Auto verkopen via ANWB of Bync

Pagina: 1
Acties:

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Helaas met pijn in me hart moet ik mijn Skoda Citigo verkopen ivm gezins uitbreiding van 4 naar 5 personen.

Ik wil liever niet met particulieren te maken tijdens de verkoop.
Dus ik overweeg ANWB en BYNC inkoop services.

De auto is online gekocht via Bync en dat is ons uitstekend bevallen.

Wat zijn de ervaringen met het verkopen van je auto via ANWB/Bync? Het lijkt mij niet veel erger te zijn dan in te ruilen via de veelal independent shady auto dealers.

Via marktplaats te koop zetten doe ik liever niet, ik heb geen zin in potentieel gezeur achteraf met kopers.
Auto is punt gaaf btw.

[ Voor 0% gewijzigd door deepbass909 op 17-02-2020 13:10 . Reden: *storende typefout hersteld ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je bent heel consequent met AWNB, maar bedoel jij ANWB?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Wowhead
Excuses, je hebt gelijk.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 11:25
Let wel op dat je voor inruil/verkoopservice er veel minder voor terugkrijgt dan bij een particuliere verkoop. Ik weet niet waar je je volgende auto wilt kopen, maar misschien is inruilen wel de beste optie. Een stadsauto, zeker in nette staat, is gewild en verkoopt goed. Daar wil men denk ik best wel een eerlijke prijs voor te geven.

Ik heb zelf een Punto uit 2006 (met wat kleine dingetjes) verkocht via ANWB voor de helft vd waarde waar een garage hem voor kan verkopen. Alleen ik had met zo'n goedkope auto dus een marktplaatsfiguur aan de deur die alleen maar aan het afkraken was en zonder wat te zeggen weer vertrok.

De wijzen komen uit het Oosten!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Wat staat je in de weg om contact op te nemen met beide partijen en een hun bod neer te laten leggen?
Je kan zelf besluiten of je er wel of niet mee akkoord gaat...

Onze vorige auto hebben we via ik wil van mijn auto af punt nl verkocht. Dat werkte ook prima, paar fotootjes online gooien, aangeven of er schades waren (en waar ze waren) en vervolgens krijg je bericht dat er een X bedrag is geboden. Dat was hoger dan de koerslijst van de ANWB en meer dan dat wij zelf hadden verwacht. Service was ook prima, kerel deed een rondje om de auto en zag een schade die ik niet had gemeld. Voor mij was de schade ook nieuw en kon dat ook aantonen met de foto's. Op de foto's was duidelijk te zien, dat er op die plek geen schade zat en dat deze dus tussen aanbieden en verkoop is ontstaan (geloof dat er 1,5 dag tussen zat). Hij wilde een nieuw bod doen, omdat er schade was. Ik schrok er van, want dacht bij mijzelf nu krijg ik een ontzettend laag bod en gaat de koop niet door. Maar er ging iets van 50 of 100 euro van de prijs af (op 10.000 euro), zodat hij het netjes zelf kon repareren. Prima!

Overschrijving en geld werd direct geregeld waar je bij was. Misschien lag het aan de koper, maar die maakte er ook een spoedtransactie van (ja, dat was toen nog nodig) en rekende daar niks extra's voor. Dus voordat ik daar de deur uit liep, was het geld ook daadwerkelijk bijgeschreven op mijn rekening.

Enig nadeel is, dat je de auto zelf weg moet brengen en dat kan door heel het land zijn. Je kan overigens wel weer je treinkaartje declareren zodat je "gratis" thuis komt (of in ieder geval terug naar je woonplaats).

Maar mocht je een andere auto nodig hebben i.v.m. de gezinsuitbreiding, dan kan het ook weleens interessant zijn om een dealer binnen te lopen en deze auto als inruil aan te bieden. Je kan altijd nog nee zeggen tegen het bod dat ze doen op je auto en alsnog naar ANWB of BYNC stappen.

• Wowhead
dankjewel alle, ik zal in dat geval kijken of ik de auto kan inruilen dat klinkt wel en stuk aantrekkelijker dan maar 50% waarde krijgen :D
Pagina: 1