voor consumenten bedoelt terwijl de L-serie al meer richting de zakelijke markt gaat. Het prijsverschil zal denk ik dus te maken hebben met een stuk support dat mogelijk wel geleverd wordt op de L340, maar niet op de E590 geleverd kan worden. Verder zal een L-serie ook een betere bouwkwaliteit hebben dan een E-serie. Dat kost allemaal geld.

Als je via Lenovo zelf bestelt, kun je overigens verschillende extra garantiepakketten afsluiten. Handig als je afhankelijk van je laptop bent voor je werk.

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-11 22:45

NeoflexNL

Forever young

Topicstarter
That makes sense!

Ik zie op de L serie inderdaad een 3 jaar on-site garantie en op de E serie een 2-jarige carry-in garantie.

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:57
Kijk ook eens naar de Lenovo Thinkpad E15. Dit is de opvolger van de E590. Deze kost in een configuratie met Core i5, 8GB geheugen, 512GB SSD, Intel Wi-Fi 6 AX201(!) slechts € 804,58 via Lenovo.com (gebruik makend van de coupon ACTIES10).

[ Voor 5% gewijzigd door Spixo op 20-02-2020 09:23 ]